Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Eylül '13

 
Kategori
Hayvanlar Alemi
 

Husky

Husky
 

Husky yetiştirilme tarzına göre çok sevecen,yardımsever ve azimli bir köpektir. Dayanıklıdır.Yön mevhumu çok üst düzeyde olup ; ılıman ve özellikle soğuk iklim şartlarında yaşar.


07.09.2013.C.tesi.. Yeni başlayan gün; yeni başladığım işimin heyecanı ile kendimi sokağa attığımda direkt olarak minübüslere yöneldim. Metro, indi-bindi yapmadan 07.30 da Optimum alış-veriş merkezi önündeki üst geçit merdivenlerini hızla çıktım. Geçitin karşı tarafından 19 E ' ye binecektim. Üst geçit yarılanmadan otobanın tam altından bir köpek sesi geldi. Zavallı hayvan yolun yarısına gelmiş ve hızla geçen araçlardan korkarak oracıkta kalakalmıştı . Patilerini taş duvarlara yaslayarak iniltiyle etrafı seyrediyordu.. Çaresizdi.. Korkmuştu .

Geçit bitmiş ben karşı taraftaydım. Simitçi tezgahının arkasındaki adama :  

- Gördün mü hayvancağızı.. Bu iş nasıl oldu biliyor musun ..?  

-  Yok be kardeşim.! buraya erken saatlerde geldiğimden beri orada garip.  İki adam saldım..  ikiside başaramadı diyordu. Üzüntülüydü.. Ben de onun gibiydim. Cep telefonumla bilinmeyen no ' lar servisinden Kadıköy Belediyesini , hayvan kurtarma servisi ile veterinerlik kısmını istedim. Erken saatler oluşu nedeniyle yanıt yoktu . Bu sefer orada bulunanların ikazı ile Kadıköy İtfaiyesini istedim.. Telefondaki ses uyarımı alır almaz yeri ve bölgeyi sormuştu. - bir saate kadar ordayız.  cevabı hepimizin  yüzüne bir tebessüm ve bir gülücük kondurmuştu sanki..

19 E durağa yanaşınca ; bir - iki dakikalık sevinç dalgasından çıkmıştım . Simitçiye elimle işaret ederek otobüsün kapısına yöneldim.. İşte o anda sanki bir can kurtarmış edasıyla içime bir sevinç duygusu dolmuştu. Ne yaptım k i?  Ya adamlar geç kalırlarsa . Husky hamle yapar araçların altına doğru kendini atarsa ya...?  Hay allahım neden simitçinin telefonunu almadım..

Hani .. biz çağ atlamış bir ülke değil miydik . Hani bu Mega kentde 17 milyon insan yaşarken ; sevimli dostlarımız ne kadardı ki..?  Nerede hayvan hakları . Hayvan hakları yasası safsata . İçi boş bir çalışmadır bence . Sadece yasanın kaleme alınması , resmi gazetede yayınlanması yeterli değildir. Yaşama alanlarının sınırlanmaması , kötü davranışların engellenmesi , sağlık ve üreme kontrolü , aşılama , tedavi merkezleri , hayvan zabıtası veya polisi teşkilatlarının oluşturulması gibi yapılması gereken o kadar çok iş var ki..

Çocukları seviyor diye , veya toplumsal konumu için evine bir hevesle aldığı kedi , köpek ya da herhangi bir pet'in bir süre sonra  Belgrad Ormanlarına terk edilmesi olacak iş mi ..? Yazıktır.. günahtır beyler . Evinde tüm ihtiyaçlarını karşıladığınız  zavallı hayvanlar bir anda açlık , soğuk ve diğer canlıların şiddet uygulamasına maruz kalmaktadırlar . Doğa vahşidir . Güçlü olan zayıf olanı al aşağı eder. Büyük balık , küçük balığı yutar . Evlerinizde sevgiyle ve şefkatle kucakladığınız minicik süs köpeklerinin ; vahşi köpeklerin cirit attığı ormanlarda yaşama şansı olabilirmi . Kendimizi onların yerlerine koysak...!

Akşam saat 16.30 da işyerinden içimde yine bir heyecan fırtınasıyla çıktım. 19 E durağa gelir gelmez ön koltuklarda boş olan birine kendimi attım . Yan tarafta oturan bey ile sağdan-soldan , arıdan-baldan , çamdan-kavaktan , havadan-sudan konuşuyordum.. Yolun nasıl geçtiğini anlayamadım bile.

Optimum alış-veriş merkezi önündeki üst geçit merdivenlerini bir solukta yarıladım . Yukarıdan baktığımda aşağıda köpeği göremedim.. İçimde tuhaf bir his vardı .

Simitçi karşıdan beni görünce gülmeye başladı.  Hay allah senden razı olsun  diye elini uzatıp benimle tokalaşmak için iki adım öne doğru yürüdü.

Bu son zamanlarda yaşamadığım kadar büyük bir haz vermişti bana. Köpeğin  Kadıköy İtfaiyesince nasıl kurtarıldığını anlatırken adamın elini samimi bir şekilde sıktım . Kurtulmuştu Husky..  Bir can kurtulmuştu . Bu koca metropolün otoban yollarında hergün çok sayıda kedi ve köpek ; araçların altında can vermekte . O alanların araçlar dışında tüm canlıların geçişlerine kapatılması gerekir. Şehirler arası yollarda  bilhassa otoban özelliği bulunan yerlerde büyük ve küçükbaş hayvanlara , vahşi hayata geçiş imkanı vermeyecek hale getirilmesi gerekir .

Kadıköy İtfaiye Müdürlüğüne gelince ; Bravo size . Defalarca tebrik ederim . Böyle olması gerek . Bu ülkede insanların duyarlı olması gerek .  İnsan için yapılması gereken her iyi davranışın sevimli dostlarımız içinde yapılması gerek...!

Saygılarımla..

 

 
Toplam blog
: 14
: 454
Kayıt tarihi
: 28.05.10
 
 

29.04.1953 Zonguldak'ta doğdum. Hisarönü İlkokulu /Filyos 27 Mayıs İlkokulu / Filyos Çaycuma Orta..