Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Nisan '16

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
 

İki işi/mesleği aynı anda yapmaya çalışan kimse asıl yeteneğine ihanet eder

İki işi/mesleği aynı anda yapmaya çalışan kimse asıl yeteneğine ihanet eder
 

İŞTE YENİ BAŞLATILAN UYGULAMA "BELGESİZ ÇALIŞILMAYACAK" BU, KERİM KORKUTUN SENELER ÖNCE YAZDIĞI MESLEKİ EĞİTİM BELGESİDİR.ÜLKEMİZİN ÇALIŞMA HAYATINA YAZILARIMIZLA YÖN VERİYORUZ.


Elinden her şey gelir denilen insanları sevmiyorum. Böyle bir mesleki formasyon yok. İşlerimi de bu tür insanlara yaptırmam. Ayrıca bu tür insanların o denilen meziyetleri her neyse bunları da hakkıyla yapabildiklerine inanmıyorum. Kerim Korkut eğitim formasyonunda bir kişinin sadece bir mesleği(meslek belgesinde yazan) olabilir.

Şimdi denilir ki ama hakikaten yapıyor adam. Yaptığı gündelik şeylerdir, bir iş bir meslek değildir bu bir. İkincisi bu kimse zaten beceriklidir. Artı o yapıyor dediğimiz işlerden birinde süper yeteneği vardır, sağa sola daldığı için kendini harcıyordur. Dalında belki uzman, dahi ama işte böyle yapınca kendini asıl yeteneği olan o işe veremez. Her insanın kendi çapında en iyi yaptığı bir şey vardır. “On parmağında on hüner, elinden bu da geliyor” diyerek kişiyi gaza getirip asıl çalışma alanından uzaklaştırırlar. Dikkat edilirse böyle “On parmağında on hüner var” denilenler hayatta belli bir yere gelememişlerdir.

Herkes zaten kendi işini yapsaydı dünya böyle bir daha olurdu. Her şeyden anlamayın, bir şeyden anlayın. Marifet her şeyi anlamanız değil, bir şeyi çok iyi yapmanız. Adam öğretmen aynı zamanda çiftçilik yapıyor. Mahsun Kırmızıgül türkücü film çeviriyor, bir filmine bile gitmedim. Ben türkücü değilim, benim işim sinema dediği an gideceğim.

Çalıştıranlar da yanlış yapıyor… Bir elemanı bir iş için alacaksınız. “Her işi yaparım abi” diye bir şey yok. “Hadi senin elinden geliyor şunu da yap” Bizim çalışma hayatımızda çok az sayıda profesyonel insan var; geri kalanı… Söylemeyim! Bizde hiçbir iş ve meslekte dünya çapında insan yok; neden acaba!

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..