Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '19

 
Kategori
Deneme
 

İdeal Gerçekleştirme Oranı

Ortalama bir insan olarak düşündüklerimizin ne kadarını gerçekleştiriyoruz? Dünyanın geldiği durumdan belli. 8 milyar insanın düşünce hayal ve çabasının sonucu bu olamaz.

Örneğin ben, düşündüklerimle dünyayı kurtarıyorum yaptıklarımla kendimi bile kurtaramıyorum. Kaldı ki vasatım, benden aşağıdakiler de var.

Gerçekleştirme oranımız düşük ama bu konuda yanlışlar da var…

Söylediğimiz ve planladığımız her şeyi gerçekleştirmemiz gerektiği gibi algı var. Kişide bu olmadığı zaman eksiklik sayılıyor. Böyle saçma bir algı olmasa insanlar serbest bırakılsa daha çok şey yapacağız. İnsanlara sınır koymayın diyorum yüz kere!

Hayat bu düşündüklerimizin bazılarını yaparız bazılarını gerçekleştiremeyiz. Hem bu bazen elimizde de (yani bize bağlı da) olmayabilir. Hayatta hiçbir isteğini gerçekleştirememiş insanlar da olabilir.

Düşündüklerinizin bazılarını ya da ne bileyim en çok istediğiniz bir şeyi gerçekleştirdiğiniz zaman aslında tamam demektir. Zaten bir insanın hayatında yapmak istediği şeylerin sayısı 10’u geçmez.

Ve insanların çoğu amaçsız yaşar… Yaşamak için yaptıkları(tahsil, çalışma vs.)onlar için amaçtır.  Bunlar sayılır mı bilmiyorum. Yoksa bir şey yaptım diyebilmek için şeytan kayalıklarından Mars’ın kılıcını mı getirmemiz lazım? Hani bazıları için bu konuda çıta yüksektir.

Bence bir kişinin kendini aşan bir şeyi yapıp gerçekleştirmesi çıtadır ve bu her şey olabilir.

Bu konuda bir standart yok. İnsan yaptıklarıyla insandır diyerek bir şeyler yapmayı/başarmayı kişilik testi haline getirmişler, yapamayanların değeri yok.

Bu yazdığım konunun insanlar arasında pek düşünüldüğünü sanmıyorum. Düşünüyorlar istiyorlar, bazılarını gerçekleştiriyor bazılarını yapamıyorlar. Böyle sürüp gidiyor. Düşündüklerimizin ne kadarını gerçekleştirirsek bir anlamı olur demiyorlar. Daha garip bir durum; olup olmaması bir yana sırf bunun için çabalamak onlara yetiyor bazen.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..