Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '18

 
Kategori
Siyaset
 

İdeolojik Saplantı(!)...

Bu konuya girmek istemezdim…

Ama, okuyunca değinmeden edemedim…

Sabah gazetesi yazarı Sayın Engin Ardıç, bugünkü yazısında (20.12.2018) memleketimizde çokça çenelerimizi yoran bir hususa değinmiş.

Atatürkçülük ve Kemalizm…

Sayın Ardıç’ın yazısının başlığı şöyle: “Kemalizm’i Tanıyalım”…

Sayın Ardıç, yazısında kendisiyle aynı jenerasyondan bir arkadaşının kitabına atıfta bulunuyor. Sayın Onur Atalay  “Türk’e Tapmak” isimli bir eser kaleme almış.

Engin Ardıç da makalesinde tanışık olduğu Onur Atalay’ın kitabından bazı bölümleri alıntı yapmış, şimdi ben de bu alıntılardan sadece bir tanesini sizlerin dikkatine sunmak istiyorum…

Kitapta, Tekin Alp’e ait olduğu ileri sürülen şöyle bir şiir var:

["Kahramanlığın örneği olan ve vatanın istiklalini yoktan var eden Mustafa Kemal'e, onun cengâver ordusuna, yüce kanunlarına, mücahid analarına ve Türkiye için ahret günü olmadığına iman ederim...
Türk ordusunun birliğine ve Gazi'nin Allah'ın en sevgili kulu olduğuna kalbimin bütün hulusuyla şehadet ederim."]

Dediğim gibi bu hususta daha fazla bir şey yazmanın anlamı yok. Milliyet Blog sitesinde, zaten bu doğrultuda yazılarım var. Ama, daha teferruatlı açıklama için, Sayın Ardıç’ın bugünkü makalesine bakılabilinir.

İşte, Türkiye’de, senelerce neden laik seküler kesimler; ya da siyasal oluşumlar, muhafazakâr kitlelerin gönlünü çalamamakta veya onların teveccühüne mazhar olamamaktalar, Kemalizm ideolojisi açıklamakta.

Aynı şeyi bir kez daha tekrar ediyorum: Bence de ATATÜRKÇÜLÜK ve KEMALİZM aynı şeyler değil. 

 
Toplam blog
: 706
: 83
Kayıt tarihi
: 18.05.16
 
 

Ben, Uludağ Üniversitesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü mezunuyum. Şuan için öze..