Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '11

 
Kategori
Öykü
 

İbrahim Baba'dan Masallar

Hangi uçurumdan düşüp de geldiğini bilmediğim masal kuşu damdaki bacadan beri düştü ve küçük kızımı yatırdığım beşiğin yanına kadar geldi... Tam da masal anlatacaktım kızıma la Fonten den. Bir masal anlat dedi bana, emrivaki yaparak. Ne anlatabilirim ki ben bu işlerle hep başkaları ilgilensin isterdim. 

_ Anlattığın masallar kızına hitap etmiyor bak, dedi... Çocuk İbrahim Babasından masal istiyor.

Masal Kuşu 40 kafalıydı, alelacele saymışım yanlış olabilir. 4 kanadı vardı ki muazzam... Bir kanadı incinmiş, düşerken. Kızımın gözlerinin içine bakarak,

_Sana hiç duymadığın masallar anlatacağım dedim... Masal kuşu uçtu pencereden,

_Seni dinliyorum ha, dedi giderken.

Evvel zaman içinde diyerek başladım ben de... Dünyanın bizim memlekete benzeyen bir yerinde Legal ve İllegal diye iki düşman kardeş yaşarmış.Legal boysuz- possuz, ince, zayıf, cüce biriymiş. Evinde duvara astığı bir kalemi varmış silahı olarak. Bu kalem dualıymış Masal Kralı tarafından... Kalem bazen bir kılıca dönüştüğü gibi ekseri ya kalem olarak iş görüyormuş. Bazen de bir kazma- kürek görevi yapıyormuş kalem yaaa,

_ Kalem mi baba,

_Kalem ya,

Legal düşmanlarını bu kalemle yeniyormuş, Bir çok düşmanını bu silahıyla yerin 70 kat dibine sokarken, dostlarını da göğün 70 kat yukarısına çıkarabiliyormuş... Kalem bu sıska, cüce, zayıf Legalin elinde şimşekten, yıldırımdan güçlü oluyormuş...

_Sevdim ben Degali baba...

_Hımm Degal, degal olsun!!

Bir de İLDEGAL varmıııış...

_Baba o İllegal değil miydi??

_Sözümü kesme bak anlatmam

Yukardan masal kuşu hafiften gülüp Ühü, Ühü yaptı... Bu İbrahim Baba'nın kulağına kadar geldi....

İllegal çok korkunç, çirkin görünümlüymüş...35 tane gözü, 53 tane eli varmış, ama bunları taşıyan sadece 7 ayağı varmış yaaa... 13 tane de burnu varmış ki bu burunlar harika olmayan tüm kötü kokuları alabiliyormuş. Ve güzel olan şeylere düşmanmış bu illegal, asıl düşmanıysa Legal ve Legal olan şeylermiş.( Bu Masal anlatmak işi beni beya sıktı ha çocukta uyuyor zaten))

O sırada pencereden girdi Masal Kuşu... Anlat sen anlat ben dinleyeceğim. Adem den beri ne masallar duydum böyle masalda duymadım... Hz Yusuf' la kovadan çıktım, Yaradan nasip etti o kovayla ben kırık kanatlarımla Mısır'a gittik... Mısır' da çok canım sıkıldı... Sonra Firavun'un sarayında Musa' nın beşiğine kadar bile sokuldum. Kaç bin yıldır bir uçurumdan düşmekteyim... Bugün bacandan düştüm... Kanatlarım daha çoktu, bu kadar kaldı bak.

__ Nerde kaldım legal de mi İllegal demi?

__DEGAL de...

__ Sende mi Masal Kuşu? Bu degal var ya,

_Legal değil miydi...

__İllegal di, Orda kaldım, sana da kızıyorum, anlatmam haa.. Bu illegal varya bizim siyasetçilerden, Nuri Alço' dan, Coşkun'dan, Erol Taş'tan, Hüseyin Peyda'dan, Ergenekon adlı canavardan betermiş...

__Bitti mi, ben holuvud a da geçeceksin saydım...Tüm ülkenin kötü kahramanlarını saydın beee..

__ Seni takmıyorum, şu masalı bitireyim dinlyen varken... Bunu bir tek durduran düşündüğü bütün kötülükleri yapmasını engelleyen Legal'miş. Yani Legal ve kalemi. O kalemi alabilsedünya Kıyameti yaşarmış, insanlar helak olur, ülkeler mahvolurmuş... ABD filan kalmaz yani... Ama o kalem Legalin elinde olduğu müddetçe karıncaya bile zararı dokunamıyormuş. Karıncanın gözü bile buna dev gözü gibi görünüyormuş...

__Senin elinde ki kalem gibi mi bu

__ Hemen hemen bunun 1453 kat ağırlığı kadar filan işte canım

__E nasıl taşıyor*

__Duvar da asılı kalem birtek Legalin söylediği dualı sözlerle alınabiliyor. Masal Kuşu masal bu işte, ayrıntılara girme. Biz gemileri karadan yüzdüren milletin torunlarıyız... Masal anlatmak- yazmak le fanton'e göreymiş valla... Sevmedim ben bu işi... Bir de ayrıntı istiyosun.

_Anlat sen. Ben Adem'den beridir hiç uyumadım. İnan ki biraz uykum gelir gibi oldu... Belki uyurum..

__Oh ne keyif be, masal bitti bu masal bitti. kuşumuza Pamuk PRENSESİ de anlatayım mı?

__Onu çok duydum İbrahim BABA... Bu kadar mı, bitti mi sahi?

_ Çocuk uyur masal biter, birde Kuş uyutayım. Ben uyumaya gidiyorum..

__Tamam ben yarın akşam yine gelirim şu dualı sözü de söyle bu masal bitsin.

__Ne Dualı sözü derken, Masal Kuşu uçtu gitti.

Yatağına uzanmadan evvel bu masalı yazmak geldi içinden ışığı açtı, O sırada bazı sözler söylüyordu Masal Kuşunun onun kalbine fısıldadığı,

MELAK MAUD RADAK TEVVUK REV ANAB BEN UB MELAK RADAK ÜLÇÜG MIYALO... Ve bir kalem eline geldi, yeni bir masal yazacaktı...

29.12.2011          

(2011'in son masalı da benden olsun kızım'a, kızıma ve sizlere daha 2012 de masal yazmaya devam ederim bakarsınız)

 

 2-

Masal Kuşu odadaydı. Uzun zaman olmuştu. Tam da varlığıyla yokluğu arasında şüpheye düşüyordum. Kalbimden onu çağırmış olmalıydım… Bunu bilemezdi herhalde.

Bana doğru geliyordu. Kanatları ne güzeldi.

__Yolculuk var gelecek misin benimle. Gözlerini nerede açacağını bilemeyeceğin bir yolculuk bu. Ne diyeceğimi, ne düşüneceğimi bilemiyordum. Hızla akıp gidiyordu beynimden düşünceler.

__ Düşün gidersen ne kaybedeceksin, gitmezsen ne? Hiç görmediğin yerlere gideceğiz. Gitmezsen hiç görmemiş olacaksın yine. Gelirsen gerçek masalcı olacaksın. Gördüklerinden haricini yazmaya cesaretin olacak. Gördüğünün dışındakileri göreceksin. Görmeye korktuklarınla yüzleşecek onları geçeceksin. Ya da böyle odanda bir başına olacaksın yazmak istediklerini bile yazamayacaksın. Gelecek misin? Düşün gittiğin masal diyarını belki de ilk sen yazacaksın. Ben 3000 yılda bir seçerim masalcılarımı.

__ Ben düşünemiyorum sen düşüncelerime hükmediyorsun!

__ Bugün ya bana galip olacaksın ya mağlup.  Ama bugün kendi kararını kendin vermeye hakkın yok. Masal diyarına yardımın gerekli. Bugün iki çocuğunu değil tüm çocukları düşünmelisin.

__ Ben nasıl yardım edecekmişim masal diyarına,

__ Bunu yolda anlatsam fazla vaktimiz yok. Var mısın bu yolculuğa. Biraz da meşakkatli üstelik.

Ezan okunuyordu o sıra. Elini midesine getirdi İbrahim Baba sabahtan beri bu ezanı beklemiyor muydu?

Sahne kaybolmuştu. Sahne nerede kurulmuştu ki. Rüyada mıydım? Uyumuş muydum biraz, yattığımı hatırlıyordum. Hallisinasyon mu görmüştüm yoksa. Bu masal kuşu hiç yok muydu? Kafam ne karışıktı şimdi. Üzerimde hala bir yorgunluk vardı. Ve çok acıkmıştım…

__ Amca amca! Gelmiyor musun yemeğe ezan okundu. Sesler o zaman karıştı. Beni çağıran neydi. Kendimde değildim. Bu masal kuşu var mıydı sahi. Yüzümü yıkamadan kafam dağınık bir şekilde merdivenleri inmeye başladım. Öbür eve yemeğe gidiyordum. Ta ki masal Kuşunu karşımda görünceye kadar. Kaç kanadı vardı böyle. Muazzamdı. Bana o zaman kendinden bir kanat kopardı, yo kanadından tüydü bu. Ben kanadını koparacak sandım… Tüyü almamla kendimi sırtında bulmam bir oldu.

__ O tüyü hiç kaybetme. Yolunu aydınlatacak, sana güç verecek. Ve sana ilham verecek. Seni evine bırakacak anahtar o. Yoksa bu yolculuğun dönüşü yok. Unutma bunu. O tüy senin kalkanın. Umarım açlıktan ölmezsin İbrahim baba.

__ Ama her yanımın sızlaması nedendir.

__ O sızılar sana aperatif. Daha büyük sızılara talipsin. Bu çok kısa bir yolculuk aslında. Ama 3000 yılda bir gidiyorum. Seni geri getiremesem kızma sakın. Yolu bulamayabilirim.

__ Saniyede kilometrelerce yol alıyorum…

__ Beni öldürdün mü?

__ Ölenlerin masal diyarında işi ne?

__ Yaşıyor muyum?

__ Yaşayanlar masal diyarına giremez.

Gökten yere iniyorlardı. Aslında yer demek doğru olmazdı.

__ Orada kitap mı var?

__ Orası masal diyarıdır işte geliyoruz… Bütün masallar o kitapta yazar. Ve o kitapta oynanır ilk önce. Sende kendi masalını göreceksin. İllegal seni bekliyor. Ve kendisini buraya esir ettiğin için çok kızgın. Masal diyarının ne kadar kahramanı toplanmışsa onu alt edemedi. Ve o kadar huzursuz ki buradakiler. Seni getirmemi istediler. Onu bir tek sen yenersin.

__ Sen LEGAL’ sin.

__ Hayır, öyle biri yok masal bu… Derken kendini kendi masalında buldu. Masal diyarında, milyonlarca sayfanın sadece bir sayfasındaydı şimdi. Neden çıkmıştı bu yolculuğa. Arkasında masal kuşu yoktu kendisi de değildi. Nerde ne masal varsa, yazılmışsa bir masalda kimler varsa hep arkasındaydı. Ne yapmalıydı. Elindeki tüye baktı. İllegalin arkası da kalabalıktı. Kötülük ve iyilik burada bu masal diyarında bir kez daha karşılaşıyordu.

__ Senin burada işin yok burası benim egemenliğimde. Öyle savurmuştu ki silahını, kılıcını gafil avlanmıştı İbrahim Baba. Olmaması gereken bir yerde oynadığının farkına vardı. O kadar yükseğe savurdu ki İllegal onu bunun gerçek olduğuna inandı o an. Çok şiddetli ağrıyordu her yanı.

Yerde kıvranıyordu, bütün kemikleri sızlıyordu. Kesik kesik sesi çıkıyordu. Sesi kısık kısık çıkıyordu. Evdekiler hala İbrahim Baba’dan habersizdi. Yaşıyordu ama bu nasıl yaşama. Elindeki tüy nereye gitmişti. Masal Kuşu nereye gitti. Öyle ağrı vardı ki bedeninde tarifi yoktu. O sırada masal diyarında Masal Kuşunun dedikleri ta kulağına geldi.

__ Bu ilk karşılaşmaydı ve bunu sen kazandın. Ama bunun ikincisi de olacak. Daha güçlü çıkacağız karşına. Masal diyarını egemenliğinden kurtaracağız. Kendi masalının kötü karakterine yenilmişti ha. Demek ki bu düşüş başka yerden düşüştü. Bütün kemiklerinden tır geçmiş gibi hissetmesi bundandı.

O zaman eşini gördü başında. Onu şaka yapıyor sanmıştı. Ama acılarının gerçek ve tarifsiz olduğunu görünce ne yapacağını şaşırdı.

Hala oruçlu olduğunu hatırladı İbrahim. Kısık kısık sesle yardım istedi. Dili damağı kupkuruydu. Başından neler geçmişti böyle. Eve kadar bedeninde cansız olarak gitti, taşındı adeta. Kimse pek bir şey bilmiyordu, merdivenden düşmüş olmalıydı. Ama bu kadar acı çekmesi eşinin yüzünün bembeyaz kesilmesi çok normal dışıydı. Görende çok yüksek yerden düştü sanırdı. Öyle panik vardı ki evde şimdi. Demek düştüğü için gelemedi yemeğe hemen.
Büyük kızı bilhassa çok etkilenmişti

__Sen düştün mü baba, baba sen düştün mü?

Pencereye doğru düştü gözleri. O sırada düşen tüyü gördü oradan. Kendisini toparlamak istiyordu. Ağzına bir pekmez sıcaklığı yayıldı. Ne kadar tatlıydı bal gibi. Kendisindeydi ama kendisinin hiç bu hale geleceği aklına gelmezdi. Mecalsizdi. Bir kalemi tutmaya bile gücü yoktu şimdi.

__ Belki de ölecekti. Masal Kuşunu gördü gözlerinin önünde son kez,

__ Yolculuk böyle bitsin istemezdim.

Gözlerini kapadı,

__ Anne babam, babam öldü mü?

*** 

 3-

  Masalların yaşandığı yerdesin. Masal dinleyeceksin. Masal okuyacaksın. Masal yiyeceksin, masal içeceksin. Şu lambayı gördün mü? Alaeddin'in. Şu balkabağı sana neyi anımsatır. Şu kurbağa. Şu eşek... Bu tarafa gel. Bu oda sizin odanız. Şu kitaplar sizin okumanız gereken kitaplar. Şu deftere yazacaksınız yeni masaalları. Aklınız size gelince!

__ Ben nerdeyim?

__ Hastanede yoğun bakım odasındasın kaç gündür. Hala kendine gelemedin. Görende seni bir uçurumdan düştü sanır. Hadi toparlan artık. Toparlan... Bunları sana getirdim Legal efendi, görebiliyor musun?

__ Gül... Çok var. Mor renkte, sarı, yeşil, kırmızı, turuncu. ne çok gül var. Gül? Hayır ben Legal -  megal değilim. Yokum bu masalınızda. Yazmayı da bıraktım. Gül? Ben İbrahim'im. Çocuklarım var. Gülüm var... Gülüm, gül, gül...

__ Canım burdayım. Anne beni sayıklıyor bak. Meğer kıymetini bilememişim. Dünya kadar şiir yazmış. Bir çoğu bana ama hiç okumamışım. Masal bile yazmış çocuklara. Kaç gün oldu anne. Artık açsın gözlerini..

__Gül...

__ Burdayım canım.

Masal Kuşu masal diyarına uçtu.Tüm masalcılar ordaydı. Kötülük iyilik aynı saftaydı. Kötü kahramanlar zaten öyle yazıldığı için kötüydü. Yoksa bir kalemlik işleri vardı iyi olmaları için. 

__ Bize İbrahim Baba'dan iyi haberler ver!

__ Müjde gözlerini açtı. 

__ Masal yazmaya ne zaman başlayacak.

__.......!!.........??........... 

__ Bir müddet kafasını dinlemeli. Kaldıramadı bedeni. Sizler özgür olacaksınız. Sizi özgür bırakacak O. Ve son kez masal kitaplarında olacaksınız. Son kez nefes alacaksınız. Bu muazzam masallar tiyatrosunda hepiniz son kez rol alacaksınız. Az kaldı. İllegal nerde?

__ Burdayım.

__ Gözüme gözükme. Rolünü iyi oynayamadın. 

__ Hayır o bir tüye bile sahip çıkamadı...

__ Mazeret yok. Seninle oynayacak bu sahnede. Güveni gelecek kendine. Seni yenecek. Hepinizin kaderi buna bağlı. Çizmeli kedinin, sindrellanın, Pamuk prensesin, cücelerin... Ve benim. Nerde ne masal varsa. O yazacak. Siz sizi unutanlara son kez hatırlatılacaksınız.

__ Sonra...

__ Kıyamet yakın. Hemde çok. Her şey son bulacak.

__ Tüy nerde!

__ Niye bu tüye taktın.

__ Bu tüy onun beyninde... Bir tek o geceden bu tüyü hatırlıyor. Hafızasını kazanmalı. Buralara yeniden gelmek istemeli. Mağlubiyeti kabul etmemeli. Gerekirse hepimiz mağlup olacağız.

2011 Yılı Ramazan Bayramından 21 gün sonra.

Elinde eski bir ajantası vardı kocasının.  Evlerindeydiler. Hala tam açmamıştı gözlerini. Artık tahammülü kalmamıştı. Çocukları  için beşikte uyuyan Asude için, Melek için çocuklarının babasına dua ediyordu. Rasgele bir sayfa çevirdi. Eşinin kulaklarına okumaya  başladı..

 bende birgün eyvallah derim,

bu diyardan çekip giderim,
sanma ki geriye dönerim...
AYNALARDA
görülmez olur artık yüzüm,
resimlerden kalkar gülüşüm,
bende birgün eyvallah derim...
BURALARDA
mezarım kalır buralarda,
şiirim kalır sayfalarda,
bu diyardan çekip giderim...
ANILARDA
saklı kalırım anılarda,
çevir gözünü kapılardan,

sanma ki geriye dönerim....    

Sanma ki geriye dönerim dedi ve ağlamaya başladı hıçkırarak. O an onları izleyen Masal Kuşunu görmedi. Ve eşinin gözlerini Ona dünyaya açtığını. Yanıbaşına bıraktı tüyü sessizce MASAL kuşu. Bu dünyaya ait değil gibi hissetti kendini. Ve insan olmak istedi. Ağlamak ta gülmek te insan olunca daha bir anlam kazanıyordu. Tüyü eline aldığında tüy kalem olmuştu. Sihirli sözleri söylemeden.

 

     4-

Not: (Bu öyküde sanal reklam uygulaması uygulanacaktır... kih kih kih). 

Ocak- 2023 

               Masal kuşları vardı bugün evinde. Sayıları hayli çoktu... Masal kuşu tam karşısında oturdu.

__ Herşeyi hatırlıyorsun değil mi? Dün gibi. Bir uçurumdan düşerken yakalamıştım seni. Yakala onu emrini duyunca babamdan. Sen ne demiştin o gün. Bir boşluğa düşmeyeceğimi biliyordum. Ölmeyecektim, bunu hissetmiştim. Dostluğumuz ilk böyle başladı. Seni yemyeşil bir yerde bıraktım. Ve hafızandan ben silindim. Daha sonra pencerenden girdim. Çocuğunu uyutuyordun hani.

__ Evet. Şimdi bunları neden anlatıyorsun.

__ İstanbul'u Mistanbul yapan kader, seni sana bırakmadı. 2023'te İstanbul diye bir şehrin olmayacağını Türkiye haritasının baştan sona değişeceğine kim inanırdı. Siz Türkler muhteşemsiniz, hepiniz. Sadece Kanuni değil. Az bir zamanda Trabzon'u Mistanbul yaptınız. Nerdeyse İstanbul'dan daha güzel oldu Mistanbul. Ayasofya'yı Sultan Ahmed'i daha bir çok eseri hiç birşey olmadan buraya naklettiniz. Şeytanın aklına gelmezdi bu. Ve o kadar az can kaybı oldu ki.

__ Doğrusu milyonlarca insan burnu bile kanamadan kurtuldu. Bende şaşıyorum bize. Sen masal kuşu ilk tanıdığımda tektin. Ne kadar çoğaldın.

__ Sende ne kadar zengin oldun. Yani sende az değilsin. Sonunda erkeği de buldun. Altı kızdan sonra. Ha ha haa. Ne koydun adına... Dur söyleme.

__ Beyazid mı?

__ Evet bilmene şaşırmadım. Kader işte ne yaparsın. 7 çocukla bir başıma kaldım. 2. eşimde vefat etti. Çok iyi bir insandı.

__ Evlilik var mı ufukta.

__ Hayır hayır. Ama Beyazıd'ım da küçük. Mantık evliliği belki.

__ Sende hayat var İbrahim Baba. Sana tevekkeli baba demiyoruz. Bakarsın futbol takımını kurarsın.

__ Tövbe tövbe. Sen kadar değil. Senden beş futbol takımı çıkıyor. Sende az değilsin masal kuşu!

                                     2023 Masal Diyarı'nda                         Sır Odası

                   Sana bu odayı hiç göstermedim değil mi? Bu oda teknoloji üstü, zaman- mekan üstü, hayaller üstü, imkansızlıklar üstü bir sır odası.

__ Burası çok küçük bir oda... O anda oda hızla genişler. 

__ Sanırım şimdi Mistanbul kadar büyüdü!

__ MUAZZAM. Bu harita neyin nesi?

__ Dikkatli bak! 

__ Bu haritada ABD, FRANSA, İNGİLTERE, TÜRKİYE YOK. Ne zamanın haritası bu.

__ Dokunsana. Mesela Türkiye'nin olduğu yere dokun.

__Aaa. Var hepsi var.

__Yani sen dokununca hepsi var. Ama yok.

__ Anlamadım.

__Göz aldanması sadece. Bu harita her şeyin buradaki hali. Haritaya ben dokunacak olsam ne olur biliyor musun. Tüm düşmanlarınız iki dakikada yerle bir olur. İstesem dünya! Dünya sizinle oynarsa bizde dünyayla oynarız yanisi.

__Kitaplar neyin nesi.

__ Bu Yüce ktabımız Kur'an- ı Kerim. Şu tahrif edilmemiş İncil, Şu Tevrat, Şu Zebur.Oku bakalım Zebur'u. 

__ Ben mi? Daha neler. Kur'an- ı okuyabilirim ama...

__ Aç oku. İncil' i oku. Merak etme evrenin dili Türkçe oldu. En azından burda. Masal Diyarında.

__ Hiçbirşey yazmıyor.

__ Ne yazmasını bekliyorsun ki. Biz de bir İncil mi yazsaydık yani? Ama sen okuyamadın. Ben okuyayım. Bismillahirrahmanirrahim.

__ Besmeleyle başladın. 

__ Aslında hayat besmeleyle başladı.

__ Penceresi var mı bu odanın. 

__ Dikkatli baksan görürdün. Şimdi gözünü kapa, tekrar aç...

                       Anlatılamaz bir güzellik vardı. Camlar renkli renkliydi. O da da herşey silindi. Envai çeşit çiçek açtı ve bilhassa güller. Ne varki kokmuyorlardı. Ve koparamıyordun. İctima diye seslendi masal kuşu odadan çıktıklarında. Bomboş olan meydan bir anda dolmuş. Bütün masal kahramanları tek bir sıra olmuşlardı. Komutu sen ver dedi İbrahim Baba'ya masal kuşu,

__ Ne komutu...

__ İstediğin bir komut.

__ Hımm. Serbesttsiniz  ve Dans edin...

__ Sen enterasan bir insansın. Ve harika birisin. Bunları hep yazacakmısın!

__ Seni dinlerken yazıyordum dostum beynime. 

__ Şu 2023' ü tam anlatamadım. İstersen sil beyninden, hiç yazma. Siyasi bir mesaj olarak algılanmasın!

                      Ve şimdi rövanş zamanı. İllegaaall.

__ Yok ben rövanş filan istemiyorum. Bir daha yatamam hastanelerde. 7 çocuğum var benim. 

__ İyice tırsmış bu Masal BABAMIZ.

               Bütün masal kahramanları gülüyordu İbrahim Baba giderken. Evine hiç bir yeri ağrımadan geldiği için kendisini çok şanslı hissediyordu. Vakit gece yarısıydı. 7 odanın kapısını ayrı ayrı açtı. Hepsini kokladı. Kokularını içine çekti. Demek Özge dadınız bu gece sizi uyutmayı başardı ha. Hani bensiz uyumazdınız. Yeni bir masal yazdım onu anlatacaktım size..

                                            SON

 
Toplam blog
: 47
: 2142
Kayıt tarihi
: 14.02.11
 
 

Adım İbrahim. 05.02.1983 yılında doğdum. Ve hala yaşıyorum! Burada ilkin Sevgi Yazıları diye yazm..