Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '08

 
Kategori
Dostluk
 

İki blogcu nasıl tanışır?

Bu yazı, bir anlamda MB da olmama neden olan, MB yazarlarından, aile dostumuz Hasan Hüseyin Dulun beye bir teşekkür yazısıdır.

Bana MB dan sözetmeseydi, burada yazmamı önermeseydi, şu anda böyle bir yazıyı yazıyor olmayacaktım.

Temmuz ayında Hüseyin beyin işyerine uğramıştım. Sevgili eşi ve bir arkadaşı da vardı işyerinde. Ayaküstü sohbet ederken, Hüseyin bey MB a yazdığı bir yazıyı okuttu bilgisayarından. Yayına alınmasını bekliyordu yazının. Hâlâ aklımdadır o yazının metni. Sonra da linki verdi bana, akşam eve gidince inceledim ve hemen üye oldum. İyi ki de olmuşum. 50. bloga çok yaklaşmışım bu süre zarfında. Anlatacak ne çok şeyim varmış meğer...

MB da yazan pek çok kişiyi sürekli okuyorum. Arada Hüseyin beyle kritik de yaptığımız oluyor. O, bir klasik müzik sevdalısı, yazılarından bilirsiniz. Babam da onun kadar sevdalıdır müziğe. Sanatın her dalı, insanı kişisel güzelliklere taşır, olgunlaştırır, büyütür, zarif ve ince ruhlu yapar. Özellikle müziğin böyle bir etkisi olduğunu biliyorum.

Bir cuma konseri akşamına, babam ve oğlumla birlikte gitmiştik. Konserin 2. bölümü için verilen arada, dışarı çıktığımızda Hüseyin beye rastladık. Bana, gülümseyerek ' Bakın, sizi kiminle tanıştıracağım ' dedi. Yüzü ışıklar saçan bir bayan, bana doğru elini uzatmış gülümsüyor ve şu soruyu soruyordu ' Merhaba, beni tanıyabildiniz mi? '. Özür dileyip, tanıyamadığımı söyledim. ' Ben, Mezopotamya Prensesi'yim ' dedi. Aa, Yonca hanım diyebildim sadece. Hem çok şaşırmış, hem de çok mutlu olmuştum. Çünkü bir gece önce Yonca hanıma yorum yazmış ve Antalya'daki MB cuların tanışma toplantısı için verdiği çaba konusunda bir öneride bulunmuştum.

Hüseyin bey bu tanışmayı bir blogunda dile getirmişti;
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=92845

Aradan iki hafta geçti. Bu süreçte ben Antalya Kent Müzesi'nde iki toplantıya katıldım. İlk toplantıda, hangi dalda gönüllü olacağımı belirttim. Bu, kentimiz için çok güzel bir proje. Kentin pek çok yönden geçmişi masaya yatırılıp, belgelerle ortaya konacak ve bütün bunlar büyük bir Kent Müzesi alanında sergilenecek. Mutfak ve proje tanıtım grubunda gönüllü olmak istediğimi söyledim.

Dün sabah 2. toplantı yapıldı. Toplantıya biraz erken gitmiştim. Bizi yönlendiren Kemal beyin odasına girdim. Bir bayan oturuyordu. Kemal bey bizi tanıştırmak istedi. Ben de bayana ' Siz Halide hanımsınız değil mi? Ben sizi tanıyorum ' dedim. Nereden dedi Halide hanım. MB dan dedim. Oradaki iki yazınızı da okudum, siz de benim Mercimek Dondurması yazıma yorum yazmıştınız, bu yemekleri hatırlattığım için mutlu olmuştunuz dedim. ' Aa, evet ' dedi, ' Ben de sizi hatırladım şimdi ' diye ekledi.

Rahime Halide Soysal hanımla yanyana oturduk toplantı boyunca. O bir ressam, o bir fotoğraf sanatçısı, bir eğitmen ve çok güzel bir insan. MB daki köşesinde yaptığı resimler de var, bana hakvereceksiniz. Çektiği olağanüstü fotoğrafları da gördüm dün. Dönüşte de birlikte yürüdük sohbet ede ede. Akraba çıkmamız muhtemel. Öyle çok ortak dostumuz varmış ki meğer.

Bütün bu güzellikleri her şeyden önce sayın Dulun'a borçluyum. Şimdi, o her zamanki alçakgönüllülüğüyle ' Ben bir şey yapmadım ki ' diyecek mahçup mahçup. Aslında öyle güzel bir şey yaptı ki...Her şeyden önce sanatsever olan kaç kişinin buluşmasını sağladı. MB ailesine katılan canım arkadaşım, gerçek dostum Şerife Mutlu ve değerli eşi Rumi Mutlu da, bu zincirin halkalarına eklendi. Şerife de bir yontu ustasıdır. Taşa can verir, verdiği canı şiirleriyle destekler.

Başta da demiştim ya, sanat insanları güzelliklere taşır diye. Sanat, bu kez dostlukları da güzelliklere taşıyor. Şimdi, dört gözle, Mezopotamya Prensesi'nin MB Antalyalı Blogcular Buluşması gününü açıklamasını bekliyorum. Akdeniz, yine sıcacık güneşini dostlukları ışıklandırmak için yansıtacak. Evet sevgili Yonca, ' Biz kaç kişiyiz? ' :)
 
Toplam blog
: 261
: 2212
Kayıt tarihi
: 23.07.07
 
 

1954 Antalya doğumlu ve Antalyalı'yım. Ülkemin ve özellikle bu şehrin sevdalısıyım. Sanatın pek çok ..