Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mayıs '22

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Humus Cipsi Nedir

Cips severlerin gözlerinin açılıp “Mmmm” diyeceği bir yazıya daha merhaba. Yalan yok, cips benim için farklı bir gıda ürünü. Kendimi bildim bileli ( yaş 2-3) seviyorum. Günümüzde her sektör kendi alanında gelişiyor malum, gıda sektörü de aldı başını gidiyor. Eskiden cips dediğimizde zihnimizde canlanan şeyler belliydi. Hala yerleri ayrı hepsini seviyoruz fakat sektördeki yeni bebek cipslere ne demeli? Geçtiğimiz günlerde yazdığım farklı cips çeşitlerini okuduysanız “Daha yazacağın ne kaldı ki özgecim?” diyebilirsiniz. Yine ilgimi çeken bir cips üretimi var…

Köşemize hoş geldin humus cipsi!

Humus cipsini daha önce duymadıysanız özet bir şekilde okumanız ve öğrenmeniz sizin için zevkli olabilir. Nohut unu (büyük bir çoğunluğu ) ve deniz tuzu ile üretiliyor. Pirinç, patates nişastası, mısır unu ve bitkisel yağ da eşlik ediyor bu üretime tabi ki. Diğer bir üretici ise, nohut unu, zeytinyağı, sarımsak ve soğan tozu kullanarak üretimini gerçekleştiriyor. 45 ve 85 gramlık ambalajlarda karşımıza çıkan humus cipsinin yalnız sade değil farklı çeşitleri de mevcutmuş. Avokado aromalı, Acı biber- Misket limonu aromalı, baharat aromalı, domates-soğan aromalı, deniz tuzlu- dereotlu gibi… İçlerinden en çok tadını merak ettiğim domates-soğan aromalı. Diğerlerini bilmiyorum ama bence domates-soğan ikilisi iddialı.

Bu tarz farklı üretimler hem sektörümüzü renklendiriyor hem de beni heyecanlandırıyor.( Gıda sektörü özgeyi heyecanlandırıp mutlu etme peşinde mi?) Şaka bir yana humus cipsinin tüm tüketicilerde merak uyandırdığını ve “Neymiş bu böyle ya?” dedirttiğini düşünüyorum. Sanırım ilerleyen zamanlarda daha sık duyacağız…

Sağlıkla Kalın!

Not: “Nohutun en çıtır zamanları.”

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Çağlar

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..