Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '08

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
2082
 

İçerik Türlerine Dayalı Öğretim

İçerik Türlerine Dayalı Öğretim
 

Ön kapak Nobel yayınları


Editörlüğünü Prof.Dr.Ali Şimşek 'in yaptığı" İçerik Türlerine Dayalı Öğretim" adlı kitabı 2006 'da Nobel Yayın Dağıtım yayınlamış.

Sözel bilgiler, kavramlar, kurallar, sorun çözme, tutumlar, işlemler, bilişsel stratejiler, ve eleştirel düşüncenin öğretimini temel alan sekiz bölümden oluşmakta. Her bir bölüm farklı üniversitelerde görev yapan ve herbiri kendi alanında tanınmış öğretim elemanları tarafından yazılmış.

Sözel bilgileri öğrenmede; dikkat odaklama ve yineleme, bellek destekleyiciler, öğrenmenin değerlendirilmesi için soru çeşitleri, sözel bilgiler öğrenimini kolaylaştırmak için öğrenci yönünden, öğretim yönünden ve materyaller yönünden yapılabilecekler şeklinde özetleyeceğimiz konulara yer verilmiş. Bölümün yazarı AÜ Eğitim Bilimleri fakültesinden Yrd Doç.Dr Deniz Deryakulu.

Kavramların öğretimi bölümü kitabın da editörü olan Anadolu Üniveristesi İletişim Bilimleri fakültesinden Prof Dr Ali Şimşek tarafından hazırlanmış.Kavram öğretiminin kuramsal boyutları, konuyla ilgili araştırma sonuçlarının tartışılması ve eğitimciler için işlevsel olabileceği düşünülen öneriler sunulmaktadır. Öğretimde son zamanlarda sıkça kullanılmaya başlayan tekniklerden kavram ağaçları, bilişsel haritalar , kavram haritaları, yol bulma ağları... bilgisi de bu bölümdedir.

Kuralların öğretimi adlı bölüm Anadolu Üniveristesi Eğitim fakültesinden Yrd Doç Dr Bahadır Erişti ve Anadolu Ün. İletişim Bilimleri Fakültesinden Arş. Gör. Mestan Küçük tarafından hazırlanmış. Kuralların kavramsal yapısı, ilişkisel kurallar, ilişkileri öğrenmedeki bilişsel süreçler ve kural öğretimi ile ilgili stratejiler olarak özetleyebiliriz bu bölümü.

Sorun çözme becerilerinin öğretimi Abant İzzet Baysal Ün. Eğitim Fakültesinden Yrd. Doç. Dr. Zülbiye Toluk Uçar ve Hacettepe Ün. Eğitim fakültesinden Doç. Dr. Arif Altun tarafından hazırlanmış. Sorun tanımlaması, çözme süreçleri, sorun türleri, yetersiz tanımlanmış sorunlar, ve genel sorun özme startejileri so olarak da genel değerlendirme.

Tutumların öğretimi Anadolu Ün İletişim Bilimleri Fak'den Yrd Doç. Dr. Jale Balaban Salı tarafından hazırlanmış. giriş kavramsal boyutlar, tutum değiştirme kuramları, öğrenme kuramları, toplumsal yargı kuramı, işlevsel kuramlar, tutumların ölçülmesive öğretimi için öneriler bölümlerinden olıuşmaktadır.

Devinsel İşlemlerin öğretimi Yüzüncü Yıl Üniveristesi Eğitim fakültesinden Pr Dr. Rauf Yıldız ve Marmara Üniveristesi Atatürk Eğitim Fakültesinden Pr. Dr. Servet Bayram tarafından hazırlanmış. Giriş, kavramsal çerçeve, sınıflandırmalar, araştırma sonuçları şeklinde alt başlıklarda toplanmış

Bilişsel stratejilerin öğretimi Pr Dr Ali Şimşek'in ikinci olarak hazırladığı konu.
Bilişsel strateji kavramı, sınıflandırması, öğretimi bölümlerine ayrılmakta.

Eleştirel düşünmenin Öğretimi Çukurova Üniversitesinden Yrd Dç. Dr. Ahmet Doğanay ve Anadolu Ün. İletişim Bilimleri Fakültesinden Araş. gör. Figen Ünsal tarafından hazırlanmış. Eleştirel düşünmeye duyulan gereksinim, ne olduğu, eleştirel düşünen bireylerin özellikleri, eğitimde eleştirel ve didaktik yaklaşımlar, eleştirel düşüncenin geliştirilmesi, öğretimi, öğretmenin rolü, etkinlikler bölümlerinden oluşmakta.

Her bölümün sonunda zengin kaynak listesi verilmiştir.

Eğitimin içeriğini oluşturan ve yukardaki sekiz bölümde toparlanan yaşantı türleri, özel biçimde tasarlanmış öğretim süreçlerini gerektirmektedir. Oysa okullarımızda başat olan geleneksel eğitim bu konuya yeterince duyarlı değildir diyor kitabın arka kapağında.

Sadece öğretmen olacaklar için değil, öğretimle ilgilenen kişilerin de çok yarar sağlayacaklarını umduğum bir kitaptır.


İçerik Türlerine Dayalı Öğretim
Editör: Pr Dr. Ali Şimşek
1. basım, eylül 2006, 264 sayfa
Nobel Yayın Dağıtım
Kaynaklar var, indeks yok,
ISBN 975 -591-999-6














Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Bu çok güzel bir kitap. Bunu buralarda araştırayım, bulamazsan yardımlarını isterim senden. Sağol canım. Sevgilerimle..

Özlem Akaydın 
 17.05.2008 22:22
Cevap :
Bir bak internetten sağlayamazsan ben yardımcı olmaya çalışırım sana. selam ve sevgiler  20.05.2008 4:36
 

Yazmadan geçmişim; Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp fakültesi ve Pamukkale üniversitesi Tıp Fakültesi tamamen PDÖ... On Dokuz Mayıs ve Ankara üniversitelerinde de müfredatın önemli kısmı böyle işleniyor... Dokuz Eylül'de tıp dışındaki hukuk, ilahiyat fakülteleri ve hemşirelik yüksek okulu da PDÖ ile eğitim veriyor... Son yıllarda tıp fakültelerinde “daha nitelikli tıp eğitimi” için önemli değişimler yaşanıyuor... 'Tıp eğitimi' birimleri oluşturuldu; öğrenciyi aktif olarak öğrenmeye yönlendiren eğitim yöntemleri deneniyor, eğiticiler erişkin eğitimi ve eğitim yöntemleri konusunda kurslara katılıyorlar... Bence tıp fakültelerindeki "tıp eğitimi abd"da eğitim bilimcilerin de bulunmaları gerekir... Dediğiniz gibi disiplinler arası bir şey çünkü... Aktif öğrenme ile ilgileniyorsanız Kamile Ün Açıkgöz'ün bunla ilgili kitapları var tavsiye ederim...

Serdar Özdemir 
 15.05.2008 10:45
Cevap :
Değerli katkılarınız ve açıklamalar için ayırdığınız zaman için çok teşekkürler. Kamile Hanımın kitaplarını da listeme ekliyorum. Serdar Bey, Bir de bu kitapları okuyup bitirecek kadar sağlıklı ve uzun yaşam dilemek gerekiyor sonuçta. Ama her gün bir iki kitap da ekleniyor dağarıma . Bakalım altından nasıl kalkacağım. selam ve sevgiler  16.05.2008 0:36
 

Öğrenenin merkeze alındığı öğretim yöntemleri artık tüm dünyanın ilgi alanı... Tıp'da özellikle mezuniyet öncesi eğitimde probleme dayalı öğrenme, toplum temelli öğrenme, gibi alternatif öğrenme yöntemleri ülkemizde de tıp eğitimine entegre edilmeye çalışılıyor... Klasik konu anlatımı iki tıp fakültemizde tamamen ortadan kalkmış durumda... Bunun yerine öğrencilerin problem senaryolar üzerinden kendi öğrenme ihtiyaçlarını belirlediği, bu ihtiyaçlar doğrultusunda içerik araştırıp elde ettikleri bilgileri grupları ile paylaştıkları bir öğrenme etkinliği söz konusu... Benim de ilgi alanım bu... Paylaşımınız için teşekkürler...

Serdar Özdemir 
 14.05.2008 13:12
Cevap :
Evet, öyle sanırım. Şimdi disiplinler arası bir yaklaşım var. O Tıp fakülteleri hangileri merak ettim? NTV nin yayınladığı GELECEK 50 Yıl adlı kitabı okuyorum arasıra. Makaleler var. Gelecekte hastalık yerine kişilere bireysel genlerine vs sine bakılarak ilaçlar yazılacakmış. Konuyla tam ilgili değil ama buradan söylemek istedim. O kitabı da öneririm. selam ve sevgiler. katkıların için çok teşekkürler.  14.05.2008 23:23
 

ÇOK YARARLANABİLECEĞİMİZ BİR KAYNAĞI PAYLAŞTIĞINIZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM...SAYGILARIMLA..

Neslihan ERDOĞDU Serbest 
 08.05.2008 8:42
Cevap :
Teşekkürler, selam ve saygılar.  08.05.2008 14:36
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 566
Toplam yorum
: 1972
Toplam mesaj
: 7
Ort. okunma sayısı
: 1319
Kayıt tarihi
: 11.07.06
 
 

Edebiyatla ilgileniyorum. Ayrıca amatörce belgesel film çalışmaları yapıyorum ve kültürel etkinlikle..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster