Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Temmuz '08

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

İbram Çavuş'un izinde Bodrum Yarımadası

İbram Çavuş'un izinde Bodrum Yarımadası
 

Yeniden merhaba. Yaklaşık iki hafta önce “<ı>müsaadenizle” demiş ve kendimi yollara vurmuştum. İki bin kilometre yaptım. Önce Bodrum’a gittim. Orada geçirdiğim bir haftanın ardından Beyşehir yollarına düştüm.


Ve yine Ege çağırdı kollarına beni. Tekrar batıya döndüm yönümü. Birkaç günlük Çeşme-Alaçatı molasının ardından yeniden İzmir’e, Karşıyaka’ma vasıl oldum.


Görmediğim yerleri gördüm. Tatmadığım lezzetleri tattım. Genelde mutlu ve huzurluydum ama canımın sıkıldığı, kaşımın çatıldığı zamanlarım da oldu.


Her biri madde madde defterimde yaşadıklarımın. Çiziktiriverdiğim, alelacele karalayıverdiğim onlarca notumun arasından çekip alacak, derleyip toparlaycağım ve yavaş yavaş, sindire sindire, acele etmeden, oldu bittiye getirmeden üç-beş yazıda bunları sizlerle paylaşacağım.


Önce, Bodrum notları gelecek. Bilenler karşılaştıracaklar, kendi gözlerindeki Bodrum ile benim gördüğüm Bodrum’u. Bilmeyenler, görmeye niyet edenler ise belki birkaç ipucu bulacaklar. İddiasız bir “<ı>Bodrum Rehberi” kıvamına getirmeye çalışacağız, mütevazı yazılarımızı.


Çökertme’den çıkacak Aspat yalısına selam verecek ve soluğu Bitez’de alıvereceğiz. İbram Çavuş’a Çerkez Kaymakam’ı sorarken bir yandan... Bardakçı Koyu’nun ismi nasıl Zeki Müren Koyu olmuş, bu eş isimlerde ne gibi enteresan bir bağ var sorularının cevaplarını, Akvaryum Koyu, Gümbet, Ortakent, Yahşi, Kargı, Bağla Koylarını...Karaincir ve Akyarlar’ı, Turgutreis, Gümüşlük, Yalıkavak, Gündoğan’ı... Gölköy ile Türkbükü evliliğinden olma Göltürkbükü denilen acayip yerleşimi...Ve Torba ile birlikte tüm Bodrum Yarımadası’nı dilimiz döndüğünce anlatacağız.


Sonra Beyşehir Gölü’nün ne hallere düştüğünden, çok enteresan bir tarihi yapı olan Eşrefoğlu Camii ve külliyesinden, Çeşme, Alaçatı ve Ilıca’nın enteresan notlarından dem vuracağız.


Ve aralara, günlük hayata dair enstantaneler yerleştirmeye çalışacağız. Tembellik ettiğimiz iki haftanın acısını; yazarak, okuyarak, paylaşarak çıkaracağız.


Haydi kolay gele...


Ve tekrar merhaba, sevgi ve muhabbetle.


@Geçen sene bugün "Zurnanın Zırt Dediği Yer: 22 Temmuz": http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=52269

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..