Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

02 Ekim '12

 
Kategori
Şiir
 

Hüzünlü akşam

Hüzünlü akşam
 

Dün gece oturdum bir yazı yazdım,
"Mevsim değişikliği" isimli,
Aklıma gelmişti bir fırtınanın kopacağı,
Zaten bekliyordum,
Biraz da kuşlar minik bir haber getirmişti
Onun için yazdım "mevsim değişikliği" diye
Bir günah keçisi aranıyordu aylardır,
Geçen yıl başlamıştı zaten,
Bir teknik adam kendi isminden büyük biri olsun
Asla istemez, hele böylesine çok sevilen
Heykeli dikilen...
Hiç istemez kıskanır bencilleşir geceleri uykusu kaçar,
Ezilir diğer sporcularından korkmaya başlar...
Çıktı futbolcular sahaya, takım dökülüyor
Sinirden ne tırnak kaldı yemedik ne kırılmadık tabak,
Tesadüf ya da hatalı gol/goller takım nasılsa galip geliyor...
Her şey unutuluyor takımı eleştiren topa tutuluyor,
Velhasıl ne alan memnun ne satan amma ve lakin,
Unutulan bir şey var sık sık gözden kaçan,
"Takım içten içe çürümeye başlamış"
Sezon başlar başlamaz büyük umutlar yenilenen sözleşmeler,
Bana göre gereksiz hazırlıksız transferler
Sokağa atılan milyonlarca dolarlar, euro'lar...
Ununu elemiş eleğini ipe asmış ne kadar adam varsa alınmış..
Kimse bana şu iyi futbolcu iyi çocuk falan demeye kalkmasın,
Nedir bu yabancı hayranlığımız bizim?
Bir Emre'ye bir Semih'e tahammülümüz yok
Adı Emerson ya da Ceymis olsaydı baş tacı olurlardı, yalan mı?
Her şeyi unutun, olan oldu farkında değil misiniz?
Takım çöküntüde, yıkıldım yıkılacak
Maddi açıdan değil ama ona da sıra gelecek gibi...
Azıcık umudunuz var mı? Benim yok...
Var rakiplerimiz ikram ederse amenna...
Bugün yapılanları tasvip eden var mı?
İnsan olduğumuzu unutmuşuz, kim nefret ve kibir kemirmiş
Her yanımızı, Carlos, Emre Tuncay gitti daha hava alanındayken
Tu kaka ilan ettik yapayalnız gittiler ülkeden...
Bugün yarın Alex gidecek,
Eminim yalnız gidecek, kahramandı hain oldu çoğuna göre,
Konuşmuyor, bir konuşsa yıkılacak ortalık,
Yiğit adam konuşmuyor gerçekleri taraftar için kulüp için...
Ne oluyoruz arkadaşlar, bize ne oldu
Vefa diye bir şey vardı unuttuk mu?
Şimdi bakın durum ne olacak, sanmayın ki daha iyi olacak
Birincisi Alex belki haksızdı ama artık yerden göğe haklı...
Düşüncesinin prensiplerinin arkasında aslanlar gibi durdu,
Bu açıdan kaç babayiğit tanıyorsunuz Alex gibi...
İkincisi takımın alacağı her olumsuz sonucun arkasından gelecek suçlama
"Alex olmadığı için" olacak
Yani hem Aykut Kocaman hem Başkan vebal altında kalacak,
Kime ne anlatacaksınız,
Üçüncüsü daha da vahim;
Alex gitti yerine skor tabelasını bıraktı,
Değiştirmeyin o tabelayı taraftarın istediği gibi
Bakın neler neler oluyor bu takımda görün...
Böyle olmamalıydı böyle gitmemeliydi Alex
Bize Fenerbahçeye hiç yakışmadı...
Rahmetli babam bizim halkımız için bir cümle kurardı;
"İnsanı gazi diye karşılar şehit diye gömeriz"
Ne kadar haklı dün heykelini diktik bu gün al heykelini de git, diyoruz
Yazıklar olsun bize, biz yarından itibaren
Dünyanın en güçlü en büyük takımına bir düzine gol atıp yensek ne olur ki?
Biz İnsanlıktan sınıfta kaldık insanlığa yenildik,
Biz dostluk vefa arkadaşlık misafirlikten acı goller yedik...
Ben utanıyorum, burada mahkeme kurup suçluydu yapmamalıydı,
Gibi laflarla yargısız infaz edenleri hiç mi hiç anlamıyorum...
Umarım ne yaptığımın farkına varırız
Yoksa, daha çok adam gelir geçer çok şampiyon oluruz
Ama anlaşılan o ki biz insan adam olamayız...
O yüzden "hüzün kokuyor bu akşam"
Taraftarlığımı yargılıyorum...
Yüz binlerce Fenerbahçeli gibi, kirvem gibi şefim gibi...

İyi geceler...

Erdoğan Özgenç

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..