Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '19

 
Kategori
Pazarlama
Okunma Sayısı
34
 

İçerikler Nasıl Planlanır?

Eğer sosyal medyayı işini ve kariyerini geliştirmek için kullanıyorsan, her gün içerik paylaşmanın ne kadar zor olduğunu biliyorsundur. Ben de bu işe başladığımda sizin gibi içerik üretirken çok zorlanıyordum.

Şu anda ise özellikle kadın girişimcilere ve küçük ölçekli işletmelere sosyal medya yönetimi servisi sağlıyorum, bir yandan da sosyal marka stratejisti olarak bütçesi daha sınırlı olan girişimcilere sosyal medyada markalaşmaları için eğitimler veriyorum. YouTube kanalımı da tamamen bu konuda size yardımcı olabileceğim videolar yayınlamak için kurdum.

Peki tüm sosyal medya kanalları için içerik hazırlamanın ve planlamanın kolay bir yolu yok mu?
Elbette var ama bunun için sosyal medya stratejini oluşturman gerek.

Bir stratejin yoksa her gün, “Acaba bugün ne paylaşsam?” diye düşünerek çok fazla zaman kaybedersin. Oysa stratejin net ise haftada bir-iki saat ayırarak tüm sosyal medya içeriklerini hazırlayabilirsin.

Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur?
Öncelikle ilk soru şu: Hedef kitlen kim? İhtiyaçları neler? Neleri seviyor ve ne konuda yardıma ihtiyaç duyuyorlar? Hitap etmek istediğin kitleyi tanımladıktan sonra ise ikinci soruya geçebilirsin. Sen KİMSİN? Onlar için neler yapabilirsin? Hangi konularda onlara yardımcı olabilirsin?
Hedef kitleni ve onlara nasıl yardım edebileceğini iyi biliyorsan, sosyal medya stratejini oluşturmaya geçebiliriz.

Kendi topluluğunu oluştur
Uzmanlık alanınla ilgisi olmayan onbinlerce insanın markana bir faydası olmaz. Az ama gerçekten senin sunduklarınla ilgilenen bir kitle edinmek çok daha önemli. Bunun için düzenli olarak içerik paylaş ve sana rakip olabilecek hesapların takipçileri ile iletişime geçerek onları kendi kitlenize katmaya çalış.

Rehberlik et
Uzmanlık alanında, insanlara hayatlarında işlerine yarayacak bilgiler paylaş; bu hem seni onların gözünde itibar sahibi yapacak, hem de hesabını takip etmeleri için bir neden sağlamış olacaksın.

İletişim kur
Takipçilerinin sana mesaj ya da yorumlarla sordukları soruları yanıtlamak için onlarla birebir iletişim kurmalısın. Bunun en etkili yolu, canlı yayınlar yapmaktır. soru-cevap canlı yayınları ile takipçilerinle iletişimini güçlendirebilirsin.

Ödüllendir
Seni sadakatle takip eden kitleni ödüllendirmeyi ihmal etme: Onlara özel indirimler, çekilişler ve kampanyalar düzenle ve bu ufak hediyelerle aranızdaki bağı sağlamlaştır.

Kitleni geliştir
Takipçilerini eğitmek de çok önemli: İçeriklerinde, onlara sunduğun hizmet ya da ürünleri nasıl kullanacaklarını, bunların hayatlarını nasıl kolaylaştıracağını anlat.

Gündemden bahset
İnsanlar sosyal medyayı eğlenceli vaki geçirmek ve gündemden haberdar olmak için kullanır. sektörünle ilgili haberleri paylaşmak ya da gündemdeki konuları kendi bakış açından yorumlamak bu anlamda markanı güçlendirecek bir strateji olur.

Bir kez stratejini belirledikten sonra, bu plan çerçevesinde kısa sürede içeriklerini hazırlayabilirsin. Bütün bu stratejileri sosyal medya yönetiminde kullanarak kitleni genişletebilir ve takipçilerini hayranlarına dönüştürerek güçlü bir bağ yakalayabilirsin. Sıraladığım sosyal medya stratejilerinin ortak bir noktası var: İnsanlara sürekli reklam ve tanıtım amaçlı içeriklerle baskı yapmamak; özgün, kaliteli ve markanı, uzmanlığını yansıtan paylaşımlarla profesyonel bir akış sağlamak.

Şimdi içeriklerini kolayca planlayabilirsin! Burada ya da YouTube kanalımda yayınlamamı istediğin konu önerilerin varsa ilkim@ilkimkocamaz.net'ten ya da aşağıdaki yorum bölümünden bana yazabilirsin.

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 7
Toplam yorum
: 8
Toplam mesaj
: 4
Ort. okunma sayısı
: 975
Kayıt tarihi
: 10.11.06
 
 

Sosyal marka yaratıcısı, Medya profesyoneli, Yazar Sosyal medya ile markanızı yaratmak ve geniş k..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster