Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '11

 
Kategori
Güncel
 

İ run each thin me...:Sedat Sabi Göçmüş...

İ run each thin me...:Sedat Sabi Göçmüş...
 

-The can me but the adlı şaheserin de üreticisi olan Sedat Sabi Öğretmenin hayatımda önemli yeri vardı...

Bu haberle irkildim...Eğitim camiası ,bir abidesini daha yitiirmiş....

Severek,sevdirerek öğretmenin canlı mucitlerinden biriydi...

Şahsına münhasır bir haberle uğurlanmış...Mizahi yaklaşımlarla...

.........

Nihayet öldü de kurtulduk gibi...Kara Hicivler...Siyahi taşlamalar...

Eğitim Dünyamızın Asırlık Çınarı Nihayet Aramızdan Ayrıldı

"what is your name, yat bir zorleym", "the can me but the sea can me war" ve "why high one why" gibi esprilerin mucidi emekli İngilizce Öğretmeni Sedat Sabi, 2 yıldır mucadele ettiği prostat kanserine nihayet yenik düşerek 92 yaşında hayata gözlerini yumdu. Sabi'nın uzun süredir beklenen ölümü, Milli Eğitim Camiası tarafından olumlu bir gelişme olarak değerlendirildi.

Dualar Onunlaydı

Prostat kanseri teşhisiyle 2 yıldır Acıbadem Hastanesinde tedavi gören Sedat Sabi, dün akşam saatlerinde durumunun kötüleşmesi üzerine yoğun bakıma alındı. 2 yıl içinde esprileriyle kendisinden tiksindirmeyi başardığı hastane personelinin ve durumdan haberdar olan az sayıda eski öğrencisinin bütün dualarına rağmen 6 saat kadar hayatta kalmayı başaran eğitim çınarı, en sonunda gece 02 civarında son nefesini vererek ebediyete intikal etti.

3 Kuşağı İngilizce'den Soğuttu

Eğitim camiasına ilk adımını 1937 yılında Denizli Cumhuriyet Lisesi'nde vekil öğretmen olarak atan Sabi, ilk esprisi olan "i run each thin me?"yi de 1941 yılında yine aynı lisede yapmıştı. O yıllarda ülkenin içinde bulunduğu öğretmen açığı nedeniyle görevden alınamayan merhum eğitimci, yaş haddinden emekli olduğu 1992 yılına kadar çeşitli öğretim kurumlarında körpe beyinleri zehirlemeye devam etti.

Emekliliğinde de Boş Durmadı

İlerlemiş yaşına rağmen emekli olduktan sonra da eğitim camiasının yakasından düşmeyen Sabi, anılarını kaleme aldığı "Present Perfect Tense'i Türkiye'ye Ben Getirdim" ve yeni nesil öğretmenler için bir rehber olma niteliği taşıyan "Dil Dile Değmeden Dil Öğrenilmez :P" adlı kitaplarıyla bir süre daha çevresine rahatsızlık vermeyi sürdürmüştü. (kolkapel Brüksel'den bildirdi-

...........

Haber Zeytung dan...yani ahlaksız gazeteden...:-D

.Ben Allah rahmet eylesin hocamıza diyorum...

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..