Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '16

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

İki Fahri ve iki şiir üzerine

İki Fahri ve iki şiir üzerine
 

Fahri Ersavaş kitaplarıyla görünüyor. ( 1920 / 02 Ekim 2012)


Bugün  size İki Fahri ‘den söz edeceğim. Hiç olmazsa bu vesileyle onları da biraz olsun anmış olacağız. Bunlardan biri eğitimci şair ve yazar Fahri Ersavaş’tır. Diğeri Sökeli kadim dostum ve ağabeyim olarak tanıdığım Fahri Sevil’dir. Ne yazık ki bugün her ikisi de aramızdan uçup gitmişler. Anılarıyla, şiirleriyle gönlümüzde yaşıyorlar.  Gittikleri yerlerde nur içinde  uyusunlar...
 
Fahri Ersavaş ‘la 1970 ‘den bu yana tanışıyor, çeşitli sanat, kültür dergilerinde bir araya geliyorduk.Sanat, kültür, edebiyat bağlamında dolu dolu bir alperendi. Fahri Ersavaş 1920 yılında Sakarya’da doğdu. Bursa’da Tophane Meslek lisesi’nde, Yüksek öğrenimini ise Teknik Yüksek Öğretmen Okulu’nda yaptı. Öğretmenlik mesleğinde Edremit’te başladı. Anadolu’nun değişik birçok kentlerinde orta dereceli okullarda öğretmenlik ve idarecilik yaptı. 1977 yılında emekle oldu. 1940 yılında şiirleri çeşitli yayın organlarında yer aldı. Şiirleri ve yazıları Varlık, Bayrak, Kaynak, Orkun, Türkeli, Aras, Türk Sanatı, Ötüken, Toprak, Tarla, Gurbet, Aras, Ocak, Size, Çağrı, Yeni Defne, Gülpınar ve Türk Dil gibi dergilerde yer aldı.  Birçok seçkilerde görüründü.
 
Eserlerinden bazıları:  Kır Çiçeği, Yüzüncü Yıla Şiirler, Sularda Yüzen Dallar, Kıbrıs Şiirleri Antolojisi,  Çanakkale Şiirleri Antolojisi, Hamasi Türk Şiirleri Antolojisi gibi eserleri vardır. Fahri Ersavaş’ı  02 Ekim 2012 ‘de kaybettik.
 
GELSE
 
Kalbim seni sevdikçe derinden
 
Vazgeçmem o hazzın seferinden
 
Bir yaz günü çalsam da kapını
 
Baksan bana tül perdelerinden
 
***  
 
Gelsem sana gönlüm kırık üzgün
 
Tutsak yeniden maziyi bütün
 
Sevda ile yansak da biz o gün
 
Geçse yine gül bahçelerinden
 
Fahri ERSAVAŞ / Yeni Defne,
 
Sayı:184, 185 -Temmuz - Ağustos 1997  
 
Fahri Sevil’de Aydın / Sökeli idi. Söke’nin ileri gelen ailelerinden sevilen sayılan, bir ticaret ve gönül adamı idi.1985’lerde Şanlıurfa’dan Söke’ye geldiğimde şiirle uğraşırken, onun da şiiri sevdiğini ve şiir yazdığını duydum.  Dostluğumuz böylece devam etti.Söke Şairler ve Yazarlar –Güldeste ( 1998), kitabına da  aldım. Nedenli sevindiğini bilemezsiniz. Ama hiç bir zaman “ben şairim”diye övünmüyordu. Ben ona gizli şair diyordum. Sonradan teşvik ederek Söke yayımlanan Beşparmak, Sarızeybek, Söke yerel basınında ve daha sonra Ankara’da Gülpınar,  İstanbul’da Yeni Defne, Kayseri’de Erciyes, Balıkesir’de Hisler Bulvarı gibi dergilerde ve birçok antoloji ve seçkilerde şiirleri yer aldı. En son şiirlerini “ Gönlümdeki Bahar” / (şiirler) ,1998 ‘de bir kısım şiirlerini topladık. Bu arada şair dostlarına bir armağan olsun diye yayımladı. Söke Ticaret Borsasında uzun yıllar Yönetim kurulunda görev aldı. Girişken, tutarlı, konuksever bir insandı.  
 
Peki Fahri Ersavaş ve Fahri Sevil nasıl tanıştılar? Kütahya’nın ilçelerinde Simav’da her yıl Mayıs ayının ilk haftasında Simav Şairler buluşması yapılıyordu.(1999),Bunu Osman Kara Arslan hazırlıyordu. O yıl bana da bir davetiye göndermişlerdi.  İşte O zaman Fahri Ersavaş’ın İstanbul’dan geleceğini öğrendim. İşte tam zamanı idi.  Söke’den Fahri Sevl’i de götürdüm. Orada yüz yüze gelip tanıştırdım. Aşağı, yukarı aynı yaşları paylaşıyorlardı. Birbirlerini çok sevdiler. Ölene kadar haberleştiler ve birbirilerini arayıp telefonla konuştular, görüştüler. Can cana iki samimi dost oldular.   Ben de onların arasında bir köprü gibi oldum. Ne yazık ki bu dostluk çabuk bitti. Fahri Ersavaş 02 Ekim 2012 ve Fahri Sevil’i 27 Mart 2013 ‘de öbür aleme gönderdik. Mekânları cennet olsun. Şimdi bir araya yan yana geldiklerine inanıyorum. Çünkü her ikisi de güzel insanlardı. Şimdi Sökeli Fahri Sevil’in bir  şiirini sizlerle paylaşmak istiyorum. Bir kez daha  her iki şairimizi  saygıyla ve rahmetle  anıyor, ışıklar içinde yatsınlar  diyorum...
 
GÖRMEZ OLDU
 
Gecenin karanlığı
 
Sabahın aydınlığıyla
 
Birleşmez oldu
 
Gözlerim gözlerini
 
Görmez oldu
 
Gençlik bir kuş gibi
 
Uçtu gitti
 
Ellerim ellerine
 
Değmez oldu
 
*
 
Bir garip kuş gibi
 
Kafeste tutsak olduk
 
Kaderin ağına düştük
 
Zamanla yarıştık
 
Geldik bu günlerde
 
Zaman….
 
Çok acımasızmış
 
Düştük bu hallere
 
Fahri SEVİL
 
Gönlümdeki Bahar Şiirler  / 1998- İZMİR
 
-------------------------
 
Abdülkadir  GÜLER 
 
25- 04- 2016-  SÖKE
 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..