Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '11

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
1661
 

Hümanist Eğitim 5: Hümanist öğretmen

Hümanist Eğitim 5: Hümanist öğretmen
 

İnsancıl eğitimde sınıfın psikolojik ve duygusal yapısı ve örgüsü çok önemlidir. Öğretmen de bu duygusal yapının bir parçasıdır. Humanist bir eğitim ortamında her şeyden önce öğretmenin de duyguları olduğu, onun da sınıfın atmosferinden, öğrencilerinden gelebilecek duygusal tehditlerden etkilenebileceği, rahatsız olabileceği daha işin başında açıkça ortaya konulmalıdır.  

Öğretim için kabul edilen bazı önyargılardan da kaçınılmalıdır.Bunlar:
1.Sakin ol, önyargısı. Öğretmen her şeyi içine atan kendini tutan, hiç karşılık vermeyen varlık değildir. Sınıfın bunu anlaması gerekir.
2.Orta yolu izle, önyargısı. Bu düşünceye göre öğretmen taraf takınmaz. Sadece değildir. Oysa humanist öğretmen kolaylıkla taraf tutabilir, kendine göre doğru veya yanlış ne ise onu söyleyebilir.
3.Öğrencinin duyguları öğretmenininkinden çok daha önemlidir. Bu önyargı da aşılmalıdır. Öğretmen de sınıfın özgün havası için de öğrenciler kadar önemlidir, kendi duyguları da önemlidir. Bunu hatırlatmalıdır.
4.Bütün öğrencilerimi severim, önyargısı.
5.Bütün öğrencilerime aynı şekilde davranmalıyım, önyargısı.
6.İzinci davranış.”Bırakınız ne yaparlarsa yapsınlar”
7.Öğrenciler öğretmenin duygularından uzak tutulmalıdır, önyargısı.
8.Gerçek duygularımı öğrencilerimden saklayabilir miyim, önyargısı.
9.Hiç de yanlı davranmam, önyargısı.
10.Sınıfta ancak karışıklık, belirsizlik olmadan öğrenme olur, önyargısı.
11.”Olgun” bir öğretmen (yada çocuk) baskı, bunaltı, çelişki olmadan yaşayabilir önyargısı.  

Bütün yukardaki noktalar öğretmen açısından özetlenecek olursa, humanist eğitim açısından öğrenciye insan olarak saygı göstermek;anlayışlı olmak buna karşılık öğrenciden de aynı şekilde sevgi, saygı ve anlayış beklemek de öğretmenin hakkıdır.  

Hümanist eğitimde insanın kendini gerçekleştirmesine fırsat hazırlama öğretim yöntemlerinin temelini oluşturur.
Buna göre yöntembilimde adımlar şöyle saptanabilir:
1.Dinleme,
2.Yanıtlama,
3.Sınırlar koyma,
4.Beklentileri anlama; beklentilerin gücünü bilme,
5.Araç olarak kendimizi, organlarımızı nasıl kullanacağımızı tasarımlama,
6.Öğrencinin alım gücünü tartma.  

Hümanist eğitimde öğretmen genellikle klasik testleri kullanmaz, onun yerine öğrencinin potansiyelinin nasıl geliştiğini yakından izler. Bunun için gerekli bazı ölçü araçlarından yararlanır.Bu araçlar:
1.Öğretmen öğrenci ilişki envanteri(TPRI), 2.BarrettLennard İlişki Envanteri 3.Diğerkamlık, Saygı ve Anlayış Skalaları, 4.Diğerkamlık (Empathy), 5.Saygı, 6.Anlayış(Genuineness) Kendindenlik Envanteri kullanılır
Aslında çocuk hayat içinde bir doğal öğrencidir.Yani insanlar okullara gitmeseler de bir şeyler öğreneceklerdir.
Öğretmenin yapacağı şeylerden biri de öğrencinin neden başarısızlığa uğradığını ortaya koyup, çözümleyip yeni yollar önermesidir. Öğretmenin belki de bütün süreç boyunca yeniden bulgulayacağı konu çocukların nasıl öğreneceği, konusudur. Bu her çocuk için farklı değerler, farklı yollar gösterebilir. Yöntemleri farklılaştırmak da öğrenmeye ve kendini algılamaya yolaçar.  

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 2579
Toplam yorum
: 10204
Toplam mesaj
: 237
Ort. okunma sayısı
: 742
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster