Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ocak '19

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Humus-Cips Güzelliği

Günümüzde öyle bir koşuşturmanın içerisindesin ki, hani biri durdurup seni “ Napıyorsun? “ dese şöyle bir düşünürsün sevgili okur.  Bu sadece çalışanlar için ya da sadece öğrenciler için de geçerli değil tabi ki, herkesin farklı sorumlulukları ve uğraşları var.  Tabi hal böyle olunca, zaman da değerli olunca insan ne yapacağını şaşırıyor. Gıda sektöründe son yıllarda bu zaman kavramına ve gün içinde kendisini unutan tüketicilere yönelik çok güzel gelişimler mevcut. Sizlerle elimden geldiğince ilgimi çeken yenilikleri paylaşıyorum. Bu hafta bahsedeceklerimi acaba daha önce duydunuz mu?

Hadi başlayalım!

Tüketicileri incelemeyi çok seviyorum. Vakit bulduğum zaman şöyle bir bakıyorum, “ Tüketiciler ürünleri alırken nasıl inceliyor? Neresine dikkat ediyor? Son kullanma tarihine özellikle bakıyor mu? Direk eline geldiği gibi alıp gidiyor mu? İlgisini çeken bir ürün olunca neler yapıyor?”   Tepkileri inceliyorum yani açıkçası. Geçen gün yine böyle etrafı gözlemlerken, baktım özellikle dikkat çeken bir gıda ürünü, herkes gidip gidip bakıyor. Hemen incelemeye başladım, humus ve cips. Humusu biliyorsunuz, haşlanmış nohut ve tahinden oluşan, baharatları ve yağıyla kendisini tamamlayan mezemiz.

Bahsettiğim üründeki cips ise Pita ekmeği, zeytinyağı ve baharattan oluşan bir kıtır. Cips sevenler için humusla birlikte tüketimi harika düşünülmüş. Az önce bahsettiğimiz şu zaman kavramına yönelik kolay atıştırmalık çözümlerinde ise çeşit oldukça fazla. Benim gözlemlediklerim hazır halde bulunan, ton balıklı, kaşarlı, peynirli, İtalyan salatalı, tavuk salatalı, kaşar kuru domatesli labneli, tavuk füme kaşarlı sandviçler. Bunları bir anda hazırlamak, kısa zaman içerisinde tüketmek tabi ki kolay değil. Evde olanlar için basit bir işlem olsa da dışarda maalesef kolay olmuyor. Gıda sektöründe yer alan bu kategorideki ürünler hızlı bir şekilde keşfediliyor görüyorum ki.

Sen yine de “ Ay ben kendim hazırlarım, kabıma koyar getiririm. “ dersen o da tamam, “ Neredeymiş hani? Tam bana göre.”  dersen o da iyi. Bizler yeter ki sektörde neler olup bitiyor bilelim. Dur en sevdiğim cümleyle kapatayım yine: “ Tercih her zaman tüketicinin. “

 Sağlıkla Kalın!

Not :  “ Humus- cips fikri enfes. “

Gıda Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..