Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Haziran '07

 
Kategori
Siyaset
 

Hulki Cevizoğlu milletvekili adayı

Hulki Cevizoğlu milletvekili adayı
 

Ceviz Kabuğu programının yapımcı ve sunucusu Hulki Cevizoğlu, milletvekili adayı oldu.
04.06.2007, pazartesi günü Ankara İl Seçim Kurulu Başkanlığı'na başvurarak belgelerini veren gazeteci-yazar M.Hulki Cevizoğlu, yaşadığı bölge olan Ankara 1. Bölgeyi seçti. Bu bölgeye Çankaya, Bala, Elmadağ, Etimesgut, Evren, Gölbaşı, Haymana, Mamak, Polatlı, Sincan ve Şereflikoçhisar giriyor.

Cevizoğlu, bağımsız milletvekilliği adaylığı için şunları söyledi:
"Amacım, Mustafa Kemal Atatürk'ün ilkelerini yaşatmak ve ülkemizin sömürgeleşmesini engellemek.
Milyonlarca insanın toplandığı mitingler de bunun için yapılmıştı. Milyonlarca Türk, ‘tehlikenin farkındayız', ‘gerekeni yapın' derken, bu mesajların parti genel başkanları tarafından anlaşılmadığını –esefle- gördüm. Şimdi hepsi önünüze gelip, oy isteyecekler.

Tüm partilerin genel başkanlarına açıkça sorunuz:

1- AB'ye kesin olarak karşı mısın, değil misin?

2- Erdoğan, Gül, Arınç dışında bir başka AKP'linin Cumhurbaşkanı olmasına 23 Temmuz'da evet diyecek misin, demeyecek misin?

3- Çankaya'ya türbanın çıkmasını istiyor musun, istemiyor musun?

4- PKK'nın bitirilmesi için kesin kararlı mısın, yoksa iki tane fazla milletvekili çıkarmak için bölücülüğü destekleyen kişilere sissizce evet diyecek misin?.

Ben bu soruların yanıtlarını, kendi kendime AKP dışındaki partilerin genel başkanlarına sordum. Vicdanımda aldığım yanıt –ne yazık ki- beni doyurmadı. Ülkem için üzüldüm. İşte bu yüzden bağımsız olarak milletvekilliğine aday oldum… Allah utandırmasın."

Kendi web sitesinde ne kadar güzel açıklamış Hulki Cevizoğlu bağımsız olarak Milletvekili Adayı olmasının nedenlerini.

Almanya'da yaşadığım yıllarda ilk ''Ceviz Kabuğu'' programını seyrettiğimde hayran oldum kendisine. Galiba ilkindeydi ya da ikincisinde, herkesin peşinden koştuğu Necmettin Erbakan Hoca'nın partisinin kasası ''Mercümek'' ile yaptığı program. Tüm kanallar Mercümek peşindeydi ama o, Hulki Cevizoğlu'nun Programını seçti muhterem. Hulki Bey o programı o kadar güzel yaptı ki anlatmam imkânsız. Ne Mercümek'i ürkütüp kaçırttı, ne de yalakalık yapan sorular sordu. Tam bir objektif gazetecilik örneği sergiledi. İstanbul'a, TV stüdyosuna telefon edip kendisini tebrik etmek istedim. Ankara'da ikâmet ettiğini belirterek telefon numarasını verdiler. Aradım tebrik ettim ve 10 dakikaya yakın samimi bir görüşme yaptık.

O günden beri hangi kanala giderse gitsin Ceviz Kabuğu Programını devamlı seyrettim. Sabahlara kadar uykusuz kaldığım oldu. Ama itiraf etmeliyim ki Hulki Bey'in ''Ceviz Kabuğu' programından birçok Türkiye ve Dünya gerçeklerini öğrendim. Her zaman da objektigf gazeteciliğine, sakin tavırlarına, konuklarını yönetmesine hayran oldum. Ara sıra Zekeriya Beyaz Hoca'yı susturamadığı oldu ve beni gıcık etti ama Zekeriya Beyaz Hoca'mız ağzını açtığında çoğu kez kapatmasını unutuyor. Onu susturmak kolay değil.

Gazeteci-TV program yapımcısı Hulki Cevizoğlu, A.Ü. Siyasal Bilgiler Fakültesi’nde “Siyaset Bilimi” lisansı ve “İşletmecilik” yüksek lisansını tamamlamış. 1981’de gazeteciliğe başladığı Hürriyet’te aralıksız 8 yıl çalıştıktan sonra çeşitli basın kuruluşlarında muhabir ve yönetici olarak görev yaptı. 1994’te başladığı “Ceviz Kabuğu” programını sürdürüyor. Hulki Cevizoğlu’nun programları yüksek öğretimde bazı derslerde incelenmekte ve bazı doktora tezlerinde kaynak oluşturmaktadır.

50'nin üzerinde çeşitli ödülleri var. 31 adet kitap yazmış.

Kendisinin Milletvekili seçilmesini tüm kalbimle arzu ediyorum. Keşke tüm Milletvekillerimiz Hulki Cevizoğlu ve Milliyet Blog Yazarı arkadaşımız Talip Bölükbaşı gibi değerli insanlar olsalar. Türkiye'mizin ufku açılır.

Kaynak: http://www.cevizkabugu.com.tr

Mustafa Mumcu, 29. 06. 2007 Saat: 04:50

 
Toplam blog
: 324
: 2811
Kayıt tarihi
: 10.04.07
 
 

06. 06. 1945 İzmir doğumluyum ve İzmirli olmaktan da gurur duyuyorum. 1968 yılında birkaç yıllığın..