Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Nisan '16

 
Kategori
Felsefe
 

İhtiraslı Ego Bayrağı yükseklerde dalgalanır

İhtiraslı Ego Bayrağı yükseklerde dalgalanır
 

Merak ediyorum, hakikaten merak ediyorum “İslam” yalnız geniş coğrafyaların insanına ego mu aşıladı. Bu haşin ve yontulmayan, dinginlikten uzak, bilgi kusurlu insana sadece bir sıfatla mı taçlandırdı?
 
Sorunun din olmadığını çok iyi bildiğimi biliyorum desem de din, yani konjöktürel din fenomen olmaya çalıştı . Sondan gelen inanç şarlatanlığı ise "İlk"leri ötekileştirdi zira ilkler ile tıpa tıp benzer olmak ile beraber bilinç altına bir üstünlük formatı yüklendi. Nesiller boyu devam eden bu algı sorunu yerini niceliklerle korumuş, bunun farkındalığındaki niteliğe asla hoş bakılmamıştır.
 
Hele şu son jenerasyon pıtırcıkları ise bir umut sinyalini gösteremiyorlar. Umut ışığı yansın diye deniz feneri olmaya çalışıyorum dört yanım zincirlenmiş, bir yanı dikenli tel örgüler elimi yüreğimi kanatıyor. Ben ise aydınlatabilmek için dilim ve aklımla bu feneri tutmaya çalışıyorum.
 
Körpe beyinler, atalarının izinde... Yıkılması güç üstünlük egosunun duvarlarına “sevgi”, “saygı” aşılıyorum. Sevgi şırıngasını her insanın sevgiye istekli, boşluğundan sızdırıyorum. Bazen yeri geldiğinde çağlayanlar gibi hiddetlensem de, giriş kapısını kaç zamandır keşfetmişim.
 
Söz konusu olan bu geniş coğrafyaların insanları yaramazdır. Egolarından kurtulmaları bir hayli güç görünüyor mizaçları gereği. Gene bu mizaçları sonucu üstünsedikleri Tanrısal kurgu inançlarını bizatihi kendileri biçimlendirmişlerdir.
 
Sorun bu bağlamda düşünürsek “din” algı çorbalarında ilave ettikleri malzemelerden harmanlanmış görünmektedir.
 
İlaveten unutmamak gerek ki, mizaçlarında toprak fonksiyonlarına dikkat çekerken. Aynı topraklarda “ilk”ler de doğmuş, birbirinden beslenerek basamak basamak çıkmış bu yetmiyormuş gibi bir birlerini çürütmeye çalışmışlardır. Ego duygusunun bayrağını en yükseklerde dalgalandırarak.
 
-Tuanna Güzell
 
Toplam blog
: 31
: 169
Kayıt tarihi
: 22.04.16
 
 

Sorgulamakla meşgulum, her şeyi sorguluyorum. İzmir / Eğitim ..