Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Temmuz '15

 
Kategori
İnançlar
 

Hz Muhammed neden yetimdi?

Hz Muhammed neden yetimdi?
 

Kabenin Hayat Şifreleri. Okuyunuz ve Okutunuz...


Hz Muhammed'İn neden yetim olduğunu yazmıştım önceki yazılarımda. Yetim; bulunduğu toplumun reklerini en az alan en az etkilenen ve kendi iç sesinin akkordunu adalet ve ahlakla en iyi yapan insandır. Yeterki düşünsün yeterki hissetsin. En özgür insandır yetim. Çünkü mahrumiyetin getirdiği özgürlüktür, sahibi sadece Allahtır yetimin. Bu sayede özgürleşmiştir o. Hayattan beklentileri genelde minimumdur.
 
İnsanı bozan en büyük etkenlerden biri ya sevgiyle şımartılarak büyümektir. Evet, Hz Muhammed yetimdi ancak sevgisiz büyümedi. Amcaları yengeleri toplum onu çok ama çok sevdi. Çünkü yetim olmasına karşın toplumundan kopuk değildi, toplumun geleneksel inançlarından kopuktu. 
 
Sevgiyle şımartılan nic insanlar gördüm. Babalarının analarının ne isterse aldığı evladına "Aman ben çok yaşadım evladım yaşamasın yoksunluğu" salaklığı hepimizi tutsak aldığında karşımıza canavarlaşmış evlatlar çıktı. Sevgimizin canavarlaştırdığı ve doğuştan herşeye layık olduğuna inanan etrafındaki yoksulları umursamayan vicdansız tipler ortaya çıkmakta. Sevgiyle şımararak büyümektense zorluklar içinde yetim ve yoksul büyümek aslında çok daha iyi. Zira nice şımarık ve zengin çocukları kibirle büyütüldükleri için en sonunda intihar edebilmektedir. Hayatta her şeye sahip olan ve herşeye annesi ve babasının hazır emeğiyle sahip olan biri hedefsiz büyür ve bu durum o kişi için en kötü durumdur zira ona en büyük kötülüğü bizzat annesi ve babası yapmıştır.
 
Yetimler, bulundukları toplumun rengini en az alan eğer br imkan verilirde okurlarsa ve bir kaç yabancı dil bilip yurt dışına da gitme imkanı tanınırsa en vizyoner insan olurlar. Geçmişte bunun örnekleri çoktur. Hz Muhammed sadece dinsel bir örnektir, oysa Abraham Lincoln gibi Amerikanın ve dünyanın kaderini iyi yada kötü yine de değiştiren bir çok yetim bulunmakta. 13 yaşında babasını 18 yaşında annesini kaybeden Hitler'de yetimdi. Atatürk de babasız büyümüştü. 
 
Yetimler ne kadar küçük yaşta anasız ve babası kalırsa hayata karşı o kadar güçlü bir duruş sergileyebilirler, lider olabilirler. Bunu etkileyen en önemli faktör de o yetime yinede sahip çıkan bir amcanın, halanın vb olması ve o yetimde az da olsa liderlik ruhunun olması gerekmektedir. Tuhaf olan şu ki genelde tepelere tırmanın lider vasuflı insanlar Koç burcundan çıkmışlardır. Hz Muhammed ve Hitler Koç burcuydu ve aynı gün 20 Nisan'da doğmuşlardı. Atatürk'ün de her ne kadar güneş ve yükselen burcu bilinmesede askerlerin burcu KOÇ burcu olması kuvvetle ihtimaldir.
 
Dünya tarihini yetimler değiştirdi desek hata etmiş olmayız. Hz İsa ve Hz Musa'da yetimdi. Yetimlerin iyi yönde tarihi değiştirebilmesi için "Yetimin başının okşanması" yetimlere önem verilmesi çok önemlidir.
 
Aslında yetim demek sadece babası anası olmayan demek değil elbette. Tüm sahipsiz kalmış çocuklar yetim durumundadır. 
 
Belkide en kötü durumdaki yetimler günümüzde tabletlerin laptopların akıllı telefonların başından ayrılamayan çocuklardır. Zira bunlar analı ve babalı yetimler gibi büyümekteler, oynadıkları oyunlar onların doğuştan gelen fabrika ayarlarını da mahvetmektedir.
 
Yetimler önemli....
 
Toplam blog
: 722
: 3755
Kayıt tarihi
: 23.01.09
 
 

A.Ü İktisat Fakültesi mezunuyum, daha önce Kazakistan ve Hollanda'da eğitmenlik ve tercümanlık iş..