Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '18

 
Kategori
Öykü
 

İki Kadın Arasındaki Medcezir 1. Bölüm

İki Kadın Arasındaki Medcezir  1. Bölüm
 

Yine Ben


Yaşım henüz on ikisinde yani ilkokul beşinci sınıftaydım beni istemeye gelmişlerdi. Sanki çok matahmış gibi - Gelecek yıl evleneceksin Zeynep dediler. Onlara yok mu diyecektim?  Boynumu büküp sığıntı gibi, annemin yanına mutfağa gittim. Annem - Bak kızım, Zeyneb-im biz fakir marabayız, 
ne tarlamız var ne tırpan ne de tapanımız seni zengin yere veriyorsak elimizi öp de tepene koy mırıldanıp babanın heyheylerini başına getirme. - Ben daha çay, kahve yapmayı zor bilip yapıyorken, beni nasıl bir yaşlı adamın kucağına it-elersiniz dememe fırsat kalmadan içeri babam girdi.
 
.- De hadi densizler, nerede çayınız, yemek, meyve ve kahveniz. Allah'tan babam annemle konuştuklarımızı duymadı, dönüp anneme baktığımda damağını kaldırmış kapıya vuruyordu. Babam içer de misafirlerle otururken önce çay demleyip ikram ettim. Çayı içerken babam - Kız, çay neden otsu kokuyor bu nasıl çay deyip gelenlere yaltakçılık yaptı ya, bir şey söylemek haddime mi kalmış? 
 
Kim demiş; Ebeveynler büyük olunca cahillik yapmayacak diye! Sonra yemek faslı ardından yine annemin yardımı ile yaptığım köpüğü kaçmış Türk kahvesi. Beni istemeye gelen damat adayı 32 yaşında tam tamına aramızda 20 yaş olunca annemin yanına mutfağa gittim ve - İçeride oturanları soruyorum ya, kim beni isteyen yoksa şu kart ağabey mi, yanındakiler anası babası mı damatsa emsal yaşta olan kadın ablası mı? 
Annem - Ne zırvalayıp duruyorsun kız, ne ablası be, seni isteyenin kapı gibi nikahlı karısı!
Ben - ne, karısı mı? İyi işte, karısı da varmış, burada ne işleri var ki!
Annem - Kız çene yarıştırıp beni kızdırma, evleneceksin dedik mi? Tamam, başka kelam etme yetti gari. Hadi içeri girelim, başlık parasını konuşuyorlar dinleyelim. Onlar şimdi seni iyice süzerler, başını kaldırıp onların yüzlerine bakma ha. İçeride 'al takke ver külah' tabi ki sözü damat olacak adamın yaşlı babası aldı.
- Önümüzde ki yıl harmanı kaldırdıktan sonra kızınızı alırız. Size toplu para, alın bakalım gelin 
kızımızın çeyizlik tüm ihtiyaçlarını tedarik edin hele o zaman gelsin, evin beyaz eşyasını koltuk kanepe tabak çanak bir tekmil hazır olur. Gelin kıza yemek pişirmesini, çay, kahve yapmasını öğretsin anası gerisi kocasına ait deyip bıyık altından gülerek kalktılar. Kafam karışmıştı. Bir yıl sonra ben gelin mi olacaktım?

 
 
Toplam blog
: 425
: 412
Kayıt tarihi
: 24.02.13
 
 

37 Yıldır  yurtdışında yaşıyorum , 1000 den fazla şiirim var,  çeşitli edebiyat sitelerinde, derg..