Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mayıs '12

 
Kategori
Söyleşi
 

Hülya Romanının yazarı Harun Atalay ile röportajımız

Hülya Romanının yazarı Harun Atalay ile röportajımız
 

harun


“HÜLYA “ROMANININ YAZARI HARUN ATALAY “HÜLYA SIRADAN KÖYLÜÇOCUKLARININ YAŞAMINI ANLATMAKTADIR”

SORU- Kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz, nerelerde çalıştınız?

HARUN ATALAY- Ben Harun ATALAY, Çorum Sungurlu doğumluyum, İstanbul’da yaşıyorum. Sağlık meslek lisesini Sungurlu’da okuduktan sonra yüksek okulu İstanbul’da tamamladım; İstanbul üniversitesi teknik bilimler meslek yüksek okulu itfaiyecilik ve yangın güvenlik teknikerliği bölümünde. Şu an Acıbadem sağlık grubunda sağlık memurluğu yapıyorum. Ayrıca açık öğretim üçüncü sınıf öğrencisiyim. Dört yıl Rusya’da özel bir inşaat firmasında çalıştım.

SORU- Yazmaya ne zaman başladınız ve yazma gerekçeniz nedir?

HARUN ATALAY- Yazmaya lise yıllarında şiirle başladım. Yazdıkça bu işi becerebileceğimi gördüm. Şiirlerimi meslek dersi öğretmenime okuttuğumda çok beğenmişti ve bana bir şiir kitabı hediye etmişti. Bu beni çok cesaretlendirdi ve ilerleyen dönemlerde mutlaka ben de yazar olacağım dedim kendi kendime. Yazmayı ihtiyaç olarak görüyorum. Kendi adıma yetenek olup olmadığını bilmem ama yazmak için hevesim hiç bitmiyor aksine her defasında çoğalarak artıyor. Yazdıklarımın iyi veya kötü olduğunu asla tartışmam. Bunu okuyucu anlar ve notunu verir. Ben sadece aklımdakileri kâğıda dökerim. Kalemi elime almadığım zaman rahatsız oluyorum, Türk Milleti’ne ve Türk Edebiyatı’na katkı sağlamak adına her şeyden feragat ediyorum. Ne kadar çok yazan ve okuyan bir halk olursak o zaman her alanda söz sahibi oluruz diye düşünüyorum. Yazmak çok güzel bir duygu. Herkesin yazabileceğini düşünüyorum, yeter ki yürekten istenilsin. Okur ve yazar oranı ülkemizde çok düşük seviyede, bir nebze olsun fayda sağlayabiliyorsam ne mutlu bana ve aynı durumda olan herkese.

SORU-: “HÜLYA” adlı romanınızı ne kadar sürede yazdınız? Yaşanmış bir olay mı yoksa kurgu mu?

HARUN ATALAY-: “HÜLYA”yı iki yılda yazdım. 2009 Aralık ayında Rusya’da başladım, 2011 Aralık ayında İstanbul’da bitirdim. Ne tamamen yaşanmış bir olay ne de tamamen kurgu. Tam bir harmanlama oldu anlayacağınız. Bazı yerleri tamamen gerçek hayattan alıntıdır. “HÜLYA” sıradan iki köylü ailesinin çocuklarını anlatmaktadır. Alışkanlıkla başlayan hayatların sevginin kucağında şekillenmesi, kimi zaman gergin geçen bekleyişleri, sıkıntıları, sevinçleri, hayalleri, üzüntüleri vurgulanmaktadır. Bunun yanı sıra edebiyata haksızlık etmeden işlenen cümle yapıları, Türk aile yapısı, gelenek ve görenekleri, duyarlılık gösterilmesi gereken toplumsal konular aktarılmıştır.


SORU- Kitap çıkarmak zordur ne gibi zorluklar yaşadınız?

HARUN ATALAY- Kitap yazmak ne kadar zorsa, kitabı piyasaya çıkarıp okuyucunun beğenisine sunmak da bir o kadar zor. Günümüzde yayınevleri tanınmamış ve tanıdığı olmayan yazarlara pek rağbet göstermiyorlar. Ya maddiyatla halledilecek ya da yayınevinin biri yazılan eseri kabul edecek. En büyük zorlukların başında bu geliyor. Yoksa güzel Türkiye’mizde mükemmel yazarlar var ve gerekli desteği maalesef göremiyorlar. Kitap harika olsa bile bir köşeye atılmaya mahkûm ediliyor. Ben de birçok yazar gibi bu tür zorlukları fazlasıyla yaşadım.

SORU- Kitabınıza ilgiyi nasıl buluyorsunuz? İstanbul’da yaşamak yazarlar için avantaj mı sizce?

HARUN ATALAY- Kitabıma ilgi gayet güzel. Çok memnunum. Sanırım beklediğim ilgiyi alabiliyorum ama daha fazlasını zaman gösterecek. Kitap işi biraz kısmet işi. Bir anda büyük beğeni ve satış hâsılatı beklemek doğru olmaz. Günümüz şartlarında çıkarılan kitaba bel bağlayıp ondan harika bir kazanç elde etmek hayalcilik olur. Bunu başaran çok az insan ve kitap var. Ama azim de hiçbir zaman terk edilmemeli. Sonuç ne olursa olsun hep daha iyisini ve güzelini yazmak için gayret gösterilmeli. İstanbul’da yaşamak yazarlar için bir avantaj aslında. En azından birçok yerle bire bir görüşme olanağı var. Şartlar daha iyi analiz ediliyor böylece. Uzak şehirlere göre vakitten kazanç sağlanıyor ve doğru kararlar alınmasına yardımcı oluyor. Ayrıca çok büyük ve tanınmış kitapçılarda bulunan kitapları incelemek ve piyasanın ne tür kitapları istediğini anlamak açısından faydalı oluyor. Fuarlara ve seminerlere katılıp onlarca yazarla tanışma olanağı doğuyor. İmza günü düzenleme açısından da gayet avantajlı. Sonuçta kitabı tanıtmak gerekiyor, bu da ancak büyük bir şehirde mümkün ve yüzlerce insana ulaşmakta kolaylık oluşturuyor.

SORU- Başka kitap çalışmalarınız var mı?

HARUN ATALAY- Evet başka çalışmalarım var. Dört yıl boyunca Rusya’da kaldığımı söylemiştim. Orada yaşayan ve çalışan Türklerin hayatlarını, çalışma koşullarını, sevinçlerini, özlemlerini, üzüntülerini anlatan bir kitaba başladım. Bugüne kadar böyle bir kitabın çok detaylı bir şekilde yazılmadığını düşünüyorum ve bunu ilk yapan yazar olmak istiyorum. Eşlerini, yakınlarını Rusya’ya gönderen insanlara bir nebze olsun ışık tutmak istiyorum. Ayrıca çocuk hikâyeleri de yazıyorum aynı anda. İlerleyen zamanlarda tiyatro oyunu yazacağım ve romana devam edeceğim. İlk göz ağrım şiiri de bırakmaya hiç niyetim yok.

SORU- Başka ne anlatmak istersiniz?

HARUN ATALAY- İnsan her şeyden yoksun olabilir fakat ilimden, bilgiden, ahlâktan yoksun olmamalıdır. Her şeyin açığa çıkmasını sağlayan yegâne unsur bilgidir. Herkesten âlim olması beklenemez lâkin birçok şeyi bilmesi beklenir. Bütün kapıları sonuna kadar açan odur. Cahilliği yok eden ve körü körüne yaşamayı engelleyip, kalbe, çevreye huzur veren odur. Toprağı ekmesini, dikmesini nasıl yaşadıkça öğreniyorsak diğer şeyleri de okuyup yazarak öğrenmemiz gerekir. Bu şekilde ışığa kavuşuruz ve hantallık kisvesini üzerimizden atarız. Yıllarca uyutulup her şeyden yoksun bırakıldık. Kitapları, öğretmenleri, okuyup yazanları, bilginleri öcü gibi gördük ve görmeye devam ediyoruz. Hâlbuki yol göstericiler onlardır. Kurtuluş onlardadır. Yüzyıllardır dünyada barbar diye tanınıyoruz, bu bir aldatmaca, bu bir oyun lâkin karşılarına ilimle, bilgiyle ve güler yüzle çıkmadığımız her vakit ekmeklerine yağ sürüyoruz. Sevelim, sevilelim, bilelim, bildiğimizi öğretelim, çok okuyup, çok yazalım. Sevgiyi, saygıyı, ahlâkı en yüksek seviyede tutalım.

HARUN ATALAY – harunatalay@yahoo.com

“HÜLYA” SOKAK KİTAPLARI YAYINLARI

Kitaba ulaşmak isteyenler için

İnternet üzerinden sipariş

www.dr.com.tr(D&R)

www.kabalci.com.tr

www.idefix.com

www.kitapyurdu.com

Telefonla sipariş ve kapıda ödeme

www.kitapaloku.com- 0 (212) 433 03 73

www.okuoku.com - 0 (212) 481 31 11-12

www.ilknokta.com - 0 (212) 512 25 75

Bunlar sadece birkaçı. Daha onlarca yerde bulmak mümkün.

Teşekkür ederim.

TURAN YALIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..