Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Haziran '06

 
Kategori
Haber
 

İçimin ısındığı teknolojik bir gelişme buldum!

Biliyorum, daha bir önceki yazımda teknolojiden korktuğumu itiraf ettim. Fikrimi değiştirmiş de değilim. Ama geçen hafta okuduğum bir haber, itiraf etmeliyim ki beni çok etkiledi. Dedim ki kendi kendime, "Önyargılı olmamayı öğrenmelisin. İşte önünde saygıyla eğileceğin bir proje. Hadi bakalım, şimdi teknolojiye laf söyle!"

Günler akıp gidiyor, biz de yuvarlanıp gidiyoruz.Ara sıra"dünya gelecekte nasıl bir yer olacak?" diye düşündüğünüz oluyor mu?30-40 yıl sonrayı kastetmiyorum,mesela 50 bin yıl sonrayı düşleyebiliyor musunuz? Bunun cevabı herkesin hayal gücünün sınırlarına göre değişir, biliyorum.Benimki gişe rekorları kırmaya adaybir bilim-kurgu senaryosu karalayıveriyor iki dakikada!

Peki bırakalım hayal gücümüz kendi sınırlarında gezinedursun,madalyonun diğer tarafına çevirelim dikkatimizi.Duruma bir de 50 bin yıl sonranın insanlarının gözünden bakalım. Bizim hakkımızda neler bilecekler? Tarihinyazdıklarını. Tabii yadsınamaz (!)gelişmeler sayesinde, bizim 'bizden 50 bin yıl öncesine dair' bildiklerimizden çok daha fazlasına vakıf olacaklar. Ama elbette süzülmüş bilgiler olacak bunlar.Günlük yaşamdan küçük ayrıntılar merak edecekler belki. Peki aradıklarına ulaşabilecekler mi? Birileri bunları yazmayı akıl edecek mi?

50 bin yıl sonraki torunlarınızın merakını gidermek ister miydiniz? Ya da onların akıllarına gelmeyecek, ama bilmelerini çok isteyeceğinizbir şeyler yok mu? Mesela, şansınız olsa, onlara tamamen kişisel bir mesaj bırakmak ister miydiniz? Cevabınız evetse, bugün şanslı gününüz!

Efendim, geçtiğimiz hafta okuduğum bir haberden bahsedeceğim size. Eğer siz de rastlamadıysanız, eminim ilginizi çekecek. Bahsettiğim,Fransız Uzay Araştırma Derneği'nin başlattığı, UNESCO'nun da desteklediği ilginç bir proje...Üstelik 21. yüzyılın projesi seçilmiş.Kesinlikle kar amacı gütmeyen bu projenin adı KEO.

Şimdi konunun can alıcı noktasına geliyorum: Projenin amacı, içi uzak gelecekteki nesillere iletilecek mesajlarla dolu bir uyduyu uzaya fırlatmak. Önümüzdeki yıl fırlatılacak olan bu uydu, 50 bin yıl sonra dünyaya geri dönecek! Film gibi değil mi? Zaten, bilim ve teknoloji çevrelerinde, Keo, “Zaman makinesi' olarak da adlandırılıyormuş!

KEO’ya dünyanın her yerinden mesaj bırakmak mümkün. Dilerseniz, hemen şu an siz de yapabilirsiniz. Gereken tek şey bir internet bağlantısı ve www.keo.org adresini tıklamak. Sitedeki mesaj bölümüne girip dilediğiniz mesajı yazabilirsiniz. Sizi sınırlayan tek şey 6 bin karakteri aşamayacak oluşunuz. Yoksa, dilediğiniz her şeyi yazabilirsiniz, zira mesajlar sansüre uğramayacak.

Unutmadan... Gönderdiğiniz mesaj karşılığında herhangi birücret ödemiyorsunuz.

2007'de uzaya fırlatılması planlanan uyduda, o tarihe kadar 6 milyon mesajın toplanması bekleniyormuş. Şimdiden Dünyanın her köşesinden, her dilde, yüz binlerce mesaj birikmiş bile! Hadi öyleyse, vakit, gelecekteki torunlara mesaj gönderme vakti…

 
Toplam blog
: 4
: 517
Kayıt tarihi
: 17.05.06
 
 

Yazmaya ve keşfetmeye tutkulu bir ben-i adem. her ne kadar şehr-İstanbul'a aşıksa da, uzaklarda bir ..