Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ağustos '07

 
Kategori
İnançlar
 

Hz. Muhammed döneminde Budistler

Kaynaklara bakıldığında Hz. Muhammed (a.s.) döneminde Budizm’ in büyük dinlerden biri olduğu görülür. Hint ve Çinli Budist tüccarlar, o dönemde Arabistan’ın güney doğusundaki fuarlara katılır fakat konuştukları dilin anlaşılamaması ve uzak diyarlardan gelmeleri nedeniyle onlar hakkında pek bir şey bilinmezdi. Kutsal kitabımızda Budizm’e dair doğrudan bir bilgi bulunmamakla beraber bazı müfessirlerin yaptıkları ince araştırmalar sonucunda Budizm’in Kur’ân-ı Kerim’de dolaylı bir şekilde de olsa ele alındığı anlaşılmaktadır. Kutsal kitabımızda bahsi geçen Zü’l Kifl peygamber nedeniyle Budizm’e işaret edildiği düşünülmüştür. Bu kelime; Kif’li veya Kifl’e ait anlamına gelmektedir. Müfessirler, Kifl şehrinin Gotama Buda’nın doğduğu şehir olan Kapilavastu olduğunu iddia ederler. Kifl, aynı zamanda besleyici, gıda verici anlamlarına da gelmektedir. Oryantalist bilginlerden Filiozat, 1’Inde Classique adlı eserinde; Gotama’nın devlet başkanı olan babası “ Sudodâna ”nın anlamının “temiz besin, saf yiyecek” anlamına geldiğini söylemektedir.

Diğer bir gurup müfessir ( Kur’ân-ı Kerim’i yorumlayabilme liyakatine sahip Kur’an bilginleri) ise Tin Suresi’ndeki ayette “ İncir Ağacına, Zeytin Ağacına, Sînîn Dağına yemin olsunki!... Ve şu Emîn Şehr’e yemin ederim ki…” bahsi geçen, “ Şu Emin Şehir ” Peygamberimizin doğduğu yer olan Mekke’ye, “ Sînîn Dağı ” Musa (a.s.)’a, “ Zeytin Ağacı ” Filistin’deki Zeytin Dağı ve Hz. İsa’ya, “ İncir Ağacı ” ile de yabani bir incir ağacı altında vahye mazhar olan Buda’nın kastedildiğini düşünürler.

Ayrıca Hindistan’ın Güney-Batı kıyılarında yer alan Malabar ülkesinin insanları, Kendi kralları Çakravati’nin, henüz hicretten öncesine rastlayan bir devirde Resülullah’ın ( a.s.) gösterdiği herkesçe bilinen “ ay’ın yarılması , ( şakk’ul- Kamer)” mucizesini Malabar’dan gördüğünü iddia ederler. İslamı kabul etmek için Arabistan’a yola çıkan kralın Yemen’den geçerken buradaki “ Zafar ” şehrinde vefat ettiği belirtilir. ( kaynak; Ma’berî, Tuhfet’ul- Mucâhidîn fî ba’z Ahbâr’il- Bortuğâliyyîn, el yazması bir şiir kitabı, India Office Library, Arapça kısım, No, 2807, Vr, 152-73)

Ayrıca Çinliler de, Resulullah’ın (a.s.) kendilerine akrabalarından birini gönderdiğini ve Çin İmparatoru’nun da karşılık olarak Medine’ye, İslâm’a girdiğini bildirmek üzere bir elçi gönderdiğini beyan eder. ( kaynauk, Broomhall, Islam in China , s. 66, 83-90..) Konuyu hazırlarken kısaltarak alıntılar yaptığım kaynak; “ İslâm Peygamberi cilt 1, Prof. Dr. Muhammed Hamidullah”

Hinduizm’deki kast sistemine bir tepki olarak ortaya çıkan ve kutsal kitaplarında Hz. Muhammed’in hicretinden bahseden Budizm’in, zaman içinde değişime uğratılması ayrıca ele alınması gereken bir konu. Şimdilik bu kadarla yetinelim
 
Toplam blog
: 177
: 1268
Kayıt tarihi
: 09.03.07
 
 

1965 Almanya doğumluyum. Atatürk üniversitesi İlahiyat fakültesi mezunu olup, öğretmen olarak çalışm..