Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '08

 
Kategori
Eğitim
 

İçerik Türlerine Dayalı Öğretim

İçerik Türlerine Dayalı Öğretim
 

Ön kapak Nobel yayınları


Editörlüğünü Prof.Dr.Ali Şimşek 'in yaptığı" İçerik Türlerine Dayalı Öğretim" adlı kitabı 2006 'da Nobel Yayın Dağıtım yayınlamış.

Sözel bilgiler, kavramlar, kurallar, sorun çözme, tutumlar, işlemler, bilişsel stratejiler, ve eleştirel düşüncenin öğretimini temel alan sekiz bölümden oluşmakta. Her bir bölüm farklı üniversitelerde görev yapan ve herbiri kendi alanında tanınmış öğretim elemanları tarafından yazılmış.

Sözel bilgileri öğrenmede; dikkat odaklama ve yineleme, bellek destekleyiciler, öğrenmenin değerlendirilmesi için soru çeşitleri, sözel bilgiler öğrenimini kolaylaştırmak için öğrenci yönünden, öğretim yönünden ve materyaller yönünden yapılabilecekler şeklinde özetleyeceğimiz konulara yer verilmiş. Bölümün yazarı AÜ Eğitim Bilimleri fakültesinden Yrd Doç.Dr Deniz Deryakulu.

Kavramların öğretimi bölümü kitabın da editörü olan Anadolu Üniveristesi İletişim Bilimleri fakültesinden Prof Dr Ali Şimşek tarafından hazırlanmış.Kavram öğretiminin kuramsal boyutları, konuyla ilgili araştırma sonuçlarının tartışılması ve eğitimciler için işlevsel olabileceği düşünülen öneriler sunulmaktadır. Öğretimde son zamanlarda sıkça kullanılmaya başlayan tekniklerden kavram ağaçları, bilişsel haritalar , kavram haritaları, yol bulma ağları... bilgisi de bu bölümdedir.

Kuralların öğretimi adlı bölüm Anadolu Üniveristesi Eğitim fakültesinden Yrd Doç Dr Bahadır Erişti ve Anadolu Ün. İletişim Bilimleri Fakültesinden Arş. Gör. Mestan Küçük tarafından hazırlanmış. Kuralların kavramsal yapısı, ilişkisel kurallar, ilişkileri öğrenmedeki bilişsel süreçler ve kural öğretimi ile ilgili stratejiler olarak özetleyebiliriz bu bölümü.

Sorun çözme becerilerinin öğretimi Abant İzzet Baysal Ün. Eğitim Fakültesinden Yrd. Doç. Dr. Zülbiye Toluk Uçar ve Hacettepe Ün. Eğitim fakültesinden Doç. Dr. Arif Altun tarafından hazırlanmış. Sorun tanımlaması, çözme süreçleri, sorun türleri, yetersiz tanımlanmış sorunlar, ve genel sorun özme startejileri so olarak da genel değerlendirme.

Tutumların öğretimi Anadolu Ün İletişim Bilimleri Fak'den Yrd Doç. Dr. Jale Balaban Salı tarafından hazırlanmış. giriş kavramsal boyutlar, tutum değiştirme kuramları, öğrenme kuramları, toplumsal yargı kuramı, işlevsel kuramlar, tutumların ölçülmesive öğretimi için öneriler bölümlerinden olıuşmaktadır.

Devinsel İşlemlerin öğretimi Yüzüncü Yıl Üniveristesi Eğitim fakültesinden Pr Dr. Rauf Yıldız ve Marmara Üniveristesi Atatürk Eğitim Fakültesinden Pr. Dr. Servet Bayram tarafından hazırlanmış. Giriş, kavramsal çerçeve, sınıflandırmalar, araştırma sonuçları şeklinde alt başlıklarda toplanmış

Bilişsel stratejilerin öğretimi Pr Dr Ali Şimşek'in ikinci olarak hazırladığı konu.
Bilişsel strateji kavramı, sınıflandırması, öğretimi bölümlerine ayrılmakta.

Eleştirel düşünmenin Öğretimi Çukurova Üniversitesinden Yrd Dç. Dr. Ahmet Doğanay ve Anadolu Ün. İletişim Bilimleri Fakültesinden Araş. gör. Figen Ünsal tarafından hazırlanmış. Eleştirel düşünmeye duyulan gereksinim, ne olduğu, eleştirel düşünen bireylerin özellikleri, eğitimde eleştirel ve didaktik yaklaşımlar, eleştirel düşüncenin geliştirilmesi, öğretimi, öğretmenin rolü, etkinlikler bölümlerinden oluşmakta.

Her bölümün sonunda zengin kaynak listesi verilmiştir.

Eğitimin içeriğini oluşturan ve yukardaki sekiz bölümde toparlanan yaşantı türleri, özel biçimde tasarlanmış öğretim süreçlerini gerektirmektedir. Oysa okullarımızda başat olan geleneksel eğitim bu konuya yeterince duyarlı değildir diyor kitabın arka kapağında.

Sadece öğretmen olacaklar için değil, öğretimle ilgilenen kişilerin de çok yarar sağlayacaklarını umduğum bir kitaptır.


İçerik Türlerine Dayalı Öğretim
Editör: Pr Dr. Ali Şimşek
1. basım, eylül 2006, 264 sayfa
Nobel Yayın Dağıtım
Kaynaklar var, indeks yok,
ISBN 975 -591-999-6














 
Toplam blog
: 566
: 1338
Kayıt tarihi
: 11.07.06
 
 

Edebiyatla ilgileniyorum. Ayrıca amatörce belgesel film çalışmaları yapıyorum ve kültürel etkinlikle..