Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '10

 
Kategori
Teknoloji
 

IIS - Application Pool Ayarları

Merhaba

Yenilemesini yaptığımız web sitesinde yeni bir sorunla karşılaştık. Test ortamında gayet hızlı ve stabil çalışan yazılım, gerçek site olarak yayımlandığında ağırlaştı ve sıklıkla Session değerlerini kaybederek, kendi kendine kullanıcıyı logout etmeye başladı.

Sorunu araştırmak üzere siteyi eksi haline getirdim. İlk olarak şüphelendiğim şey web.config dosyalarındaki bazı farklılıkların buna yol açtığıydı. Canlıdaki web sitesinin web.config dosyasını test alanına kopyalayarak yaptığımız testlerde gördük ki sitenin çalışmasında hiçbir değişiklik yok, herşey hızlı ve stabil.

İlk tahmin her zamanki gibi yanlış çıktı. İkinci olarak acaba sorun veritabanında mı dedim, testteki siteyi de gerçek veritabanına bağladım ve sonuç : herşey normal... Site tıkır tıkır çalışıyor.

Site sahibine gece burada kalacağımı ve gerçek siteyi bir süre kapatacağımı, sabaha kadar da konuyu çözeceğimi söyledim ümitsizlik içinde.. Of sabaha kadar ipucunu bile yakalayamadığım bir hatayı çözmeye uğraşmak felaket olacak..

Çıktım yukarı, masama oturdum. Aklıma IIS geldi... Dedim acaba bir şekilde sitelerin IIS ayarları farklı olabilir mi? Hiç aklıma gelmemişti IIS üzerinden açılan test sitesinin ayarlarının gerçeğinden farklı olabileceği... O zaman onca testin ne anlamı kalıyor ki? Neyse..

WEB sitesi ayarlarına baktım, tek fark application pool değerlerindeydi... İyice umudum kırıldı. Ama yine de gidip application pool ayarlarını da kontrol ettim. İyi de ettim. Daha ilk sekmede bombayı farkettim Application Pool ayarlarında farklılıklar vardı.
Maximum Virtual Memory ve Maximum Used Memory ayarları arasında farklılıklar vardı. IIS'e çok hakim olmadığım için öncelikle Google'dan bu ayarların ne işe yaradığını anlamaya çalıştım ve gördüm ki, bu ayarlar ile çalışan web uygulamasının kullandığı hafıza miktarı (virtual ve ram) ayarlanabiliyor..

Bir anda ışık çaktı :) Benim session nesnesinin uçması, durduk yerde logoutlar, yavaşlamalar... Bu hepsini açıklıyordu... Bir an kendimi Gregory House modunda hissettim :)

Tüm bu ayarları sıfırladım, hafıza kontrolünü devreden çıkardım ve site olması gerektiği gibi çalışmaya başladı. Sonuçta session nesnesi web uygulamasının çalıştığı server bellek ve sanal belleğini kullandığı için, session taşıyan birkaç kullanıcı siteyi kullanmaya başladığında, tüm session nesnesi bir süre sonra uçuyordu.

Konuyla ilgili bir bilgi kırıntısı daha... Sitenizde çok fazla imaj sunuyorsanız ve IIS'te bu ayarlar aktifse, benim yaşadığım sorunu siz de yaşayabilirsiniz...

Kolay gelsin
Sishe

 
Toplam blog
: 6
: 1114
Kayıt tarihi
: 23.11.10
 
 

1970 Adapazarı doğumluyum..