Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Nisan '11

 
Kategori
Eğitim
 

Hümanist eğitim 4: Hümanist eğitimin koşulları

Hümanist eğitim 4: Hümanist eğitimin koşulları
 

Humanist bir eğitim için insanın doğası daha iyi tanınmalı ve insanın doğası bilinmelidir. Buna göre : 

1.İnsan etkin ve tepki gösteren bir varlıktır,  

2.İnsan doğuştan iyidir,  

3.İnsanın temelde bazı güdüleri vardır,  

4.Davranış insanın algılamalarıyla belirlenir,  

5.Kendini algılama ve kendini bilme davranışın en önemli kestiricisidir,  

6.Davranışı değiştirmek için algılarımızı değiştirmeliyiz,  

7.Öğrenmede ve davranışta aksaklıklar tehditler sonucunda oluşur. 

 

Eğitim uygulamalarında gerekli değişikliklerin yapılabilmesinde ana tartışma konusu okulların işlevi üzerinde yoğunlaşmaktadır. Hatta bazı eğitimciler “Okullar gereklimidir?” sorusunu dahi sorup belli bazı yanıtlar getirmektedirler. Okullar her zaman için gerekli olsa bile acaba gerekli değişiklikler için hazır mıdırlar? Acaba humanist eğitim de klasik sınıf öğretimine karşı geliştirilen bazı seçenekler var mıdır? Bu seçeneklerden bazıları şöyle özetlenebilir: 

1.Kapalı sınıflara karşı açık sınıflar. 

2.Sessiz, edilgen öğrenmeye karşı, tartışmalı hatta gürültülü, etkin öğrenme. 

3.Bağımlılığa karşı bağımsızlık. 

4.Gelenekselciliğe karşı yaratıcılık. 

5.Yarışmaya karşı yardımlaşma. 

6.Dış değerlendirmeye karşı iç değerlendirme. 

7.Sisteme uyma yerine kişilik geliştirme. 

8.Akademik yeteneklere karşı akademik olmayan yetenekler 

9.Dış programa karşı iç program. 

10.Gerçeklere karşı ilkeler. 

11.Öğrenmeyi bilginin kazanılması olarak kabul etme yerine öğrenmeyi anlamın bulgulanması olarak kabul etme. 

12.Konuların öğretilmesi yerine, öğrenmeyi öğretmek. 

 

Yukardaki seçeneklerden bir bölümünü kendine ilke edinen eğitim okulları çeşitli ülkelerde zaman zaman ortaya çıkmıştır. Bunlardan bir bölümü, örneğin, İngiltere’de “Summerhill” deneyimi, Danimarka “Halk Lisesi”, İngiliz Öksüz okulları ve Ortaokulları, İlk Sokak Okulu ve diğer örneklerde görülebilir. 

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..