Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

22 Nisan '10

 
Kategori
Dünya
 

İki arada bir derede kalanlar

İki arada bir derede kalanlar
 

İki arada bir derede kalanların durumu cok zor. Zor oldugu icin, kolayini secip, taraf oluyoruz.. Yanliz bizde degil. Her yerde. Mesela; Obama. Hem siyah, hem beyaz. Hem Musluman, hem de Hristiyan! - Amerika'da buyuk bir kesim Obama'nin gizli Musluman olduguna inaniyor.- Amerika'da dogmadigini savunanlar da cok...

Ozellikle bizde; ayirmak, taraf olmak hastalik gibi. Ayiracak bir sey, bir konu muhakkak buluyoruz. Diyelim ki; bir konu uzerinde yorum yapmisim. Hemen benim meslegim, soyum, sopum, mezhebim... onlarda olmadi, hangi takimi tuttuguma kadar gidiyor, beni oyle okuyor-okumuyor, anliyor-anlamiyorsunuz...

Halbuki; Alevi dediginiz ben, epeyce de Sunniyim. Turk dediginiz ben, biraz da 'Kurt'um. Subay dediginiz ben, astsubay cocuguyum, yegeniyim. Asker dediginiz ben, asker kacaklarinin torunuyum. Laik dediginiz ben, biraz da tarikatciyim... Hristiyan dediginiz ben, biraz da Museviyim. Musevi dediginiz ben, biraz da Muslumanim. Amerikali dediginiz ben, biraz da Isvecliyim... Vallahi!

Aslinda; beni sadece 'insan' olarak degerlendirebilseniz; hem siz, hem ben daha rahat olacagim...

Yuce Turk Adaletin Huzuruna cikarilmis E. Orgeneral Dogan'in damadi bir soru sormus:

- "Yahu, Allah rizasi icin soyleyin. Bu, Balyoz Plani dediginiz planda, kayinpederim Orgeneral Dogan'in imzasi -islak- var mi?"

Tik yok. Ne bu planlari toplayip savciya goturen gazeteci arkadasdan. Ne de Genelkurmay Baskanligi'ndan... Anladim. Tarafsiniz! Peki de, hic mi insan yanimiz yok? Ben bu cumleleri yazdim diye; beni nereye, hangi tarafa koyarak degerlendiriyorsunuz?

Eger, ben;

- " Yahu tutuklanan generallerin icerisinde en onurlu durusu gosteren, yalvarmayan, buzulmeyen, asker gibi duran bu adam..."

Dersem? Beni kurmay olmakla mi degerlendireceksiniz once? Yoksa, insan olmakla mi?

Ne Cetin Dogan'i tanirim. Ne de bilirim. O'na olan sempatim, bu sayfalarda okuduklarimdan, gorduklerimden kaynaklaniyor. Uzun suredir, O'nun gibi davranislar sergileyebilen bir general gormemistim...

" Cavusdan Genelkurmay Baskani olur mu?" demisim. " Bak kendisi bir ipe sap olamamis, nasil da yaziyor?" diye dusunmusler. MIT Mustesarligi icin yazmisim; maksadimiz bu atamanin on-hazirliklarini (!) gozler onune sermek. "Astsubaylari kucumsuyorsun. Hem de gizli gizli..." denmis. Hic akillarina gelmemistir; bu yaziyi emekli astsubay Hasan Amcama da okuttugum! Hem de yayinlamadan once. Aslinda demek istedigim; " Yahu bu cocuk bu kadar iyiyse, neden Genelkurmay Baskani yapmamisiz?" Kimse anlamak istememis! Yazarin 'insan' oldugundan cok bu sefer de 'kiskanc bir kurmay subay' olduguna takilmisiz.

Ahmet Turk'u yumruklayana 'yuh' demisim. Iki gun sonra iki polisimizi sehit vermisiz. "Bak sen ne demistin?" demisler. Yine unutulan, 'insan' oldugum. Her atilan yumrukda, her kursunda, her kan dokulusunde, her aci cekilisinde 'insan' yuregimin burkulabilecegini anlamamislar.

Obama'yi kominist diyerek yuhaladiklarinda yuregim pir-pir olmus; Israil Basbakanin Amerika gezisinden umduklarini bulamamasindan umutlanmisim! Insanim. Insanlik icin...

Amerika hukumetini mahkemeye vermisim! (Kac kisi vermistir acaba?) Birisi; yesil kart icin verdigim tavsiyeleri yadirgamis! Evet! Amerika Hukumetini mahkemeye verdim ama; bir gun bir Turkiye Cumhuriyeti vatandasinin veya, cocuklarini veya, torunlarinin Amerika Baskani olmasindan da gurur duyarim! Obama'nin baba diyari Kenya'ya bir zarari olur mu saniyorsunuz?

Iki arada bir derede kaldik.

Birilerine gore muhakkak hainiz!

Yapabilecek pek bir sey de yok galiba.

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..