Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '08

 
Kategori
Su Sporları
Okunma Sayısı
3458
 

İdman sonrası beslenme

İdman sonrası beslenme
 

Karbonhidrat ve protein bol bir beslenme sporcular için idealdir.


Vücudumuzun egzersiz esnasında kaybettiği enerji ve sıvıyı hemen yenileyebilmesi için ne yiyip içmeliyiz? Düzenli egzersiz yapan herkes için önemli bir soru. Yaşımız ilerledikçe fiziksek aktivitenin bize yarar getirmesi için vücudumuza gerektiği gibi davranmak daha da önemli bir hal alıyor. Haftada bir iki kez hafif egzersiz yapan kişilerden profesyonel sporculara kadar herkes doğru beslenmenin yararlarını görecektir.

Egzersiz esnasında hem enerji harcarız, hem de sıvı kaybaderiz. İdman sonrasında yeni bir idmana veya yarışa hazır hale gelebilmek için, ya da enerjik bir gün geçirebilmek için vücudumuzun kendisini hızla toparlayabilmesi gerekli.

Ne zaman?
Egzersizden sonra olabildiğince çabuk birşeyler yiyip içmek gereklidir. Yapılan araştırmalar, egzersizden sonra 2 saat içinde aldığımız karbonhidratların vücudumuzun enerji seviyesini hemen eski haline getirdiğini göstermiştir.

Ne?
Egzersizden sonra gereksiniminiz olacak karbonhidrat ihtiyacı için biraz meyve ve bir şişe su veya sporcu içeceğini yanınızda bulundurun. Önemli bir nokta da, aldığınız sıvı ve karbonhidratın hemen kaslarınıza erişebilmesi için için bunlarla beraber yağ içeren yiyecekler yemeyin. Daha sonraki nomal öğününüzde de olabildiğince az yağ, bol karbonhidrat almalısınız. Protein de karbonhidratın kullanımını hızlandırdığı için iyi bir alternatiftir. Hamur işleri, pirinç, yağsız et veya balık çok iyi tercihlerdir.

Sıvılar:
Egzersizden önce, esnasında ve sonrasında olabildiğince bol sıvı almak çok önemlidir. Egzersizde kaybettiğiniz kilo kadar sıvı kaybettiğinizi unutmayın. Egzersiz öncesi ve sonrası tartılarak ne kadar sıvı kaybettiğinizi görebilirsiniz. Siz, hedef olarak kaybettiğinizin birbuçuk katı sıvı almaya çalışın. Alkol ve kafein içeren sıvılardan ise kaybettiğiniz sıvıyı yerine koyana kadar uzak durun. Bunlar sadece vücudunuzun sıvı kaybını artırır ve toparlanmasını geciktirir.

Sağlıcakla kalın

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Teşekkür ederim bu yararlı bilgiler için..

Durdurun Dünyayı 
 05.03.2013 17:01
 

Merhaba sayın hocam ben 35 yaşındayım bir sağlık klübüne üye oldum salonda fitness salonu ve yüzme havuzu var soruma gelince ben işyerimde gece vardiyasında çalışıyorum 23:00 sabah 07:00 arası ben sabah işten çıktıktan sonra spor yapmak istiyorum fakat spordan sonra uyumam gerekir akşam işe gidebilmem için:.. beslenmeyi nasıl düzenlemem gerekli yatmadan öncemi yemeliyim yoksa kalkıncamı beni bilgilendirir iseniz sevinirim

bulent sanli 
 03.07.2008 19:00
Cevap :
Aslında spor yaptıktan hemen sonra uyumak zordur ama başarabiliyorsanız sorun yok. Mümkünse sabah spor yapmadan 1-2 saat önce ekmek, peynir, reçel gibi çok yağlı olmayan orta karar bir kahvaltı yapın. Kuruyemiş ve meyve de bunun alternatifi olabilir. Spordan sonra da 1 saat içinde az miktarda yine yağlı olmayan birşeyler yiyip yatın. Spordan önce süt içmeyin, midenizi kaynatır, spordan sonra uyumanıza yardımcı oluyorsa süt içebilirsiniz. Spor öncesi ve sonrası protein ve/veya karbonhidrat ağırlıklı beslenmeniz gerekli. Yağ ise sindirimi zor olduğundan spor öncesi ve sonrası tercih edilmez. Kaybetmeden önce sıvı almak (spor öncesi ve esnasında) çok önemli. Mineral kaybını geri koymak için de yarı yarıya soda-su karışımı içebilirsiniz. Spor öncesi ve sonrası kan şekerini çok hızlı çıkarıp indiren tatlı türü besinleri tercih etmeyin. Her bünye farklı tepkiler vereceği için söylediğim kapsamda deneyip sizin için doğru besinleri tespit edebilirsiniz. Sağlıcakla kalın.  04.07.2008 0:50
 

Bu yazınız da diğerleri gibi yararlı,öğretici katkılar sunan bir çalışma.Elinize,emeğinize sağlık.Sevgiyle.Dostça selamlarımla

zeki etferat 
 12.04.2008 9:40
Cevap :
Zeki abi sizin yazılarınız da çok öğretici, iltifatlarınız için teşekkürler.  21.04.2008 13:55
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 103
Toplam yorum
: 83
Toplam mesaj
: 44
Ort. okunma sayısı
: 11344
Kayıt tarihi
: 02.02.07
 
 

Yüzme aşkımı sizlerle paylaşmak istiyorum. Yüzme öğrenmek isteyenlerden düzenli yüzenlere tüm yüzme ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster