Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Temmuz '17

 
Kategori
Blog
Okunma Sayısı
66
 

İçerik Pazarlaması Nedir?

Kişisel olarak bir blog yazarı olabilirsiniz, ya da ürün ve hizmetlerinizi tanıttığınız bir firma blogunuz olabilir. Ziyaretçilerinize benzersiz ve kaliteli içerik sundukça daha çok ziyaret edilir ve Google gözünde daha değerli olursunuz. İşte sunduğunuz bu içeriğin sonrasında ziyaretçilerinizin ürün ve hizmetlerinizi satın almasına kısaca içerik pazarlaması deniyor.

Hedef odaklı bir içerik pazarlaması yapabilmek için öncelikle ürettiğiniz içeriğin değerli, benzersiz ve sürekli olması gerekiyor. Bu işi yaparken ziyaretçilerinize onları bir müşteri gibi gördüğünüzü hissettirmeyecek şekilde davranmanız gerekli. Yani sunduğunuz içerikler reklam odaklı olduğunda veya ziyaretçiler bunu anladığında yaptıklarınız boşa gidecektir.

İçerik pazarlamasını kullanırken dolaylı yöntemler daha faydalı olacaktır. Örneğin ürün ve hizmetlerinizle ilgili firma blogunuzda bir tanıtım, rehber veya ürün incelemesi şeklinde bir yazı yayımlamak yerine çok okunan kişisel bir blogta o ürün veya hizmetin tanıtımının  yapıldığı bir yazı yayımlamak daha etkili olacaktır. Çünkü insanlar bir ürün veya hizmeti satın almadan önce o ürün ve hizmetle ilgili İnternet’te aramalar yaparlar. Bu aramaların sonucuna göre yorumları okurlar ve ona göre satın alma kararlarını verirler.

İçerik pazarlamasının tek kanalı tabi ki bloglar değildir. Bunun dışında sosyal medyayı da unutmamak gerekir. Hem blog içeriğinizi sosyal medya hesaplarınızda paylaşarak içerik pazarlaması faaliyetlerinize destek olur hem de sosyal medyada bilinirliğinizi arttırmanıza yardımcı olursunuz. Bunun dışında sosyal medya paylaşımları ile birlikte oluşturduğunuz içeriği e-posta pazarlama yöntemini kullanarak daha çok kişiye ulaştırmayı hedeflemelisiniz.

İçerik pazarlamasının en önemli noktası ziyaretçilerinize samimiyetle hitap etmek, onları dinlemek ve onlardan gelen geri bildirimlere değer vermektir. Örneğin blogunuzda paylaştığınız bir içeriğe ziyaretçiler yorum yaptığında bu yorumlara cevap yazmamak çok kaba bir davranış olacaktır.

İçerik sadece yazılı içerik değildir. Bunun yanında görsel ve video içerik te içerik pazarlamasının elemanlarındandır. Instagram hesabınızdan paylaştığınız görseller , Youtube kanalınızda paylaştığınız videolar içerik pazarlama stratejinizin olmazsa olmaz parçalarındandır. Özellikle son yıllarda İnternet’teki veri trafiğinin büyük kısmı video olmuştur. Bunun sonucunda video içerik daha da önem kazanmıştır. Markalar artık  video özellikle de viral videolar aracılığıyla pazarlamayı tercih etmektedir.

İçerik pazarlamasını bir plan ve strateji dahilinde yapmak, ölçümleme ve raporlamayı ihmal etmemek  önemli konulardandır.

https://twitter.com/enezresmi

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 8
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 228
Kayıt tarihi
: 03.07.17
 
 

Enez ÖZEN 15.12.1981 İstanbul doğumludur.  Mesleki kariyerinde sırasıyla; Art Direktörlük, Web pr..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster