Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '07

 
Kategori
Haber
 

İbrahim Gürdal, Cemal Öztaylan ve argo

Bu öyküyü zaman zaman değişik platformlarda yazdım, anlattım. Çünkü örnek bir olaydı. Benzeri bir durumla karşılaşılınca çabucak akla geliveren bir anı:

Bir zamanlar, İbrahim Gürdal Turizm Bakanı. Alanya’da bir basın toplantısı...Konu turizm ve bağlı olarak da Türkiye’nin tanıtımı. Konuşan kişi; 18, 19, 20, 21. dönemler, İsparta, Bursa ve Antalya Milletvekilliği yapmış deneyimli bir parlamento üyesi Gürdal. Anlatıyor basın mensuplarına:

(Mealen anımsayabildiğim kadarıyla) “Tanıtın lan dedim Türkiye’yi, tanıttılar. Yazın lan Türkiye’yi dedim, yazdılar” ... Tanıtım konulu nezih açıklamalar bu minvalde sürüp gitmiş. Ama bir yurttaş olarak benim usumdan çıkmayanları siz okurlarla paylaştım.

Esas ilginçlik ve unutulmazlık ertesi günkü gazetelerdeydi. En çarpıcı olanı Sabah Gazetesi’nin manşeti idi: “Olur mu Lan!”

Bugün, Hürriyet’te Mehmet Yakup Yılmaz’ın; “Sana ne lan benim haberimdem!” başlıklı yazısı bana Gürdal olayını anımsatan.

İbrahim Gürdal’ın bilgilerini araştırdım, mimar; yüksek eğitimli...55. Hükümetin Turizm Bakanı...Anap üyesi.

Cemal Öztaylan, Balıkesir 23. dönem Milletvekili. Yüksek eğitimli, iktisatçı. Bandırma Belediye Başkanlığı yapmış AKP üyesi.

Ne olmuştu da Mehmet Y.Yılmaz bu yazıyı yazdı?

Hürriyet’in milletvekillerinin türbanlı eşleriyle ilgili haberinden huylanan AKP Balıkesir Milletvekili Cemal Öztaylan, memleketi Balıkesir’de Odalar ve Borsalar Müşterek Toplantısı’nda konuşmuş: “Efendim, Balıkesir milletvekillerinden hangisinin karısının başı açık? Sana ne lan? İşiniz mi yok? Benim karımın başı açık mı, kapalı mı? Sana ne lan açıksa? Sana ne lan kapalıysa? Benimkisi açık Allah’tan, ben yırtmışım.”

Gazeteci Yılmaz’da : “...15 saniyelik bir konuşmaya bu kadar argo sözcüğü sığdırma başarısı Gösteren bir milletvekilimizin olması, Hürriyet’in bir araştırma daha yapmasını zorunlu kılıyor bence: Milletvekillerimizin kaçı düşüncelerini düzgün kelimelerle ifade edebiliyor?...” diye sorduktan sonra son fikrini beyan ediyor:

“Sana ne lan benim haberimden?”

Bu kadar basit. Anlayacakları dilden...Daha dün bir bugün iki. Bakalım neler yumurtlayacak taze milletvekilimiz Cemal Öztaylan?

Anımsamışken, ben de iki nezih söylemi biraraya getirivereyim diye düşündüm!

 
Toplam blog
: 355
: 1099
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1960 Ankara doğumlu bir Çankırılıyım. İşimin burada olması nedeniyle, Antalya'da yaşamaktayım. Ti..