Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Şubat '18

 
Kategori
TV Programları
 

İdris Koçovalı (Ercan Kesal) Anlattı, Ben Dinledim

İdris Koçovalı (Ercan Kesal) Anlattı, Ben Dinledim
 

Genellikle insanın bir mesleği işi olur yanında hobi olarak amatörce uğraşları vardır. Bazı insanlar ise doğuştan yeteneklere sahiptir, çalışkandır, azimlidir mesleğinin yanında bir çok uğraşları vardır.Bu hafta Bursa'ya kitaplarını imzalamaya gelen Ercan Kesal'ın söyleşisini izledim ve söyleşide sorulan sorular üzerinden aşağıdaki yazıyı hazırladım.
 
Yanına giderken heyecan yaptım, hatta yanında daha çok heyecanlandım, neden mi? Bir insanın bir mesleği olur! Ercan Kesal doktor, hatta bir hastane işletiyor, sinema ve dizi oyuncusu, kitaplar yazıyor, çektiği belgesel filmi ile ödüller alıyor. Bunların yanı sıra imza günleri ve söyleşiler yapan bir insanın yanında heyecanlanmamak elde mi ? 
 
Soru :Senaryo yazarlığı, dizi oyunculuğu ve kitaplar yazıyorsunuz  ayrıca eğitimini aldığınız doktorluğu da devam ettiriyorsunuz bu kadar işi neden yapıyor sunuz ? amacınız ne ?  Kendinizi hangi alanda  görüyorsunuz?
Ercan Kesal :Öncelikle yaptığım bu işleri doğrusu kendim için yapıyorum, kendimi büyütmek, kendimle hesaplaşmak, kendimi tanımak, kendimden memnun olmak ve kendime saygımı sürdürmek için yapıyorum.Bütün sanatların da,  en büyük sanat diyebileceğimiz yaşama sanatına katkıda bulunmak için yapılabilir olduğunu biliyorum.Bu yüzden edebiyatla sinemaylave benzer işlerle uğraşmamın arkasında daha iyi insan nasıl olabilirim, bu dünyadaki yerim daha iyi nasıl olabilir arzusu yatıyor.
 
Soru: Nuri Bilge Ceylan'ın Cannes film festivalinde ödül alan filmi "Bir Zamanlar Anadolu" filminin hikayesi sizin başınızdan geçmiş doğru mu?       
Ercan Kesal :  Evet bu öykü benim başımdan geçti. Bir gece bir grup bürokrat, doktor, savcı ve  komiser sabaha kadar bir ceset ararlar.1984 yılında Kırıkkale'nin bir kasabasında genç bir hekimdim, 23 - 24 yaşlarında buna benzer bir olay yaşadım. Nuri Bilge Ceylan hikayemi çok beğendi ve film yaptı ve ben de filmin senarist ve oyuncularından biri oldum.
 
Soru:Avanos'ta dünya ya gelen Ercan Kesal çocukluğunda  sinemacı mı, yoksa yazar mı olmayı aklından geçiriyordu?
Ercan Kesal :Ben Gazozcu Mevlüt'ünen küçük oğluyum. Babamın projesi idim ben, o önceleri pilot olmamı istiyordu.Ben de pilot olmak istiyordum.Sınavları kazanmıştım ama sol kulağımda problem çıktığı için okula giremedim.1976 yılında Ankara Siyasal Bilgiler Fakültesi’ne kayıt oldum.Sonra da Diş Hekimliği ve Tıp Fakültesi. 1984 yılında Ege Tıp’tan mezun oldum.
 
Soru:Siyasetle uğraştınız ve başınıza gelenlerden kitap yazdınız. Kitabın fimini ne zaman çekeceksiniz ?
Ercan Kesal :2001 ile 2004 yıllarında siyasetle uğraştım, ama istediğim gibi olmadı, o yıllardan sonra daha çok edebiyatla ve sinemayla uğraştım. Hatta o yıllarda yaşadıklarımı "Nasipse Adayız" adlı bir romanda  topladım ve senaryosunu da yazdım.Temmuz ayında filmini çekeceğim.
 
Soru:Sevilen bir dizi oyuncususunuz en çok hangi proje de oynamak istersiniz?
Ercan Kesal:Sinemada yönetmenlik yapacağım  ve oyunculuğu bir süre sonra hiç yapmak istemiyorum. Kendi filmimde oynamayı planlıyorum ama. Sinema filmi yapmak yada kamera arkasında bulunmak, okumak, yazmak, ömrümü böyle geçirmek istiyorum.Başka bir şey düşünmüyorum.
 
Soru:İdris Koçovalı karakteri hakkında ne düşünüyorsunuz ?
Ercan Kesal :Ben oyuncuyum, karakteri sevmek sevmemek ötesinde karakteri inandırıcı kılmak zorundayım. İdris Koçovalı karakterinin sevilip sevilmemesi konusunda emin değilim doğrusu. Karakterin anlaşılması gerektiğini düşünüyorum mutlaka. Diziyi kabul etmemdeki en büyük sebep, senaryoyu gerçekçi bulmaktı. Çukur dizisi aslında Godfather'in(Baba)replikası,daha doğrusuGodfather filminden  çok etkilenmiş bir senaryo. Ben de orada MarlonBrando'nun oynadığı karakterin bir benzerini  oynuyorum. 
 
Soru:İdris Koçovalı yerinde olsaydınız?  çocuğunuz olduğunu öğrenseydiniz neyapardınız?  Ercan Kesal :Karakteri oynarken Ercan Kesal kabadayı olsa ne yapardı diyorum ve onu oynuyorum.Soruyu önce kendime soruyorum, ona göre oynuyorum.Senaryonun sınırlarını zorlamadan, gerçekte Ercan Kesal ne yapacaksa onu yapıyorum. 
 
Soru:  Eşiniz, Nazan Kesal "Fazilet Hanım ve Kızları" adlı dizide oynuyor ?  İkinizde Türkiye'de popüler dizide oynuyorsunuz. İlginç tepkiler alıyormusunuz?                                                 
Ercan Kesal :   Eşim Bursa Devlet Tiyatrosundan emeklidir. Bir tarafımız Bursalıdır yani! Bazen yan yana yürüyoruz ‘’İdris Bey’le Fazilet Hanm Migros’a gidiyorlar!’’diye sesleniyorlar. Sabahları zor oluyor bizim için, biliyorsunuz setlerin arabaları olur, evimin önüne biri benim dizimin Ay Yapım’ın arabası geliyor, yanına Fazilet Hanım’ın Avşar Yapım’ın arabası yanaşıyor. Geçen gün hanımın arabasına binmişim, şoför abi senin araba arkada diye uyardı. İşin esprisini yapıyoruz evde; mesela ben İdris Koçovalı karakteri olarak Fazilet Hanım’ın yalısına gidiyormuşum. Fazilet Hanım şaşkınşaşkın gezerken "Çukur'a"   bizim mahalleye geliyor falan gibi.
 
Ercan Kesal, nam-ı değer İdris Koçovalı'ya teşekkür ederim. Yeni projelerini, sanat çalışmalarını takip etmeye devam ediyorum.
 
M.Haluk Yalçınkaya (MHY) İyi Seyirler.
 
 
Toplam blog
: 136
: 6807
Kayıt tarihi
: 09.05.15
 
 

Kültür ve sanat alanında araştırmalar yapıyorum. Birçok yayına sinema ve tiyatro alanında yazılar..