Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Eylül '13

 
Kategori
Güncel
 

İçki yasağı ve düşündürdükleri

İçki yasağı ve düşündürdükleri
 

Son günlerde ülke gündeminde farklı bir tartışma yaşandı. Kısaca içki yasağı olarak dile getirilen bu konu bazılarına göre göründüğünden farklı anlamlar da taşıyor.

Bazı şeylerin artık masum gerekçelerle birlikte harmanlanarak kamuoyu önüne konduğu şeklindeki algı elbette ki her konuda şüpheci olma sonucuna yol açıyor.

***

Efendim, bu yasak çıkınca başta Sayın Başbakanımız olmak üzere Hükümetin ve Ak Partinin bazı üyeleri hemen içkinin zararlarından söz etmeye ve başta Avrupa ve Amerika olmak üzere başka ülkelerdeki uygulamalardan örnekler vermeye başladılar. Ben de buna sinir oluyorum.

Almanya’da içki satın alma yaşı şöyleymiş de, Amerika’da böyleymiş de…

Sevgili okuyucu, bu türlü örnekler yapılan işlere mazeret olmaz. Yani bu ülke yasalarını, yönetmeliklerini, günlük hayattaki uygulamalarını başka ülkelerdeki örneklere göre düzenleyip uygulayacaklarsa o zaman bizim yöneticilerimizin varlık nedenleri tartışılır. Ülkemizi yönetenler her şeyden önce bu ülke insanının sosyal yaşamına uygun kararları kendileri değerlendirip uygulayacaklardır. Gerekçelerini de kendi değerlendirmeleriyle ortaya koymalıdırlar. Ne yani, şimdi biz ABD Kongresine ya da Alman Parlamentosuna mı gerekçe soracağız?..

***

Aslında ben o yasakların tamamına karşı değilim elbette. İçkinin de hem dinen haram, hem de insan sağlığına olumsuz etkileri olduğunu bilirim. Ama içki içmek isteyenlerin bu tercihlerine kesinlikle karşı çıkmam ve saygı duyarım. Çünkü ben özgür bir ülkede yaşıyorum.

Bazı yasaklar olabilir dedim. Elbette ki yaşı küçük gençlerimize içki satışını ben de onaylamıyorum. Ama bu yaş sınırı abartılmamalı. Eğer bir gence 18 yaşında oy kullanıp memleketin kaderini belirleme hakkı veriyorsanız, hatta seçilme ve yönetme şansı tanıyorsanız  o gencin içki konusundaki tercihine de karışamazsınız. Park, cadde, sokak gibi kamuya açık alanlarda içki içilip sarhoşluklar sergilenmesini yakışıksız bulduğumu ifade etmek isterim. Çoluk çocuğun sürekli olarak gidip alışveriş yaptığı bakkal, büfe gibi yerlerde içki içilmesini de doğru bulmam. İçki ya ruhsatlandırılmış mekanlarda, ya da insanların evlerinde içilmelidir. Ama içki satış saatlerine getirilen sınırlamaları anlamam ve de kabul etmem mümkün değil.

***

Saat 22.00’den sonra tekel bayilerinin ya da mahalle bakkallarının içki satışına yasak getirilmesini kim nasıl açıklayacak, merak ediyorum. Zaten yasayla ilgili konuşanlar işin burasına hiç değinmiyorlar.

Sevgili okuyucu, neden saat 22.00’de yasak başlıyor. Neden 24.00, ya da 20.00 değil?

Eğer içki satışı akşam saat onda serbestse onbirde de serbest olmalı. Bu saati belirlerken hangi kıstaslar dikkate alındı?

Bu konuda kentimizin önemli tekel bayilerinden Metin Mutafoğlu ile yapmış olduğum bir sohbette aynen şunları söylemişti:

“Bu karar büyük marketlere ayrıcalık tanımaktadır. Onların açık oldukları saatlerde içki satışı serbest, onlar kapandığı zaman da yasaktır. Bu mağazalar genellikle saat 22.00’de kapanmaktadırlar…”

Hatta Mutafoğlu daha da ileri giderek adeta olaya bir meydan okuma getirmişti.

“Yürekleri yetiyorsa yasağın saatini daha erkene, yani 18’e, 20’ye alsınlar. Ama alamazlar. Bu marketlerden çekinirler…”

Mutafoğlu haklı mı, bilemem. Ama bu yasağın saati neye göre belirlendi, bilmek isterim.

 
Toplam blog
: 114
: 548
Kayıt tarihi
: 18.11.09
 
 

Emekli öğretmenim. Üç yıldır Söke Ekspres gazetesinde günlük yazılar yazıyorum. 2008 Yılında röpo..