Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Haziran '15

 
Kategori
Müzik
 

Hüznü bir de Melis Sökmen'den dinleyin

Hüznü bir de Melis Sökmen'den dinleyin
 

Ben şarkı söyleyemem. Ama müziği çok severim. İyi bir dinleyiciyim. Keşifler yaparım kendimce. Bir yerde iyi bir yorumcu varsa onu bir şekilde bulur dinlerim. Yine buldum. Melis Sökmen. Bir ses bu kadar mı hüzünlü olur. Bir şarkı bu kadar mı güzel yorumlanır. Tavsiyem bu yazıyı okurken onu dinleyin. Melis Sökmen'den "Deli Mavi"yi dinleyin.

Ben ülkemizdeki kadın şarkıcıları ikiye ayırıyorum. "Ses" sanatçıları... Bir de "seks" sanatçıları. Evet kimse kusura bakmasın. Türkiye'de sesi olmadığı halde şarkı söyleyen bir sürü saçma sapan kadın var. Onlar sırf ünlü olabilmek para kazanabilmek ya da sahneye çıkıp zengin bir playboy bulabilmek için bu işe girişiyorlar. "Ses" olmadan ses sanatçısı olunur mu? Türkiye'de olunuyor. Şimdi bu isimleri burada yazmayacağım. Herkes sanıyorum bir şekilde tahmin edebilir.

Ama gerçek anlamda sesi olanları. Sanatçı olanları, yorumcu olanları burada sıralayabilirim. Ama bu yazıya sığmazlar. 

Gelelim Melis Sökmen'e. Muhteşem bir ses. Muhteşem bir yorum. Sökmen'in hayat hikayesini ve biyografisini de incelemenizi isterim. "Ses" sanatçısı ile seks sanatçısını ayırabilmeniz için. Ama ne var ki ben bugüne kadar Melis'in herhangi bir şarkısına herhangi  bir müzik kanalında rastlamadım. Benim bir müzik televizyonum olsa her gün çalarım onun şarkısını. 

Bizim televizyonlarımızı ve müzik listelerimizi nedense benim Türk Çelişki Müziği dediğim anlamsız hatta iğrenç şarkılar dolduruyor. Elbette kaliteli olanları ayırıyorum genelleme yapmıyorum. Ama gerçekten Türkiye'de müzik alanında haketmediği halde zirveye çıkan tipler var. Onlara sanatçı yorumcu demiyorum. Öyle isimler var ki bir tek şarkıları yok akılda kalan. Ama bir numara oluyorlar. Zirveye çıkıyorlar. Böyle bir şey olabilir mi? Oluyor.

Onlar magazin gündemini ve listeleri meşgul ederken Melis Sökmen gibi yorumcular ne yazık ki es geçiliyor. Müzik severlere ulaşmıyor. Ulaşamıyor.

Eskiden bir TRT Denetim Kurulu vardı. Şarkılar denetimden geçerdi. Elbette bu hoş bir şey değil. Elbette olmaması gereken bir şey. Sanat denetlenmemeli. Sanatçı özgürce eserlerini seslendirmeli ve halka sunmalı. Ama müziği ün için para için kullanan, sesi olmadığı halde bırakın şarkıcı olmayı müzik dinleyicisi bile olamayacak tipleri listelerde falan görünce insan TRT Denetim Kurulu'nu bile arar hale geliyor.

Müziği gerçekten müziğe hayatını adamış sanatçıların yapması dileğiyle.   

 
Toplam blog
: 179
: 2576
Kayıt tarihi
: 21.01.07
 
 

Barışa ve kardeşliğe inanıyorum. Türkiye'nin yaşadığı tüm sorunların kardeşlikle çözümlenebileceğ..