Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '11

 
Kategori
Sinema
 

İğriye iğri doğruya doğru

İğriye iğri doğruya doğru
 

FİLMİN OYUNCULARI


Bu akşam dostlarımla birlikte “Efeköy Entel Köye Karşı” isimli filmi izledik. Bu yazıyı yazmasam olmazdı. Geçen yıl “kutsal damacana”yı izlemiş ve önceki bir yazımda yerden yere vurmuştum. Bu filmi ise yere göre sığdıramıyorum. Evet abartmadan söylüyorum. Çatlayana kadar güldüm. Hüzün ise o da vardı, vatan, toplum, din, aşk, medeniyet, tarih, kültür, doğa, vardı. Müziğin ise alası vardı.

Filmde küfür bol, gırla gidiyor. Ancak öyle yerli yerinde kullanılmış ki. Gülmekten başka yapacak şey yok. Tekrar söylüyorum öyle çok küfür var ki hani nerdeyse sözlerin yarısı eder. Ama ben utandım diyen beri gelsin. Onu söyleyen kendinden utansın. Ağır ağabeyliğinden taviz vermeyecek olanlar bu ve monşerler bu filme sakın gitmesin…!

Dostluk, barış, sevgi mesajı veren hem de kırsal ve kent toplumları arasındaki kopukluğu bütün çıplaklığıyla ortaya koyan, üstelik Avrupa Birliğine karşı oluşan kuşkulu bakış açısını bile törpüleyen. AB’nin kırsal kalkınma alanında verdiği kültür ve tarım hibelerini bu denli güzel açıklayan bu filmi salonda değil buradan ayakta alkışlıyorum.

Filmde gene bakan karakteri ile rol alan, Eski kültür bakanlarından Yüksel Yalova ile “Aşırı” karakterini sevgi ile kucaklaştırıp 68 kuşağının yüreklerden silinmeyen ıstırabını sonlandırıyor.

Alman siyasetçi yeşiller partisi başkanı  Claudia Roth'u da filme katarak hikayeye Avrupa toplumu ile de kardeşlik esintisi kazandırmış. Söylenecek söz bırakmamış. Mitolojiden “Selene” ay tanrıçası hikayesini anlatmak ise, sanki tarih dersinden de bir kuple bulunsun der gibi. Hele rock müziğin son dönem duayeni Nejat Yavaşoğulları, ilerlemiş yaşı, doğal kimliği ve tavrıyla öylesine cuk oturmuş ki. Hani neredeyse hiçbiri rol yapmıyor da sanki gerçeklermiş gibi.

 “Katrin” tiplemesine ise doğallığı ve güzelliği ile seyretmeye doyulmuyor.

Yüksel Aksu’nun kendisinin rol aldığı aralardaki geçiş sahnelerinde izleyiciye roman havası ile sunulan ara taksimleri ayrı güzel. Zaten film çıkışında cd sini, “nereden satın alabilirim” diye arayan çok olacaktır.

Filmin senarist ve yönetmeni Yüksel Aksu, oyuncuları Şahin Irmak, Ayşe Bosse, Emin Gürsoy, Hamit Demir, Ümit Olcay ve yapımcıları, Muharrem Gülmez ve Taha Altaylı nın ellerine sağlık.

Şunu ise mutlaka söylemem gerek bu film gişe yapmaz…! Ama ödül alacağını umuyorum.

Zaten bu gösterimde bile salonun pek azı doluydu.

Çünkü “Efeköy Entel Köye Karşı yı izledim” diyerek. Sınıf atlamak mümkün değil.

“Bu filmi izledim öyleyse ben entelim”demek de mümkün değil.

“Ben herhangi biriyim”diyebilecek özgüvene sahip olanlar çok eğlenecektir.

Toplumsal barışı özleyenlere bu filmi görün derim. Kentli, köylü, patron, işçi, kadın, erkek, küçük, büyük, aydın, cahil her kes izlesin ve bir gönül dolusu gülsün.

Kendini toplumun bir parçası olarak gören herkes bu filmde güler.

Bülent Selen

Bu blog Sinema sitesinde de yayınlanmaktadır

 
Toplam blog
: 89
: 985
Kayıt tarihi
: 09.07.10
 
 

Marmara Üniversitesinde  İşletme okudu. İstanbul Üniversitesinde yüksek lisans yaptı.  Dış Ticare..