Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '07

 
Kategori
Kültürler
 

Ikebana

Ikebana
 

Japonya'ya ya ozgu cicek duzenleme sanati IKEBANA nin ilk duzenleyicilerinin erkekler oldugunu biliyor muydunuz ?

Kayinvalidemin evinde ozel bir kose vardir . Umarim bir gun resimlerim. Her gun taze ciceklerle susludur . Bazan kocaman bir yaprak ve agac dali bazan bahceden toplanmis cicekler ozel sakilde duzenlenir. Bunu yapan kayinvalidem degil , kayinpederim. Ben onceleri bilmiyordum ta ki kayinvalidem soyleyene kadar .

Bir ara bir dergiye yazi yaziyordum . O zaman ikebana hakkinda da yazmistim . Topladigi bir demet cicegi vazoya oylesine yerlestiren ben , bunun bir sanat oldugunu duyunca sasirmistim . Mahallemizde bir ikebana dersi veren ogretmen var ayni zamanda cay torenini de ogretiyor . Onunla konustum . Ekledigim resim onun duzenledigi bir ikebana . Cicek ya da diger bitkilerin bir denge icinde olmasi gerekiyormus . Uc farkli yuksekligi dengelemek . Yani zor ve yetenek isi.

Shogunlar at kosturmadiklari , savasmadiklari zaman cicek duzenlemisler kanimca . Sonra yavas yavas kadinlarin eli degmis . Kizlar evlenmeden once mutlaka cay torenini ve ikebanayi ogrenirlermis . Tabi kimono giymesini de .
Okulda egitim gormekten daha onemli imis .

Ama simdilerde bu ise ozel ilgisi olanlar disinda ikebena ile ilgilenen yok . Ama yine de gelenegi korumak icin kurslar duzenleniyor . Hemen her kurumda ikebanaya rastlamak olanakli . Ozellikle binalarin holunde ya da toplanti salonlarinda .

Bazan buyuk alisveris merkezlerinde ikebana sergileri duzenlenir . Ekledigim fotografta o tur sergilerden birine katilan bir eser . Hic umulmadik bitkiler , dallar yapraklar el becerisi ile muhtesem bir guzellige donusuyor . Arada bir evde deniyorum ama becerikli oldugum soylenemez , kursa gitmek gerekli .

Ben ikebanadan cok BONSAI , minyatur agaclara, ilgi duyuyorum . Her yil bir kucuk agac alirim . Minicik saksida bir erik agaci ornegin ...ama buyumesini onleyecek yontemi iyi bilmedigim daha dogrusu becermedigim icin kocaman agaclara donustururum :))

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..