Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Kasım '10

 
Kategori
Ruh Sağlığı
 

Huzura Yolculuk

Huzura Yolculuk
 

Sonbahara yakışmayan bir gün, pırıl pırıl, sıcacık, ısıtan bir güneş, masmavi berrak mı berrak bir hava.

Sonbahar değil de, ilkbahar geliyormuş gibi... Bir süre sonra çiçekler açacak sanki, öylesine güzel bir hava işte.

Sabahtan beri odamın kapısı açık. Balkona çıkıyorum pırıl pırıl gökyüzüne bakıyorum arada bir. Güneşe dönüyorum yüzümü ve beni ısıtmasına izin veriyorum.

Hani bazen insanın içi içine sığmaz ya, nedensiz. Aynen öyleyim bugünlerde. Hava da bu duygularıma eşlik ediyor adeta, mutluluğuma diyecek yok anlayacağınız. Huzuruma mı demem gerekiyordu yoksa ? Her ikisi de, hem çok mutluyum nedensiz, hem de çok huzurluyum.

Bu nedensiz mutluluğumu ve huzurumu kısacası bu değişimimi neye borçluyum diye düşünüyorum.

Uzun süredir geçmiş ve gelecekle hesaplaşmaktan vazgeçtim. İçinden çıkılmaz planlar ve programlar yapmıyorum artık.

Şimdiyi yaşıyorum doya doya... Hayatın da benim için birşeyler düşündüğünü ve planlar yaptığını unutmuyorum ve izin veriyorum.

İç huzurumun oluşmasına ve sürmesine yönelik, kendime özgü methodlarım var. Ara ara meditasyona başvuruyorum. Ama asıl methodum bu değil. Mesela öğlenleri mutlaka bir saat pc.mi kapatıp, dışarıya çıkıyorum. Hava yağmurlu olsa da, dışarda fırtına da olsa.. Mutlaka o bir saati dışarda kendimle baş başa geçiriyorum. Ortamdan uzaklaşıyorum. Doğayla iç içe olmaya özen gösteriyorum. Yürüyorum, vitrinlere bakıyorum, derin nefesler alıyorum. Hava güzelse bir parkta oturuyorum. Doğayı seyretmek bile başlıbaşına bir terapi benim için.

Olayların, insanların veya kavramların görünen yüzlerinden çok görünmeyen yüzlerini görmeye çalışıyorum. En çok da bu tutum işime yaradı. İyi / kötü, güzel / çirkin, yanlış / doğru, zengin / fakir gibi kavramların göreceli olduğunu biliyorum. Benim için herşey tam ve bütün, olması gerektiği gibi.

Standart düşünce ve yargı kalıplarından uzak durmaya ve farklı bakış açıları geliştirmeye çalışıyorum. Bugüne dek öğretilmiş olanlardan, bilinçsizce yapılmış negatif kodlamalardan uzaklaşıyorum hızla.

Daha çok geziyorum. Yeni yerler keşfetmek, yeni insanlar tanımak, yeni anılar oluşturmak beni mutlu ediyor. Arkadaşlarıma daha çok zaman ayırıyorum. Beni mutlu eden ve huzurlu kılan anları çoğaltmaya çalışıyorum hayatımda.

Elbette her zaman iç huzurumu dengede tutmak mümkün olmuyor. Arada bir dengeler değişiyor. Kendimi tanımak, anlamak ve dinlemek için ekstra çaba harcıyorum böyle durumlarda.

Evrenin insan mucizesini her geçen gün özümsüyorum. Bu paralelde kendime verdiğim değer de günden güne artıyor.

Başkalarının benim için ne düşündüğünü düşünmeyi bırakalı epey zaman oldu.

İçsel özgürlüğüme değer veriyorum. Kendime güvenimi daha da artırmaya çalışıyorum.

Her gün yeni bir şey öğrenmeye çalışıyorum.

Günüm müzikle geçiyor, beni dinlendiren müzikleri gün boyunca dinliyorum. Bu beni rahatlatıyor.

Nefes egzersizleri yapıyorum. Düzenli nefes alıp vermek bütün hücrelerimize oksijen taşıyor ve hem hücrelerimiz yenileniyor hem de evrendeki enerjiyi içimize çekerek enerjimizi artırıyoruz.

Sezgilerimi önemsiyorum. Bu yüzden daha çok sezgisel hareket ediyorum.

Yaşamın özüyle ilgili bilgiyi kavramak ve kendime özgü hale getirmek için, felsefe, din, edebiyat, psikoloji, spiritüalizm, sanat, müzik gibi değişik konularda çok okuyorum, düşünüyorum, tartışıyorum, yorum yapıyorum.

Ve çokça şükrediyorum, hayatımdaki her şey için....

Kısacası mutlu, huzurlu olmayı, iç huzurumu ve dengemi korumayı bir görev haline getirdim.

Çok çalışıyorum bunun için, emek veriyorum. Karşılığını da huzur ve mutluluk şeklinde alıyorum çok şükür.

Herkese mutlu, huzurlu anlamlı ve iç huzurunu yakaladığı bir yaşam diliyorum.

 
Toplam blog
: 563
: 8587
Kayıt tarihi
: 30.03.10
 
 

Kişisel gelişim uzmanıyım. Yaşam Koçu, İlişki Koçu, NLP Uzmanı ve Eğitmeni, Kuantum Yaşam Koç..