Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

İçli köfte

İçli köfte
 

Yıllar yıllar önce bir ev sahibimiz vardı. 6 yaşıma kadar yaşadığım, hayal meyal hatırladığım, isimlerini babama sorarak öğrendiğim, Rusya kökenli ama Türk Vatandaşı olan Diş Doktoru Tirofin Denisko ve kardeşi Vasil Denisko ile eşleri. Çocukluğumun en güzel günlerini orada yaşadım. İlk hediyelerimi onların elinden aldığımı, paskalya tatillerinde boyanan yumurtaları ve bize sundukları nefis sofraları, yılbaşlarında evlerinde uyutup yastığımın altına sakladıkları ve Noel Baba getirdi dedikleri hediyelerimi unutmam mümkün mü?

İşte o hediyelerimden biri de mutfak setiydi. Öyle böyle değil. Komple mutfak. Kuzineli sobasından ocağına, tencere- tabağından, fincanına, yerdeki kilimine kadar. İşte o oyuncağımla o kadar uzun süre oynadım, o kadar uzun süre yemekler yaptım ki… Zannediyorum o oyuncağımla sevdim ben mutfağı.

İlk yemek yapma deneyimim 8- 9 yaşlarıma rastlar sanıyorum. Kaz çobanlığı sırasında közde patates pişirdiğimi saymıyorum. Evde tencere-tava kullanarak yaptığım ilk yemekten bahsediyorum. Annemle babam işteyken ve biz dönem tatilinde olduğumuzdan bir sürpriz yaparak yemek yapayım anacığıma dedim. Patates kızarttım ve köfte yaptım. Tabi tadını şimdi hatırlamıyorum, kim bilir ne acayip köfte olmuştuJ Epeyce de pişirmişim, kocaman bir tepsi doldu. Biz kardeşimle birlikte annemleri beklerken birazcık üstünden yemişizJ Annemler geldiğinde gözlerini kapayarak içeri aldık, tepsinin başına götürdük ve SÜRPRİİİİİİİİZ diye bağırarak açtık gözlerini. Hiç unutmam annemin şaşkınlığını, babamın bakışını… Tepside iki dilim patates, bir tane köfte kalmış. Kim yemiş bunlarıJ Nasıl bitmiş..

Neyse;

Şimdi hiç alakası yok ama içli köfte yapmıştım bir zamanlar, arşivden resmini alarak onu yazayım derken aklıma çocukluğum geldi de yazıverdimJ

Aşağıda verdiğim malzemelerden çok fazla köfte çıkıyor. Ben yılbaşında kalabalık misafirlerim için yapmıştım. Çeyrek ölçü yeterli sanırım.


Malzemeler:

1 kg kıyma

1 kg soğan

1 kg ince bulgur

1/2 demet maydanoz

1 tatlı kaşığı kimyon

1 tatlı kaşığı karabiber

1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber

1 yumurta

2-3 yemek kaşığı un

2 yemek kaşığı zeytinyağı

Tuz


Yapılışı:

1, 5 litre suyu kaynatın ve ayıkladığınız bulguru bu suyla ıslatarak ağzı kapalı olarak şişmesi için yaklaşık 45 dakika bekletin. Bu arada bir tencereye soğanları doğrayarak iki kaşık yağla pembeleştirin. Kıymayı katıp kavurun. Baharatlarını ve tuzunu ilave edin. En son maydanozu kıyarak karıştırın ve ocağı kapatarak soğumaya bırakın.

Şişen bulgura unu ekleyerek elinizle havalandırarak karıştırın. Yumurtayı kırın, isterseniz bir kaşık biber salçası ekleyin. Tuzunu ilave ederek yoğurun. Yoğurma işlemini çok iyi yapmanız gerekiyor. Aksi halde köfteler açılıp dağılacaktır. Bulgurunuz hamur kıvamına gelip elinizde açmaya çalıştığınızda dağılmıyorsa olmuş demektir. Yumurta büyüklüğünde parçalar alarak elinizde yuvarlayın ve ortasını oyun. Elinizle kenarlara doğru hafifçe iterek açmalısınız. İçine bir kaşık kıymalı malzemeden koyup, yuvarlayarak ağzını kapatın.

Kızartma tenceresine sıvı yağ koyarak kızdırın ve köfteleri her tarafı kızaracak şekilde pişirin. İster salata ile ister yoğurt ile servis yapın. Afiyet olsun.

 
Toplam blog
: 26
: 2226
Kayıt tarihi
: 20.01.09
 
 

1964 doğumluyum ve Sağlık sektöründen 2005 yılında emekli oldum. Evli ve iki çocuk annesiyim. Şu an ..