Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '07

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Hrantlar ölmez vatan bölünmez?!

Hrantlar ölmez vatan bölünmez?!
 

Son bir haftadır Hrant Dink suikastı ile gündemimiz ve ana haber bültenlerimiz dolup taşmış vaziyette. Öncelikle şunu belirtmeliyim ki: hiç bir insan başka bir insanın canına kast etme, onun yaşam hakkını elinden alma hakkına sahip değildir. Bu olayı hiç bir mazeret kesinlikle mazur gösteremez. Her insan kendi hakkını arama ve fikrini açıklama hürriyetine sahiptir veya sahip olmalıdır. Bu olayı şiddetle kınıyorum. Ancak bu olaya karşı verilen tepkileri, yapılan açıklamaları ve medyanın yönlendirmesini biraz garip karşılıyorum.

Öncelikle kimdir bu şahsiyet. Ben dahil etrafımdaki pek çok insanın daha önce kendisini tanıdığını veya gazetesini okuduğunu sanmıyorum. Türkiye Cumhuriyeti devletinin gelişmesi ve kalkınması uğruna fikri veya ameli herhangi bir çalışması var mıdır? Bu uğurda çalışan, çeşitli eserler ortaya koyan, bilimsel araştırmalarda rol oynayan nice bilim adamımız, yazarımız, sanatçımız var. Güneydoğu'da çarpışan, sakat kalan, şehit olan nice mehmetçiğimiz, polisimiz vatandaşımız var. Bu kahramanlarımıza da en az Hrant Dink'e gösterdiğimiz saygı ve sevgiyi göstermemiz gerekmez mi?

Son günlerdeki medyanın bu konuda kesinlikle yönlendirildiğini düşünüyorum. Bu olay da maalesef bir ermeni propagandası haline dönüşmüştür. Ermenistan'da bir Türk gazetecisinin başına böyle bir olay gelse verilecek tepkileri bir düşünün. Son günlerde unutulan, Musul ve Kerkük'te evlerinden, yurtlarından olma tehlikesi altında olan kardeşlerimize de aynı duyarlılığı gösteriyor muyuz? Maalesef hayır.

Sonuç olarak ben ne Hrant Dink'im ne de Ermeni'yim. Ben yurduna hizmet eden zor şartlarda görev yapmakta olan bir Türk vatandaşıyım. Bu cenazeye katılan bazı devlet sanatçılarının ve aydınların daha önce hangi şehit cenazesine katıldıklarını merak ediyorum. Her Türk evladının da ağzından çıkan kelimeleri çok iyi düşünerek söylemelerini tavsiye ve temenni ediyorum.

 
Toplam blog
: 7
: 16376
Kayıt tarihi
: 21.07.06
 
 

1976 yılı İzmit doğumluyum. Bir kamu görevinde çalışmaktayım. Bilgisayar, gitar, yemek ve gezmeyi ço..