Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ağustos '16

 
Kategori
Deneme
 

Hürriyet yazıları- Emre Toğrul

Hürriyet yazıları- Emre Toğrul
 

“Adana’dan bir Monteigne tadı”

Adana’da bulunduğum dönemlerde, Hürriyet Çukurova Eki’nde bir Pazar günü okumuştum yazısını ilk kez. Gazete eklerindeki köşer yazılarını okumam genellikle, hele uzun olanlarını hiç okumam. Bu yazıyı da biraz okuyup geçmek niyetiyle başlamıştım ki, bir baktım bitirmişim yazıyı bir solukta. Okuyup haz duyduğum, ufkumun açıldığını hissettiğim ender yazılardan biriydi. Basbayağı bir deneme yazısıydı. Sanki ünlü deneme yazarı Monteigne kalkmış gelmiş, Adana’da bir gazetenin bölge sayfasında yazmaya başlamış. Yazarına baktım , Monteigne değil. Adana’da ünlü bir ortopedi hastanesinin yakışıklı  doktoru: Prof. Dr. Emre TOĞRUL Hem mutlu oldum hem sitem ettim. Mutlu oldum çünkü bu kadar kirlenmişlik içinde tertemiz bir yazar, pırıl pırıl ufuk açıcı düşünceler ve tıp mesleğindeki bir prof’un en derin düşünceleri, en felsefi konuları, yaşam süzgecinden geçirip, bir filozof disipliniyle ama bilge bir kızılderili reis edasıyla yalınlaştırıp, zoru kolay kılıp okura sunuyordu. Sitem ediyordum: Neden Hürriyet Gazetesi böyle değerli, ender bir yazarı sadece bölge sayfasına sıkıştırıp, ülkedeki herkesin  okuup aydınlanmasına şans vermiyordu. Ve ikinci sitemim de bizim Adana’da Yaşam Sanat Dergisi’ni çıkaran arkadaşlaraydı. Bu değerli yazarı neden derginin yazarı olması için ziyaret edip, ikna etmeye çalışmamışlardı. Madem ki bir edebiyat ve düşünce dergisiyiz ve ülke çapında yayılmayı hedefliyoruz, bundan iyi fırsat mı olurdu?

Neyse inşallah diyelim ve asıl konuya gelelim. O yazıların derlenip kitap olduğunu duyunca çok mutlu oldum. Yine Adana’dan bir yayınevi, KARAHAN KİTABEVİ, Ocak/2016’da Prof. Dr. Emre Toğrul’un yazılarını HÜRRİYET YAZILARI adıyla yayınladı ve raflardaki yerini almasını sağladı. Öncelikle bu anlamlı çalışması için Karahan Kitabevi’ne ve kendisiyle tanışma fırsatım olmasa da adını çok duyduğum Seyfi Karahan’a çok teşekkür ediyorum, kendilerini kutluyorum. Kitabın imza gününde ben Fethiye’deydim ama iyi ki eşim Adana’daydı. Eşim gidip benim adıma imzalattı ve getirdi.

Şimdi bu değerli eseri okuyorum. 106 yazı var içinde. Aklınıza gelen her şeye kafa yormuş Emre Bey ve felsefeyi  edebiyatla harmanlayıp öyle akıcı öyle okunası yapmış ki, okurken şiir ve öykü tadında bir deneme kitabı okumuş oluyorsunuz ve sonunda da felsefi bilgilerle donanmış oluyorsunuz.

Kitap ülke çapında kitapçılarda var mı bilmiyorum. Adana’dakiler için kolay. Karahan Kitabevi’nden alabilirler, kendisine de imzalatabilirler. Diğer kentlerde okumak isteyenler, internet kitap sitelerinden edinebilirler. Dünyanın her yöresinden kitaba ulaşılabiliyor nasıl olsa. İyi bir yönü de, Emre Toğrul, facebook sayfasından güncel yazılarını yayınlıyor. Ben her Pazar gününü iple çekiyorum bu yazıları okumak için.

Hürriyet Yazıları kitabı için Yaşam Sanat Dergisi’nde kapsamlı bir yazı yazacağım. Bir köşe yazısı için bu kadarla yetinelim, “iyi ki böyle yazarlarımız var” diyelim  ve sözü kitabın arka sayfasından bir alıntıyla bitirelim:

  “Hürriyet Yazıları; onun 3 yıldır Hürriyet Gazetesi’nde çıkan yazılarından bir seçme olduğu için de, kendini düşünce dünyasının içerisinde özgürce dolaşmaya bıraktığı anların anıları olduğu için de “Hürriyet Yazıları”dır.
Yani hem Hürriyet hem de özgürlük yazılarıdır.”  S.Haluk Uygur- Editör

 
Toplam blog
: 264
: 1128
Kayıt tarihi
: 30.04.07
 
 

1956 Sarıkamış Kars doğumluyum. 6 şiir kitabım ve 2 deneme kitabım var. son kitaplarımı B..