Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '12

 
Kategori
Deneme
 

İki Def bir Kavallı Düğün Yas ve Mezarlık iniltileriyle Dans

İki Def bir Kavallı Düğün Yas ve Mezarlık iniltileriyle Dans
 

Geceydi..... Gece zifiriydi... Yorgundu gece. Kızıla çalan gözleri önce mezarlığa sonra bana sona kente sonra düğüne baktı. Düğündeydim ben de bakıyordum gecenin gözlerine.... Bana uğradı gece. Bütün yükünü boşalttı sırtıma gülümseyerek. Neden sonra seyirtip karşı duvarın dibine oturdu gece.

Bana baktı bir an ve '' haydi oyna'' dedi  gece. Ben oynamadım. Köpekler havladı sonra..''O'' gelecekti şimdi. Gece dedi ki: ''O'' gelecek şimdi. Eve koştum ''Dur'' dedi gece. Durdum, sonra tekrar eve koştum. Hani ya ''O''  yoktu! Gelmemişti. Ama gece, yalan söylemiyordu. Ben afallamıştım bir anlık. Durdum baktım. ''O'' zaten burda değil miydi?

Karanlıktı... Karanlığın içinde iki lamba yanıyordu. Ben sadece bunların lamba olduğunu bilebiliyordum. Lambalar sıfatlarına uygun yanmıyordu.

Geceydi...  Karanlıktı. Karanlığın göğsünde birçok insan vardı. İnsanlar hareket ediyordu düzenli.

Karanlıktı... İki daha iki daha def çalınıyordu karanlığın içinde. Defler sadece iki taneydi. Ama ikisi bana ikisi ötekilere çalınıyordu. Defler sadece iki taneydi.İkisi de karanlıktaydı. Defçileri tanıyordum. Ek işleri cellatlık olan insan sıfatlıydı birileriydi. Def çalgılardılar, insan kargılardılar... Bir eski kabiledendiler, buraya yerleşmiştiler. Herkes tanıyordu onları ben tanımıyordum, ben tanıyordum onları kimse tanımıyordu Arkalarından biri kaval çalıyordu.Bıyıkları uzanıyordu kavalın içine çalamıyordu

Karanlıktı.... Kavalcıyı da tanıyordum. Defcilerin akrabası değildi, onlarlaydı sadece. Karanlıktı. Birkaç lamba vardı etrafta. Geceydi. Def sesleri geliyordu burnumun dibinden.

Kapkaranlıktı.... Düğündü. Mahallede yas vardı. Tanımadıkları bir yakınları ölmüştü uzaklarda. Düğünden ayrılıp evlerine gidecektiler. Yas tutacaktılar. Merhumu tanıyordum, söylesem onlar da tanıyacaktı. Söylemeyecektim.

Karanlıktı... Düğündü.Yanıbaşımızda mezarlık vardı. Def seslerine baykuş sesleri karıştı. Herkes defe kulak kesilmişti. Ölüyü bu mezarlığa gömmeyecektiler. Tanımıyordular  O'nu. Cenaze yıkanmış gelmişti. Biri kalkıp bana doğru ilerledi: ''Ölüyü sana gömeceğiz'' dedi. Ben dinledim.

Karanlıktı... Geceydi. Birkaç lamba vardı. Lambalar sönüktü. Uzak bir kabileden gelen iki cellat defe vuruyordu durmadan. Kaval çalıyordu arkadan biri. Herkes ordaydı. Ben de ordaydım. Sonra herkes birden doğruldu. Mezarlığa doğru ilerledi. Ben yapayanlız kaldım.

Karanlıktı........

 
Toplam blog
: 3
: 131
Kayıt tarihi
: 03.07.12
 
 

Kürenin içinde bir varlığım işte....Yaşama dair kaygıları olan bir fani; bu taş da benim koyduğum..