Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mayıs '10

 
Kategori
İzmir
 

Hz.İsa, 2012'de Şirince'de

Hz.İsa, 2012'de Şirince'de
 

Bu hafta sonu, İzmir ve çevresinin en önemli uğrak yerlerinden biri olan “Efes Antik Kenti-Meryem Ana Evi-Şirince Köyü” bölgesinde idim. Yazacak birkaç konu var ama içlerinden, bana en ilginç geleninden başlamak istiyorum. Diğerleri de sonraki bir ya da iki yazımda…

Şirince’nin, o defalarca gidip gezmeme, dolaşmama rağmen her seferinde farklı lezzetler aldığım, dar ve taşlı yollarını hıncahınç dolduran yerli-yabancı turistlerle tıklım tıklım, küçük çarşısında adımlıyorum.

Ve her zaman ki gibi bir şarap dükkanının önünde buluyorum kendimi. Başlıyorum tadım yapmaya. Bir, iki, üç, ahududu, böğürtlen, yabanmersini şarabı derken tadımını yaptığım şarapların üreticisi firmanın sahiplerinden; otuzlu yaşlarının hemen başlarındaki genç arkadaşla başlıyoruz sohbete. Tabi ki sohbetin girizgahı şaraplar. Benim şaraptan epeyce anladığımı kısa zamanda fark eden genç adam bırakıyor meyve şaraplarını, tezgahın altından çıkardığı daha özel kırmızılarını tattırmaya başlıyor bana bu sefer.

Neyse bu tadım değerlendirmelerimi ve etrafındaki mevzuları başka yazıya bırakacağım. Söz, şaraptan Şirince’ye kayıyor bir süre sonra ve bana çok ilginç gelen bir konuyu anlatmaya başlıyor. Ben de hemen mp3 çalarımın ses kayıt düğmesine basıyor ve buradan itibaren söyleşiyi kaydetmeye başlıyorum.

Beyefendi” diyor.

Yehova Şahitleri denen grubun, Hz. İsa’nın, 2012 yılında dünyaya tekrar döneceğine; yeryüzünde ineceğine inanılan iki bölgeden birinin Şirince olduğuna; Meryem Ana’nın evinin de hemen yakındaki Bülbül Dağı’nda olduğu düşünülürse Şirince’nin çok daha kuvvetle muhtemel olduğuna inandıklarını…” anlatıyor.

Bir süredir, bu şirin ve her geçen gün daha bir turistik ve meşhur hale gelen eski Rum Köyü’ndeki arazilere, arsalara, ev ve dükkanlara talep olağan dışı bir şekilde artmış. Ayinler düzenlenmeye, Hz. İsa beklenmeye çoktan başlanmış bile.

2012 yılında Şirince’yi kimse tanıyamayacak Ağabey” diyor, bir taraftan da tek bağ ürünü, monosepaj Şiraz kırmızısını bana tattırırken. “Mavi Işıkçılar” adlı bir Hıristiyan tarikattan da bahsediyor bu arada ama o kısım biraz muallakta kalıyor.

Okumuş olduğunuz bu yazımı yazmazdan önce internette biraz aradım, arattım, araştırmaya gayret ettim konuyu. Çok fazla ve doyurucu olmasa da bu konu bir miktar yazılıp çizilmiş. Ama ben bu yayınlarda, genç muhatabımın belirttiği “Yehova Şahitleri”ne rastlayamadım. Ancak bu konuya ciddiyetle bağlanıp inanan gruplar da, gerçekten yok değil.

İster misiniz bizim güzelim Şirince’ye bir buçuk sene sonra İsa Mesih teşrif etsin arş-ı aladan da; o minicik Selçuk köyü sollasın geçsin Papa’nın anlı şanlı Vatikan’ını.

Bu konu, bana biraz “pazarlama-marketing” malzemesi gibi geldi ama olmaz olmaz demeyin, şansınızı deneyin derseniz de itirazım olmaz size. Şunun şurasında ne kaldı 2012 yılına, değil mi ama?

Şirince, Bizim Ev ve Meyve Şarapları

Meyveli Şaraplar Konusunda Bir Bilgi Notu

Şirince, Nişanyan ve Kavanoz

Şirince-Mustafapaşa; Uzak İkizler

Şirince, Varan İki

Artemis Vincent

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..