Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '16

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Hurmaya dikkat!

Hurmaya dikkat!
 

Hurmaya dikkat!


Ramazan ayında çoğu evde var olduğunu bildiğimiz bir gıda var. Evet tahmin ettiğiniz gibi, hurma.  Tabi ki kuru hurmadan bahsediyorum, bu öyle bir şey ki bazen evimize bir anda hediye olarak gelebiliyor ama belli bir zaman var ki hep o ay misafirimiz oluyor. Ramazan ayı denildiği zaman kapımızı çalıp bizlerle bir ay süre içinde beraber olan tatlı misafir. Tatlı derken, sadece mecazi değil sahiden tatlıdır bilirsiniz.

İçerdiği zengin besin değerini yıllardır biliyoruz, birçok çeşidi olduğunun da farkındayız. Yetiştirme süreci de bir o kadar dikkat isteyen bir düzen. Hurma ağacı çeşitli yöntemlerle güneşten korunuyor ve kuşlar zarar vermesin diye bazı önlemler alınıyor. Buraya kadar güzel evet, buradan sonrası ise sizlerin dikkatine kalıyor. Evet biliyorum belki siz de artık sıkıldınız her şeye tereddütle yaklaşmaktan, sürekli incelemekten ve dikkat etmekten. Fakat buna mecburuz. Her zaman söylediğim gibi, rastgele yaşarsak , umursamadan tüketim işini gerçekleştirirsek bu sadece size değil maalesef sevdiklerinizin sağlığına da zarar verebilir. Bu yüzden ısrarla dikkatli olmamız gerektiği düşüncesini savunuyorum.  “ Hadi bakalım hurmada ne olabilir ? demeyin. Uzak yerlerden geliyor sofralarımıza. Kim bilir ne emeklerle, aynı zamanda ne ellerle geliyor.  Kaç el geziyor? Hangi araçlardan , ne şekilde?  Napalım mı? Bal gibi yiyelim, faydası şudur budur söylemeyi sevmem bilinen şeyleri. Evet yiyelim ama satın alırken inceleyerek , paketini kontrol ederek. İlla ki “ Açıktan alırım, ben öyle seviyorum karışma kızım. “ dersen de, “ Tozundan toprağından arındırarak tüket . “ derim o zaman sana. Yapmazsan da bozuşuruz.

Çok zor değil, şu hurmayı sofraya koymadan önce bir su dolu kaba koy alıp tane tane yıka, hiçbir şey olmaz. “ Tadı falan kaçar. “ deme, yeterince tatlı . Taşını toprağını tozunu sofrandan bir uzaklaştır da sen de rahat et,ben de rahat edeyim sen afiyetle yedin diye.                              

Sağlıkla Kalın!

Not: “ Hurmaya dikkat . “

Gıda Mühendisi- Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..