Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Nisan '16

 
Kategori
Kitap
 

Hüznün Adresi Sessiz Çığlık

Hüznün Adresi Sessiz Çığlık
 

“Kuş olsam,

Havalanıp yanınıza konsam,

Suyunuzdan içip, aşınızdan yemek istesem,

Masanızda yer verir misiniz bana”

Jandarma General, Bulut Ömer MİMİROĞLU  

Elimde bir kitap var; adı, Hüznün Adresi Sessiz Çığlık.

Sevgili arkadaşım Engin Demirkollu Sarıkartal göndermiş.

Kitabı, İzmir’de faaliyet gösteren Latife Hanım Grubu adına Baran Gürbüz ve Pınar Yurdun hazırlamışlar. 

Grubun mensupları, Türk askerine kurulan kumpas davalarında ( Ergenekon, Balyoz, Poyrazköy, Askeri Casusluk v.b.) tutuklu olarak cezaevlerinde kalan askerlere mektuplar yazarak yanlarında olduklarını, onlarla gurur duyduklarını belirtmişler. Askerlerin gönderdiği mektupları da bir kitap haline getirerek tarihe not düşmüşler.  Neden böyle bir kitap hazırladıklarını ise ilk sayfada şöyle açıklamışlar: 

“Bu kitap; tarihin kaydettiği en ahlâksız savaşla, komuta kademesi darmadağın edilen ordusuna, yüreğinde vatan aşkı ve elinde kalemiyle sahip çıkmaya çalışanlar tarafından hazırlanmıştır. “

Kitabın arka kapağında ise şu anlamlı metne yer vermişler: 

“Hayatlarını vatanına, milletine adamış eşsiz lider Atatürk’ün akıl ve bilime dayalı düşünce sistemini rehber edinmiş yüzlerce askerimiz kumpas davalarla ( Balyoz, Ergenekon, Poyrazköy, 28 Şubat, İstanbul ve İzmir Askeri Casusluk) ordudan tasfiye edilmiş tutuklu olarak yıllarca cezaevlerinde tutulmuşlardır. En ağır suçlamanın iftira olduğu gerçeği göz ardı edilmiş, devletin çeşitli kademelerine yerleşen bir çete tarafından adalet sistemi temelinden sarsılmıştır.

Elinizdeki bu kitap bu karanlık çetenin ülkemizde yarattığı adaletsizliğin, hukuksuzluğun ve hainliğin neden olduğu acıların, zulmün kanıtlarını yaşayan örneklerle gözler önüne seren bir kitaptır.”

“…Bugün yaşanan ve yaşatılanlar unutulmasın diye…”    

Onlarca mektubun arasından birisini seçmek istedim ancak olmadı; Hiçbirisini diğerinden ayıramadım. Ancak okuyucuya bir fikir verebilmesi için, bir mektuptan tek bir paragrafı burada paylaşmak istiyorum; Bulut Ömer MİMİROĞLU’ nun mektubunu. Kendisi, 1981 yılı Kara Harp Okulu mezunu jandarma subayı ve generali… 

“Bugün 27 Aralık 2013 Ankara-Sincan 1 No.lu F Tipi Cezaevi, A.1-2 koğuşunda Emekli Tümgeneral Bekir Memiş ile birlikteyim. Etrafımız demirlerle ve beton duvarlarla çevrili. Biraz sonra kocaman demir kapı büyük gürültüyle, gıcırtıyla açılıyor ve bir görevli tarafından ‘mektubunuz var’ diyerek bana sarı büyükçe bir zarf uzatılıyor. Zarfı alıyor ve açıyorum. Aslında zarf önceden açılmış, içine bakılmış. Zarfın üzerinde ve içindeki her sayfada ‘görüldü’ damgası basılmış. İçindekileri okudukça tüylerim diken diken oluyor, ellerim titriyor, gözlerim yaşarıyor. Sonra bir an dalıp bakışlarım donuklaşıp tek noktada sabitleniyor. Gözlerimin önünde, hayallerimde sizleri görür gibi, seslerinizi işitir gibi oluyordum. O an ellerinize dokunmak, sizlere sarılmak, ellerinizden, yanaklarınızdan öpmek istiyorum. Ama olmuyor, hiçbirini yapamıyorum. Bir şeyler söylemek istiyorum, boğazım düğümleniyor, konuşamıyorum. Bir şey boğazımı sıkıyor, sesim bir yerlere takılıp çıkmıyor. Öylece ne kadar kaldığımı hatırlamıyorum. Sonra kendime geliyor ve mektupları tekrar, tekrar bir daha okuyorum. Bir gün sonra telefon hakkımı kullanırken eşime, kızıma sizlerden bahsediyorum. Telefondaki sesleri değişiyor,  çatallanıyor ve ağladıklarını hissediyorum. Bana bir şey söylemeseler de gözyaşlarını fark ediyorum. Telefonda başka bir şey konuşmuyoruz. Sonra telefonu kapatıp yine demir gıcırtılar arasında koğuşa gelip elime kâğıdı kalemi alıp yazıyorum.” Sayfa: 81-82 

***

Asrın kumpasıyla hayatları karartılan askerler ve ailelerinin yaşadıklarını, onların kaleminden okuyun! Empati yapın ve kendinizi onların yerine koyun! Belki bu sayede ülkemizde sergilenen haksızlıkları ve hukuksuzlukları daha iyi anlamanız mümkün olabilecektir. 

Unutmamak, unutturmamak adına…

Tülay Hergünlü

İstanbul, 12 Nisan 2014 

Kitabın isteme adresi:

Engin Demirkollu Sarıkartal

engindemirkollu@gmail.com

Telefon: 0555 839 06 40

Nefise Yurtseven:

nefiseyurtseven@yahoo.com

Telefon:0555 288 50 47

 
Toplam blog
: 516
: 1080
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

1955 Ankara doğumluyum. Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi mezunuyum. İstanbul'da uzun yıllar..