Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '07

 
Kategori
Güncel
 

İkaz

Blog yazarlığı başvurumun cevabını beklerken ummadığım bir durumla karşılaştım. Sağ kulağım birden duymaz oldu. Doktorlar buna;"ani işitme kaybı" diyor. Ben ise şöyle diyorum. Sanki Allahüteala bana: "Ey kulum!Sen elli küsür yıldır hep sağı dinlersin, sola kulak asmazsın. Şimdi de biraz, soldan gelen sesleri duy bakalım" dedi. Daha doğrusu, ben böyle düşündüm ve: "Ya Rabbim! Vallahi ben sağdan, soldan ve ortadan gelen bütün sesleri dinliyorum. Fakat onlara kendimi dinletemiyorum, derdimi anlatamıyorum. Çünkü sesimi duyuracak imkana sahip değilim" dedim.

Üç gece ve dört günü hastanede geçirdikten sonra, evime kavuşup bigsayarımı açtığımda, blog yazarlığımın onaylandığı iletisini gördüm... şaşırdım ve sevindim. Olay bir tesadüf olabilir, fakat ayniyle gerçektir.
Şu anda duyabildiğim bütün sesler soldan geliyor. Sağ kulağımın duyma sınırı 80 desibelin üzerinde olduğundan, sağdakileri duymam neredeyse imkansız. Madem kulağım sola açık; yani sol kulağım açık, o zaman; soldan ve ortadan gelen sesleri anlamlandıralım:
İzmir'de bir miting...kürsüdeki konuşmacı, meydanı dolduran kalabalığa sesleniyor: "Birleşin, birleşin!" Topluluğun işitme organlarına doğru olarak ulaşan bu sözler, aynı yerde bulunan sol liderlerin, sağ kulağından giriyor olmalı ki; "zıtlaşın, zıtlaşın!" etkisi yapıyor... ve liderler biribirlerinden kaçıyor.
Daha dün, umutlu mesajlarla halkın karşısına çıkan iki lider, sanki; iki buçuk saat basınç odasında kalarak, bunalıp sersemlemiş işitme özürlüye dönmüşler. Bendeniz, basınç ve oksijen tedavisi amacıyla girdiğim tanktan çıktığımda, danışmaya bıraktığım araba anahtarını, tabi arabayı da unutup, öylece eve geliyorum. Olayı artık geri dönüşü olmayan bir noktada, yani; kapıdan içeri girip, televizyonun karşısına oturduğumda hatırlıyorum. Niye daha önce hatırlamadığımı ise bilemiyorum. Demek ki basınç, vucudumu sıkarken, aklımı gevşetiyor!?

Galiba soldaki liderler de böyle. Önce bir şeyler yapıyorlar, sonra da yaptıklarını unutuyorlar. Bütün bunlardan sonra ulaştığım bilimsel sonuç şudur: "Aşırı basınç insanı sersemletir, unutturur ve birbirinden kaçırtır! Basınç gazı, tuzu sıkıştırır ama aklı gevşetir!" O zaman, liderleri sıkıştırmak arzu edilen neticeyi vermeyecektir. Mitinglerdeki insan sayısı artarak liderleri sıkıştırdıkça, ortaya; arzu edilenle ters orantılı bir sonuç çıkacaktır. Bilim böyle diyor! Beğenmediniz mi? Biliniz ki, bilim yalan söylemez!

Kısacası, sağ kulağı tıkalı, fakat sol kulağı açık bir vatandaş olarak, sosyal demokratlardan, ümit verici sesler duyduğumu söyleyemiyorum. Soldan gelen telkinlerle, iki sağ partinin birleştiğini duyduktan sonra, sağ kulağıma da ihtiyacım olacağını düşünüyorum. Allah kimseyi aklından ve azalarından mahrum etmesin.

 
Toplam blog
: 462
: 707
Kayıt tarihi
: 28.04.07
 
 

Emekliyim. Herkes gibi benim de bir dünya görüşüm var. İnsanların farklı fikir ve inançlara sahip..