Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '10

 
Kategori
Şiir
 

İki Gözüm

İki Gözüm
 

Biz ona iki göz vermedik mi? (Beled Suresi:8.ayet)

İki gözden kasdın bir anlamda hem fizik görme, hem gerçeği görme kabiliyetlerinin birlikte verildiğine işaret ettiği de kesindir. Böylece kafirlere “siz iki gözden yalnız fizik gözünü taşıyorsunuz. Gördüğünü değerlendiren mânâ gözünüzü niçin açmıyorsunuz?” mesajı vardır. Yüceleri saran boylu boyunca
Unutulmuş mezarların karanlığında mahfuz
Kuru ölgün kemiklerin bahara dirilişi
Yaprak yaprak
Çiçek çiçek
Toprağa düşen tohum.

Sarı mahzun güz zamanlarından
Dilime damağıma değen ne varsa
Yaprak yaprak can dokunuşum
Parmak uçlarımda.

Toprakta biten ne varsa
Gönül şehrinde döşenen miskinim
Vecd mabedim ebedi vuslatla bitiştiren
İpek ipek kadere atılan ilmek
Can dokunuşum parmak uçlarımda
İki gözüm toprağım.

Ebsarda efsun
Çömleğe çekilen sır
Gökleri ve yeri kucaklayan Hayyın
suretinde can
Nazlı canan iki gözüm toprağım
Can dokunuşum
Ezası gül
Cefası karanfil ruhum
Yedi dağ yedi ışık yedi renk
Parmak uçlarımda
Arzında bir örümceğin ağında serencan.

Güzelliğim sonsuzluk anahtarım
Ahirimde nurum zahirimde zerrem
Batınımda “O” Muhyi
Gecelerimin yıldızı,
Sabahlarımın aydınlığında hilalimin gölgesi
Can dokunuşum kanımda
Kara toprağım.

Can urbamın teğeli her “An”
Sinesinde yüreğimin odacıkları
Şehidim, Anam, babam, atam
Kökleri nefes nefes içime sızan
Sularımı sızlatan
Başımı koyduğum dizim
Ağıtım, türküm, sohbetim hasretim
Parmak uçlarımda can dokunuşum
Kaderim iki gözüm toprağım deniz güneş.

 
Toplam blog
: 58
: 352
Kayıt tarihi
: 11.07.09
 
 

04/07/1968 Gaziantep doğumluyum. İstanbulda yaşıyorum. İstanbul aşığıyım. Şiir yazmakla uğraşıyorum...