Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Erdoğan Özgenç DOST MECLİSİ

http://blog.milliyet.com.tr/erdoganozgenc

04 Haziran '13

 
Kategori
Güncel
 

İdeoloji (Düşünce suç mudur ki ideolojik olmak yanlış olsun)

Neden korkuyoruz acaba da olayları “ideolojik” miş yapanlarda ideolojik düşünüyorlarmış diye değerlendiriyoruz.

Vay anasını yahu “ideoloji” ne zamandan beri tu kaka oldu, ne zamandan beri utanılacak hatta suç sayılacak bir hale geldi. İdeoloji düşünce demektir, düşünmek suç mudur?

***

Elbette herkes gibi bende insanım; benim bir aklım beynim var, iki gözüm iki kulağım var, her şeyi görüyorum anlayabiliyor ve kendime göre yorumlayabiliyorum.
Sonuçları; benim ”ideolojim” yani düşüncem ve görüşümdür.

Herkes ne düşünüyorsa benim önüme ne konuluyorsa kabullenmek zorunda değilim. Kabul etmem ve ısrarla aynı tarz ve ayarda düşünmem isteniyorsa ben “robot” muyum ki her denileni yapacağım onların gör dediklerini görecek diğerlerine gözlerimi kapatacağım, düşün dediklerini düşüneceğim.

Hiç kimse de benim gibi görmek bakmak duymak ve düşünmek zorunda değil…

***

Bana ters gelenler var benim de beğendiklerim var, ama beğenmediklerime her itiraz ettiğim de her aykırı düşündüğümde benim aklımı zekâmı hiç sayıp hiç kimse yaptıkların “ideolojik” deme hakkına sahip değildir. Aykırı düşünceler ideolojik ise evet ben ideolojik düşünüyorum…

Bazı yaşantıları beğenmiyorum bazı kılık kıyafetleri beğenmiyorum bazı kalıplaşmış ve eskimiş düşünceleri beğenmiyorum ve bunlara sahip olanlarla aynı yerde yaşamak istemiyorum, hiç kimse kıvırmasın benim gibi düşünenleri onlarda istemiyor. ,

Her ikimizin de bu tarz düşünmek en doğal hakkı değil mi?

***

Az evvel değerli dostum Muammer Avşar ın bir yazıma yaptığı yorumda hemen her şeyi dolandırıp dolandırıp “kendi dini inançlarına” getirdiği dikkatimi çekti, sanki ben veya bizler dinsiz'mişiz Allah'a peygambere inancımız yokmuş gibi düşünülüyor, yok böyle bir şey bu bize ve benim gibi düşünenlere yapılan en büyük hakarettir…

Yazdığım yazı da basit bir ironi vardı katı ve dar bakış açısı ile ilgili o kadar, üstelik o olay gerçekti ve kimseyi aşağılamak ötekileştirmek amacına da hizmet etmiyordu. Kast aramak da “ideoloji” dir.

***

Kendisinin yorumuna cevap verirken yazımdaki ironiyi aynı hataya düşüp anlayamadığını söyledim, zekâsına ve bilgisine saygısızlık ettiğimin farkına vardım, kendisinden hassaten özür dilerim.

***

Ancak şimdi olup biteni basit bir ideolojik eylem gibi görenlere ve her fırsatta konuyu dini inanış biçimlerine getirenlerin amacı “ideolojik” değil mi? Şimdi ben onların bu düşüncelerine ve ısrarla aynı şeylerde odaklanmalarını “dini ideoloji” diye adlandırsam haksız sayılır mıyım?

***

Özgür ve akıllı olan herkesin bir görüşü bir duruşu ve bu kavramlarına uygun gördüğü bir odağı mutlaka ama mutlaka olmalıdır.

Bunu açıkça ortaya koyabilir saygı duyulmalı, bunu tamamen saklayabilir ona da saygı duyulmalı ama terazinin bir kefesine bakıp kendi kefenize bir gram daha fazla atmaya çalışmak eşitlik hatta insanlık kavramından uzak olur. İRONİ de anlatmak istediğim de buydu…

***

Söylemeye çalıştığımız anlatmaya göstermeye çalıştığımızı elbette kendi düşüncelerimiz çerçevesinde değerlendirip o kapsamda açıklıyor ve taleplerde bulunuyoruz.

Siz buna ister “ideolojik” deyin ister ne derseniz deyin ama bu bile benim hala bağımsız özgür ve insanca düşünebildiğimi gösterir. Nesinden gocunayım ki?

***

Yeryüzünde din, ilim bilim, insanlık doğa siyaset, ticaret eğitim, ama aklınıza ne geliyorsa geldin, size en uygun olduğuna inandığınız bir düşünceye sahipseniz o düşüncenin adı “ideoloji” dir.

Sorun; ideolojilerin diktaya varan, şiddet içeren, kan dökme, insan hayatına kast eder şekile gelip gelmediğidir. Eğer bu bağlamda bir düşünce yapısına yani ideolojiye sahipseniz bence kusura bakmayın insan bile değilsiniz.

Şükür ki bugüne kadar böyle bir yapıya ve düşünceye asla sahip olmadım olmama da imkân ve ihtimal yoktur. Dostlarım bilir…

***

Lütfen ülkeyi yönetenler ve dinimizi hoyratça siyasi emellerine alet edenler önce nerede hata yaptık diye düşünmeli, sözlerini tartmalı, insanları ideolojileri yüzünden dışlamamalıdır.

Düşüncenin ve ideolojinin suç olduğu yerde ne dinin varlığından ne de insanlıktan söz edebilirsiniz.

***

Birileri diğerinden akıllı olabilir ama asla üstün değildir. Aklın yapamadığını beden yapabilir bedenin yapamadığını akıl yapabilir çok daha iyi başarabilir…

Yürekten saygılar…

Erdoğan ÖZGENÇ

 
Toplam blog
: 846
: 425
Kayıt tarihi
: 26.06.12
 
 

Emekli banka müdürüyüm ama kart vizitimde "insan" yazıyor. Adana'da ikamet ediyorum. Herk..