Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

İçimden hiç bir şey yapmak gelmiyor!

İçimden hiç bir şey yapmak gelmiyor!
 

Herhalde herkes bu duyguyu bir kez olsun yaşamıştır. Ne oturmak, ne kalkmak, ne gitmek nede birilerinin gelmesini istersiniz. Hiçbirşey yapmadan durur ama hiç bir şey yapmamaktanda rahatsızlık duyarsınız.

Eminim bu durumda ne yapmak lazım diyesorsam bana uzun bir liste verebilirsiniz. Ancak liste uzadıkça bir şey yapma olasılığını azaltırsınız aslında. Bu yüzden bu tip durumlarda adece “tek bir şey” yapmaya çalışmak gerekir. Örneğin hemen kalkıp bir yürüyüş yapmak. Yürüsem mi? Berbere mi gitsem vb. listeyi siz uzattıkça hiç birini yapamazsınız.

Ne kadar basit ve kolay yapılabilir bir şey seçerseniz o kadar iyi olur.

Eskiden hem işyerimde hemde evde çalışma masamın üstü yüzlerce kağıt, en az 5 -10 tane kitap-dosya vb. bir karmaşa içindeydi. Fakat aradığım herşeyi istediğim anda bu karmaşada rahatlıkla bulabildiğim için düzenli olmamam yönündeki eleştirileri dikkate almazdım. Fakat hem okuduğum bazı yazılar hemde kendi gözlemlerim sonucunda bu şekilde karmaşık bir masanın kafamı karıştırdığını, bir sürü işi aynı anda yapmaya çalıştığım için hiç bir işi doğru dürüst yapmadığımı farkettim. Ve masamda sadece iç rahatlığı ile uğraşabileceğim sayıda evrak bulundurmaya başladım. Hatta kendi yöneticilerimin masasının hep bu şekilde olmasınıda anlamıştım.

Özellikle benim çalıştığım şirket ve sektörlerde sadece tek bir iş ile uğraşmanız mümkün değildir. Aynı anda 40 tilkiyi koordine etmek zorundasınızdır. Üstelik sadece iş ile ilgili değil hem kişilerle hemde özel hayatınızla tüm bunları koordineli götürmek zorundasınızdır. Bu yüzden sadecetek bir işe oddaklanmak mümkün olmasada en azından sadece tek bir işe bir-iki saat ayırıp (diğerlerini bekleterek) ve hiç olmazsa “yaptığımı düzgün yapayım” düşüncesiyle kendime iyi bir sistem oturttum ve halada böyle devam ediyorum.

Öte yandan asla yapamayacağım yada vakit ayıramayacağım işleri üstlenmiyorum. Herşeye atladığınızda(ki bunuda yaptığım dönemler oldu) bir süre sonra o kadar iş yükü altında “içimden hiç bir şey yapmak gelmiyor” gibi depresif bir duruma dürükleniyorsunuz zaten.

Üstelik sadece belirli sayıda işi üstlenip gereken vakti ayırdığınızda o işleri başarıyor ve kendinizi iyi hissediyorsunuz.

Şöyle yapmanızı öneririm;

Canınız hiç bir şey yapmak istemediğinde aklınıza gelen ilk fakat yapmakta isteksiz olduğunuz alternatifi düşünün. Ör. yürümek
Yürümek için ilk yapmam gereken nedir? Ör. Spor kıyafetlerimi giymek.
Bunu hemen yapın.
Sonra tekrar 2. maddeye dönün diğer yapılacak işi düşünün. Ör. Evin anahtarını alayım yanıma.
Ve yürümeye gidin.
En ufak adım bile size bir şeyi başartacak olan ileriye doğru bir adımdır. Her attığınız adımda kendinize güveniniz gelir. Böylece canınızın çok sıkıldığı yada hiç bir şey yapmak istemediğiniz bir anda kendiniz için birfırsat yaratabileceksiniz.

Üstelik bunu başardığınızda, ailenize arkadaşlarınıza ve çevrenizede anlatarak onlarında bu tip sıkıntılı durumlardan keyifle çıkmalarını sağlayabilirsiniz.

 
Toplam blog
: 578
: 5372
Kayıt tarihi
: 23.06.06
 
 

Superonline danışmanlık, İktisat Bankası' nda ilk palm bankacılığı uygulaması, 5 yıl Garanti E-Ticar..