Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 

12 Ekim '14

 
Kategori
Siyaset
Okunma Sayısı
282
 

İçimizdeki IŞİD

İçimizdeki IŞİD
 

İnsanların içinde bu vahşet eğilimi zaten var


Şu Ortadoğu nasıl bir coğrafyadır, yüz yıllardır birbirleriyle savaşıyorlar, yakıyorlar, asıyorlar, kesiyorlar, halen durulmadılar, durulmazlar da.

Benim dinim, benim toprağım, benim mezhebim, benim kökenim, benim liderim…diyen, tarihler boyunca yok etmeye güdümlü insanlar coğrafyası.  

Biz de bu coğrafyaya dahiliz, sanmayın ki farklıyız. Bizimkisi ideolojik iç savaş. Saflar her gün biraz daha keskinleşiyor. Türk Kürt’e, Sünni Alevi’ye, Kemalist Muhafazakar’a düşman, önce sözle saldırıyoruz sonra yetmiyor kan döküyoruz.

Şiddet, yediğimiz ekmeğe, içtiğimiz suya bulaşmış, şiddet gün geliyor katliam oluyor, gün geliyor stadyumda, evin içinde ya da sokakta dur diyemeyeceğin şekilde karşına dikiliyor.  

Kaos ortamı! En tehlikelisi budur. Girdap gibi çeker insanları içine. Adalet, vicdan filan arama, yok olur böyle zamanlarda.

Bir de “ulus”, “millet” gazlaması vardır ki insanları zapt-u rapt altına alabilmek için başka bir yol bulamamışlar çünkü. Türk Ulusu, Türk Milleti, Kürt Ulusu, Kürt Milleti, Arap Ulusu, Arap Milleti. Birbirlerini yer dururlar asırlardır. Üstüne de yetmez “İslam-Hristiyan”, daha da yetmedi “Sünni-Şii”…işte budur Ortadoğu coğrafyası, Ortadoğu kaosu.   

Bu kaos coğrafyasında şu anda IŞİD denilen aktör baş rolde…Irak Şam İslam Devleti. Acımasızca saldırıyor, asıyor, kesiyor. Yanı başımıza gelene kadar durduk seyrettik, hatta besledik, şimdi Kobani’ye kadar geldiler ya kızılca kıyameti kopartıyoruz. Yav adamlar yıllardır yayılıyorlar, aklınız neredeydi? Yıllardır bunlar Türkiye’de de hücrelendiler, hiç mi ruhunuz duymadı?

Kirli, karanlık işlere körük tutacaksın, kapına dayandı mı da ciyaklayacaksın…pehh geçiniz, hepsi sahte bunların. Olan yine gençlere oluyor, patır patır gidiyorlar. Ne olduklarının, neden öldüklerinin farkında bile değiller.

Yakında herkes kağıt üzerinde anlaşmış görünür, alttan altta kuyularını kazmaya devam ederler. İçten içe yer dururlar birbirlerini. Nesiller değişir, değişmez bu acımasız kaos düzeni… Çünkü özünde “mülkiyet” denilen bir illet var. Herkes bu dünyadan bir yer kapma peşinde.

Bu arada Cem Garipoğlu’nun intihar ederek öldüğüne ben de inanmıyorum. Ancak hapishane sorumlusundan, gardiyanına, mevtayı yıkayana kadar bir dolu insan var devrede. Hepsi de mi bu işin içinde ! Savcılık soruşturma başlatır her halde, açar bakarlar ölen kim diye, töbe töbe…

Leman Sam’ı da desteklediğimi bildirmeden geçemeyeceğim. Tamam anlıyorum et ihtiyacımızı bu hayvanlar karşılıyor, bunun için hayvanlar kesiliyor ama ne bileyim göstere göstere de olunca ben de bir tuhaf oluyorum. Üstelik Leman Sam bir vejiteryan, hiç et yemiyor. Ona IŞİD ile kurban kesenler aynı acıyı hissettirmiş olabilir. Biraz hoşgörü lütfen…

Matilla bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Konuşmak tan tartışmaktan korkan insanların başvurduğu kısa kesin yol şiddet. Coğrafya da yaşayan bu korkak insanların tümünün genel tedaviye ihtiyacı var. Sevgiler..

Ucurtmalar 
 21.10.2014 13:04
Cevap :
var bir tuhaf durum:)sevgiler   22.10.2014 7:15
 
 
Toplam blog
: 485
Toplam yorum
: 2871
Toplam mesaj
: 123
Ort. okunma sayısı
: 2178
Kayıt tarihi
: 10.07.08
 
 

bir ters, bir düz ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster