Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '07

 
Kategori
Psikoloji
 

Hüzün deli dalgalarla gelir...

Hüzün deli dalgalarla gelir...
 

Yine bir nihavent şarkı dinledim derinden.Hülyalarım geçiverdi gözümün önünden

''Ben buy-ı vefa bekler iken suy-ı çemenden
Aldım boyumun ölçüsünü serv-i semenden
Azarı hezar etse de vazgeçse de benden
Geçmez yine şeyda gönül ol gonca dehenden
.''

İşte şarkıdaki gibi çılgın biri oluvermişim...Bir gül goncasına benzeyen dudaklardan nice kaba sözler çıksa da neden şiir gibi geliyordu bana ?..Yaratılanı sevmiştim, yaradandan ötürü...

Sadi Hoşses Usta'nın o muhteşem sözleri bana bir şeyleri anımsatıyordu...

''Dünyamızın üstünde bütün ruhlar uyurken
Dünyada senin aşıkın olmak ne saadet !..
Bir bitmeyecek aşk-ı muhabbet ne güzel şey !..
Yıldızların altında ibadet ne güzel şey !.. ''

Sevgi denizinde, dalgalarla yüzmek istemiştim...Geceleri ve gündüzleriyle yaşayarak bu dünyayı...
Mutlulukları ve acıları bir kazanın içinde eriterek ''kekremsi'' bir tad yaratmıştım... Her gün kaşık kaşık içerek...

''Memleketimden insan manzaralarını '' okumakla yetinmedim... Yaşamıştım... hep yaşıyordum...

Sarı sıcakların kemikleri ''eriten'' soğukluğunda, derin karların acımasız'' dondurmalarında'' ısınarak yaşadım...Yamaçlarda böğürtlenler toplarken bir taraftan ceviz ağaçlarını taşladım...Çadır bezinde yattım ekin tarlamda...Kimsenin hayal edemeyeceği aşklar yaşamıştım; ya da öyle sanmıştım...

Aşınan kayalar gibiydi ruhum...Öylece suskun duruyordu...Islak kumlara mı yazmıştım hikayelerimi ?..
Gözüme giren bir bulutlu ağrı... Vazgeçemediğim, ''Hicaz taksimim !..''Hüzünler geldi şimdi deli dalgalarla...Ağır ağır sönmekte olan deli gönlüm...Sakin koyları özlemiyor artık ...

Öyle kelimeler vardır ki söylenemez dillerde...Öyle mecazlar vardır ki dillenemez sözlerde.Hani bazen bir coşar da içimiz...Bülbül olur dilleniveririz.Bazen bir aşk ateşi yanar da damarlarımızda yanık ezgilere arkadaş oluruz.Teselli buluruz batan akşam güneşinde...

''Alnımdaki hattı yaşımın matemi sanma !..
Her çizgi açıldı acı hicran ateşinden...''
(Z.Duygulu)


Yüreğimin içinde küllense de gizlice yanıyor bir kor... Gönülpınarım akmıyor bak !..' ''Deniz susar...Susar rüzgar...Birer birer...'' Zevk vermiyor şarkılar !..''Beni de alın, ne olur!.. koynunuza hatıralar...'' diyorum.

''Geçmez yine şeyda gönül, ol gonca dehenden...'' Gönlüm, hicran şarabından yudum yudum içmeye mahkum artık !..Bu gece bütün yıldızlarla dolaştım...Kendimi aradım semalarda...Ey...Köhnemiş mahzenlerde yıllanmış şaraplar gibi duran aşk !..Saçıma karlar yağsın; ben yazı beklerim...Bak !..Bülbüller dile gelmiyor...

Çiçekler de açmıyor artık ... Şair Fuzulini kasideleri, gazelleri bana yoldaş olmuş...

''Değilim ben sana mail;sen ettin aklımı zail ''
............

''Beni candan usandırdı cefadan yar usanmaz mı?
Felekler yandı ahımdan, muradım şem'i yanmaz mı? ''

Yine de yaşamak güzel...Şarkılar, şiirler güzel...Bir serçe konuyor pencereme...''Bak dışarda güneş var...Çiçekler açmış yaşam seni bekliyor diyor...'' Ey hayat ben de geliyorum...Bekle !...

Toparlanıyorum..Orhan Veli yanımda...O İstanbul'u dinlerken ben kalbimin sesini dinliyorum...

''İstanbul'u dinliyorum gözlerim kapalı...
Bir kuş çırpınıyor eteklerinde;
Alnın sıcak mı, değil mi , bilmiyorum...
Dudakların ıslak mı, değil mi, bilmiyorum...
Beyaz bir ay doğuyor, fıstıkların arkasından...
Kalbinin vuruşundan anlıyorum;
İstanbul'u dinliyorum. ''

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..