Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Eylül '08

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
Okunma Sayısı
7376
 

İç Müşteri memnuniyeti

İç Müşteri memnuniyeti
 

Hayatımızın her anında bir alıcı olur bir satıcı oluruz. Bu değişken durum sadece özel hayatımızda mal ve hizmetle kalmayıp, iş hayatımızda da devam eder. Yaşamın doğru ölçülerde devam edebilmesi için bu düzen hep aynı şekilde devam eder. Sürekli alıcı olamayız ya da sürekli satıcı olamayız.

Günümüzde rekabet her alanda söz konusu olmaktadır, iş yaşamı dışında rekabet her zamankinden fazla olarak özel hayatlara da dahil olmuştur. Bu nedenle dünyanın en büyük satış kavramlarından olan “müşteri” kavramı rekabetin olduğu her yerde çok daha fazla önem arz etmektedir.

Müşteriyi memnun etmek, sürekli kılmak, ihtiyaç ve beklentilerini karşılamak artık çok daha yoğun çaba harcanmasını gerektiren , strateji ve politikaların müşterilerin beklenti ve ihtiyaçlarına göre hazırlanmasının yegane temelidir.

Tabi ki bu kavramlar genelde dış müşteri için kullanılan kavramlardır. Peki dış müşteriyi memnun edebilmek için ve istenilen hedefleri tutturabilmek için ne yapılmalı? İş hayatının eski yıllara göre, teknoloji ve eğitimlerin ileri seviyelere gelmesiyle farklı bir kavram daha ortaya çıkmıştır. Bu kavram “iç müşteri”dir.

Nedir İç Müşteri?

İç Müşteri : Kurumlar içerisinde bulunan her birim, bölüm kendinden bir önceki safhanın müşterisidir.

Bir sonraki safhanın sorunsuz ve hızlı ilerlemesi için, bir önceki safhanın her zaman aynı tempoda sorunsuz ve hızlı olması gerekir. İş hayatında her zaman olduğu gibi her şey tekdüze gitmez. İşlerin sorunsuz ve hızlı ilerlemesi farklı işleyişlerle desteklenmelidir. Daha doğrusu desteklenmesi gerekmektedir. Dış müşterileriyi mutlu etmek ve karların arttırılması isteniyorsa, iç müşterinin çok iyi anlaşılması , mutlu edilmesi, sistemlerin adil olması, çalışanların düşüncelerine saygı, kararlara katılım, işyeri koşullarının iyileştirilmesi, sosyal ve kültürel aktiviteler , duyarlı bir üst yönetim iç müşterilerin verimli çalışmasını sağlayacak faktörlerdendir. Piyasadaki rekabette tutunabilmek için dış müşteriyi mutlu etmek gerekmekte ve bu başarıyı elde etmenin anahtarı iç müşteri memnuniyetinde yatmaktadır.

Bir çok iş yerinde ve tabiki bunların içerisinde TOP 500 olanlarda dahil olmak üzere iç müşteri önemi yeterince ön planda tutulmamaktadır. Kurumun potansiyelinin ve yatırımlarının tam karşılığını alamama sebepleri içerisinde iç müşteri memnuniyetsizliğinin büyük payı vardır.

Sektörde Örnek olarak verebileceğim nadir işlerden biri www.ozelokulburada.com 'dur.

Anafikir olarak, iç müşteri memnuniyetini sağlayamayan kurumlar, dış müşteri memnuniyetini de sağlayamazlar

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

zaman geçtikçe iç müşteri memnuniyetinin artması gerekirken azalıyor. Nüfusun hızla artması ve buna paralel işsizliğin artması firmaların daha iyi koşullar sağlamaktansa "nasıl olsa çalışan buluyorum" düşüncesine itiyor. Ancak kaliteyi ve işyeri ahengini görmezlikten geliyor. Türkiye'de 10-20 yılı aşan ne kadar az firma var. Güzel bir konu bulmuşsunuz. Tebrikler.

serifsoner 
 18.09.2008 17:10
Cevap :
Maalesef bu konuda çalışanların büyük çoğunluğu hem fikir. Nüfus arttıkça ve çalışanlar arasında innovasyon azaldıkça bu sıkıntı daha da büyüyecek gibi. Yorumunuz için teşekkürler, sağlıcakla kalın.  22.09.2008 11:41
 

Emre bey sayenizde bilgi dağarcığıma ,"iç müşteri" nin varlığı ve önemsenmesi gerekliliği gibi bir olgu eklendi.Teşekkür ederim.

sezar pan 
 12.09.2008 11:06
Cevap :
Beğeniniz için teşekkürler, sağlıcakla kalın.  22.09.2008 11:42
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 99
Toplam yorum
: 89
Toplam mesaj
: 17
Ort. okunma sayısı
: 2280
Kayıt tarihi
: 25.03.07
 
 

1977 yılında İstanbul'da doğdu, zamanının getirdiği bir çok avantajı değerlendirdi. Sokakta oynad..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster