Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Temmuz '12

 
Kategori
KOBİ
Okunma Sayısı
753
 

İflas etmek isteyenlere uzmanından parlak fikirler /20-Pazarlama

İflas etmek isteyenlere uzmanından parlak fikirler /20-Pazarlama
 

PAZARLAMA


Pazarlamacılar akıncılar gibidir. Savaşa en ön saflarda dalıp galibiyet veya mağlubiyetin anahtarı olurlar. Eğer müşterileriniz belli bir iş kolunda ise, birebir satış yapılacak kadar az sayıda ise, bir pazarlama ağı gerekmeye başlar. Başlangıçta şirketinize bir kişi yeter sonra artırma ihtiyacı duymaya başlarsınız. Pazarlamacıların gıdası primdir. Sadece maaşla veya sadece primle çalıştırmak sakıncalıdır. Prim olmazsa motivasyon araçlarınızdan en güçlüsünü kullanmıyorsunuz demektir. Bazı firmalar hedefler koyarak bunu yaparlar. Hedeflere ulaşamayanları ikaz ederler daha sonra da tekrarlanınca işten çıkarırlar. Ulaşanları da ödüllendirirler. Fakat sabit bir gelir olmazsa insanlar çaresizlik denizine düşebilir ve kısa zamanda prim almak için yapılmaması gerekenleri yapabilirler.

 Pazarlamacılar sıkı takip edilmesi gereken elemanlardır. Müşterilerinizi rakip firmalara verebilir, müşterilerinize aslında yerine getiremeyeceğiniz sözler verebilir, sahte satışlar yapabilirler. Mutlaka periyodik olarak rapor almak bazı müşterilerle direkt ilişki kurmak müşteri portföyünün hakkındaki bilgileri şirket bünyesinde arşivlemek telefon numaralarını müşteri bilgilerini sadece ilgili pazarlama elemanının ulaşımına açmak alınması gereken önlemlerdir. Sadece ve sadece satmaya odaklanmış bir pazarlamacı yanlış yapmaya çok açıktır.

Pazarlama işi satma işinden farklıdır. Daha uzun vadeli bir müşteri ilişkisi anlamına gelir. Binasının temelini atan müteahhide çatı satmak isteyen pazarlamacı çatı aşamasına gelene kadar defalarca ziyarette bulunup sıra çatıya geldiğinde müşteri ile yakın bir ilişki elde etmiş olur. Bu ilişki çatı yapıldıktan sonra da devam eder. Çünkü bu müşteri eninde sonunda bir inşaat daha yapacaktır. Bu ziyaretler trafiği anlamına gelir. Bu ziyaretleri bir ajandaya bağlamak gerekir.

Tahsilat işini de bir çok şirkette pazarlamacılar üstlenmektedir. Özellikle şehir dışı bayilere, müşterilere sadece pazarlamacılar düzenli ziyaret yaptığından tahsilat görevi de onlara düşer.

Pazarlamacınız şirketinizi temsil eder. Dolayısıyla onun ayakkabısı, saç şekli, kravatı, ona verdiğiniz araba büyük oranda şirketinizin ayakkabısı, kravatı, saç şekli, ve arabasıdır. Diksiyonu bozuk birisi asla sizi temsil etmemelidir.  Anormal saç iki günlük sakal tıraşı fiyatınızı düşürür, inandırıcılığınızı zedeler. Ben en iyi ürünü satıyorum elemanımın kıyafetinin ne önemi var demeyin. Bu bilinçaltımızda olup biten bir şey. Doğduğumuz andan itibaren insanları görünüşlerine göre sınıflandırıp onlara bu verilere göre cevap veriyoruz. Bilimse bir sürü araştırma sonucu buna ulaşıldığından mantıksız da gelse satış yapmak istiyorsanız genel geçer kılık kıyafet kurallarını uygulamak zorundasınız.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 34
Toplam yorum
: 2
Toplam mesaj
: 2
Ort. okunma sayısı
: 1298
Kayıt tarihi
: 30.01.12
 
 

İTÜ Mimarlık fakültesi Mimarlık bölümü mezunuyum. Mimarlık ve fotoğraf ilgi alanlarım. Kendi ofis..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster