Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Şubat '07

 
Kategori
Müzik
Okunma Sayısı
952
 

İbo kültürü ve Cem Adrian

İbo kültürü ve Cem Adrian
 

Ben Fazıl Say'ı falan bırakıyorum arkadaş.

Türkiye'nin imparatoru dururken bizim neyimize klasik müzik falan. Ciddi söylüyorum. Şöyle bir düşünüyorum da yani ben İbo'yu sevsem daha çok kişi bulurum yanımda. Doğru değil mi? Geçen bayram Gap turu yapıyoruz. Ve rehberimiz bizi balıklı gölün etrafında toplamış oranın hikayelerini anlatıyor. Tabii oranın halkı da toplanmış etrafımıza, büyük bir dostluk içinde hikayeyi dinliyoruz. Bir ara hikayenin bir bölümünde imparator sözü geçti. Yanımda ki adam bi telaşlandı. Sanki birşey söyleyecek ama çıkmıyo bir türlü. Bende garip garip adama bakıyorum. Heralde adam bakışlarımdan cesaret aldı. Ve aynı şu cümle döküldü ağzından; " O da kimmiş beee, asıl imparator İbo'dur. " bunu biraz yüksek sesle söyledi. Rahatsızlık belirten bazı homurdanmalar oldu bizim grup içerisinde. Herhalde adamın da biraz akli dengesi bozuktu. Arkadaşları bunu kollarından tutarak uzaklaştırdılar. O zaman çok gülmüştüm.

Belki İstanbul'da çok fazla olmasa da (ki burada da hatırı sayılır derece de İbo hayranı var) oralar da ayrı bir idol İbo. Yani onlar için İbo bir abi, onlara yol gösterici, e babadan dayağı yedikten sonra, sevgiline kavuşamadıktan sonra, kimin şarkılarıyla avunulacak. Bundan 5 yıl önce babamın mesleği dolayısıyla Bursa-Mustafa Kemal Paşa ilçesinde bulunuyordum. Oralarda televizyonlar olmasa sanmıyorum İbo'yu tanıyayım. Yaşım dolayısla belki ama ben duymamıştım etrafımda hiç İbo lafını. Biz İstanbul'a geldikten sonra ben özel okula başladım. Niye efendim? Çünkü 1 sene devlet okulunda okuduktan sonra dayanamadım. M. K. Paşa'da da ben devlette okurdum ama görmemiştim dayak falan. İstanbul'a bir geldim, psikolojim bozuldu resmen. Allah'tan bana dayak atılmadı okulda. Annemler ne yapardı bilemiyorum. Onlar da bu durumdan rahatsız olup beni özel okula verdiler. Ve benim İbo serüvenim başladı. Hani vardır ya bir söz "kıroyum amma para bende" diye. Evet ben bu sözün ata sözlerimiz arasına alınması gerektiği taraftarıyım çünkü çoğu atasözünden daha doğru. Ben memur çocuğuyum efendim. Yani zenginlikle falan bir alakam yok. Özel okulda da dededen kalma birkaç ev sayesinde okuyorum. Yani "zengin kıro"ların arasına düşmem dedem sayesinde oldu. Özel okula başladığımdan beri günlerim İbo ile geçiyor. Çünkü genelde tenefüslerde olsun derslerde olsun benim yegane arkadaşlarım şarkı söylüyorlar ve malasef genelde söylenen şarkılar İbo şarkıları oluyor. Kesif bir İbo kültürüm vardır yani küçümsemeyelim. Bilirim çoğu şarkısını. Evde klasik, okulda arabesk güzel oluyor aslında. Değişik tatlar bunlar. Herşeyi denemek lazım.

İbo dendiğinde gözlerimizi kapayamayız. Çünkü istemesekte gözlerimize soktukları için genelde pek başarılı olamıyor göz kapama işlemi. Ben de diyorum ki tarzımız tutmasa da saygı duyuyoruz İbo abimize. E adamın sesinin oktavı herkesçe malum. Gerçek! Var mı bakalım Fazıl Say'da o kadar oktavlı ses! Sanmam. Hatta ben diyorum ki boyle bir ikili olsun. İlla Fazıl Say'la değil ama ne bileyim. Mesela Cem Adrian falan. O da baya oktavlı bir arkadaşımız. İbo kalından söylerken Cem inceden söyler, İbo inceden söylerken Cem kalından söyler. Güzel olur yaa. İtiraf edeyim ben giderim o konsere!

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Pencerenin diğer tarafından bakan bir göz olarak tesbitleriniz bir ölçüde doğru, ama öncelikle sen de dahil İbrahim yerine ibo dendiği sürece bu kültür her zaman kazanır, ayrıca İbo'ları, ibrahimleri aşağılyan sözde elit kesim farkında olmadan büyütüyor, halktan uzak ve kibirli sanat her toplumda tepkiyle karşılanmış ve karşı tarafı kazandırmıştır, bu nednele genç bir müzisyen olarak sen de bu akıma dahil olursan yarın başka pınarlar, Pınar'ın azınlığını anlatan ve o günün İbrahim'lerini eleştiren yazılar yazar, bu denge de hiç bozulmaz.... sağlıcakla kalın

medre 
 06.02.2007 13:21
 

:) cancan, gülümsettin bu yazınla beni .. Seni yetiştiren aileye teşekkür etmek istedim. Öylesine güzel yoğurmuşlarki hamurunu sen artık iflah olmaz çağdaş bir Türk genci, gelecekte de Çağdaş Türk Kadını olacaksın. Bundan eminim artık. Evet İbrahim Tatlıses ile Cem Adrian önerini bir denemeliler. Eee Bu ülke Müslüm Gürses'e çağ atlattırıp Rock'n cook ta sahne aldırttıysa önerin neden olmasın ki? :))

Ömer Sebahattin Çetin 
 05.02.2007 0:26
 

Sen gene say ve benzerlerinin yaptiklarinin muzik oldugunu var say.Yoksa ibolar iboslar kendilerinin muzik yaptiklarini zannederlerler. Populer kulturun yozlasmis eserleri gun gelir tozlu raflarda kalir. Yakindan tanidigim say ve benzerleri gercekten cok az yetisiyor. Yoksa oktavli bagirmak hic te matah degil. Saglik seninle olsun.

Newyorker 
 03.02.2007 6:38
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 101
Toplam yorum
: 253
Toplam mesaj
: 43
Ort. okunma sayısı
: 2135
Kayıt tarihi
: 01.02.07
 
 

91 doğumluyum, elimden geldiğince yazmaya çalışıyorum, çalışmaya da devam edeceğim. Ta ki büyüyene k..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster